2026-03-01, 17:30
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180mg
Har ISIS uttalat sig om Khameneis död och hur dom kommer svara?
Isis hatar shia och dödade alla som de kom över i Irak. Hur tror du att de kommer att svara?
Citera
2026-03-01, 18:36
Avstängd
180mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Isis hatar shia och dödade alla som de kom över i Irak. Hur tror du att de kommer att svara?
Antar att dom har en ny ledare snart. Få se om dom vågar det nu när Trump är the big man.
Citera
2026-03-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Källa på det?
En undersökning jag såg om religiositeten hos invandrade iranier visade att 80% betecknade sig själva som icke-religiösa.
"Tro" är f ö ett malplacerat begrepp här. Något som vidlåder vår protestantiska miljö. För en muslim (eller rysk ortodoxa för den delen) är det periert vad man tror. Avgörande är vad individen GÖR.
Hur många svenska muslimer iakttar de fem påbuden t ex? Förutom fastan ytterst få.

Fast att du inleder ditt inlägg med "källa på det" och sedan kommer med en räcka saker som du sannerligen varken redovisar källor för eller ens försöker dölja att det handlar om kunskaper och uppfattningar du har utifrån egna iakttagelser? Det sistnämnda får man helt klart använda i en diskussion, men att samtidigt bemöta andras inlägg med det rätt diskussionsförstörande "källa på det" är inte riktigt snyggt.
(Dessutom har runt tjugofem år i den akademiska världen lärt mig att det där med källhänvisning till och med där är ett ganska relativt begrepp; det är stundtals bra mycket mer än enbart självklarheter som postuleras eller fastslås som grundförutsättningar när det passar, så det är inte ens i ett akademiskt sammanhang ett riktigt gångbart sätt att argumentera att bara slänga ur sig en fråga om källor.)
Senast redigerad av Jatroddejavaprometeus 2026-03-01 kl. 20:12. Anledning: felskrivning
Citera
2026-03-01, 20:50
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Antar att dom har en ny ledare snart. Få se om dom vågar det nu när Trump är the big man.
Har du fattat än att ISIS inte har med Iran att göra utan hatar shiamuslimerna och ayatollahn?
Annars får du läsa Pausanias inlägg ett par gånger till.
Citera
2026-03-01, 21:51
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag skulle nog också titta lite konstigt på någon i Sverige som bär en mössa med namnet på ett annat lands president på.

Att Donald Trump är en dömd sexbrottsling är vidare skäl att finna anledning att titta konstigt på någon som förnedrar sig själv med att bära en mössa med hans namn på.

Är han en dömd sexbrottsling?

Han blev ju friad "You are not my type" sa han till den hysteriska fula tanten när hon raggade

du får ju hänga med lite
Citera
2026-03-01, 22:46
Avstängd
180mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Har du fattat än att ISIS inte har med Iran att göra utan hatar shiamuslimerna och ayatollahn?
Annars får du läsa Pausanias inlägg ett par gånger till.
Jag vet att ISIS inte har med Iran att göra, och förhoppningsvis gör färre det nu.
Citera
2026-03-02, 09:14
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Jag vet att ISIS inte har med Iran att göra, och förhoppningsvis gör färre det nu.
Men tidigare påstod du att Khamenei styrde ISIS, så jag hoppas att du också känner till att ISIS, ISIL, Al Qaida i Irak och Daesh alla är olika namn på terrorgruppen Islamska Staten?

Men det är förstås bra om du vet detta då falska uppgifter som skrivs på Flashback brukar få en snabb och stor spridning på forumet och betraktas som sanning av många här.
Att Irans ledarskap slås ut gör ju tyvärr att IS får en fiende mindre precis som att Assads flykt från Syrien tog bort en sekulär ragim som kämpade mot IS.
Citera
2026-03-02, 09:19
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De kristna är ju en mycket liten minoritet i Iran (1,5 procent). Men det är klart att det är just de kristna du träffar, om din erfarenhet av iranier kommer från en KYRKA!
Oj, du har just visat att du har koll på Iran så jag ber om ursäkt för att jag var lite otrevlig igår, det som retade upp mig var egentligen dumskallarna som trodde att IS, HAMAS mfl sunnimuslimska grupper leddes av shia-ayatollorna i Iran.

Sorry.
Citera
2026-03-02, 09:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Oj, du har just visat att du har koll på Iran så jag ber om ursäkt för att jag var lite otrevlig igår, det som retade upp mig var egentligen dumskallarna som trodde att IS, HAMAS mfl sunnimuslimska grupper leddes av shia-ayatollorna i Iran.

Sorry.

Det är OK!
Citera
2026-03-02, 17:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurstudenten2000
Det är väl tvärtom helt coherent?
Njae, har sett väldigt många bittra muslimer som har yttrat sig på sociala medier osv efter Khameneis död.

Visst, de flesta svensk-iranier tycker allt att det är skönt att bli kvitt Khamenei. Men kom i håg, de flesta iranier som bor i Sverige är ej muslimer.
Citera
2026-03-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Njae, har sett väldigt många bittra muslimer som har yttrat sig på sociala medier osv efter Khameneis död.

Visst, de flesta svensk-iranier tycker allt att det är skönt att bli kvitt Khamenei. Men kom i håg, de flesta iranier som bor i Sverige är ej muslimer.

Nej alltså det är coherent eftersom Iranier inte är muslimer. Det finns muslimska-Iranier men det är i likhet med övriga länder inte inhemskt.

De flesta Iranier i Sverige bor också här av precis den anledningen, att de inte är muslimer och inte kunde bo kvar.
Citera
2026-03-07, 01:55
Medlem
De flesta firar iallafall och tur är det. Ayatollah var både pedofil (9år för att gifta sig och knulla barn enligt sharia-lagar), terrorist och folkmördare.

Världen vore helt upp och nervänd om man inte firade detta.

Dessvärre har vi i Sverige tagit in för många islamister, muslimer av den ondskefulla extrema sorten alltså, dessa avarter sörjer naturligtvis.

Vi andra kan iallafall glädjas åt att Ayatollah Khamenei dog den mest förnedrande döden. Sprängd i bitar av fienden USA och Israel. Han fick inte ens en begravning haha!

Men det är som vanligt Allahs vilja att det skulle bli så här, antagligen skickade Allah Khamenei till helvetet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in