2026-02-28, 21:04
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Tänk er att man är ute och åker skoter och polisen plötsligt börjar jaga en med skoter.

Vad kan man göra för att komma undan?

Vars man nu än åker så kan ju polisen följa efter. Finns det någon taktik att ta till där man faktiskt har en chans att komma undan?

Verkar inte ha nån skotervana, de har polisen
Så är bara att stanna och kolla vad du har gjort för fel å ta de som en man.

Drönare är polisens nya vän
Så blir svårt även men kunskap att dra ifrån snuten
Citera
2026-02-28, 21:30
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Verkar inte ha nån skotervana, de har polisen
Så är bara att stanna och kolla vad du har gjort för fel å ta de som en man.

Drönare är polisens nya vän
Så blir svårt även men kunskap att dra ifrån snuten

Så om jag är ute och kör rattfull och drogpåverkad på en stulen skoter så ska jag bara stanna och kolla vad jag gjort fel? Nej skärp dig. Svarten ska iväg och sen får det bära eller brista.

Du missar ju frågeställningen som alla andra tomtar här i tråden. En polisskoter jagar dig och kör exakt bakom dig. Om du lyckas köra ifrån och få tillräckligt med försprång så spelar det ingen roll att polisen har drönare, helikoptrar, JAS-plan och flygande mattor. Polisen hinner helt enkelt inte ta fram allt och koordinera allt innan du är på andra sidan fjällen.
Citera
2026-02-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Ta hoppet och gör en 360 om du vågar.
Du hamnar på akuten istället för hos polisen.
Väl på sjukhuset kan du planera din flykt.

Om han gör det ordentligt kan han få två eller tre månader i gips på sjukhuset för att planera. Kanske är det tillräckligt med tid?
Citera
2026-02-28, 22:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Om han gör det ordentligt kan han få två eller tre månader i gips på sjukhuset för att planera. Kanske är det tillräckligt med tid?

visst
Citera
2026-02-28, 22:59
Medlem
Citat:
Tänk er att man är ute och åker skoter och polisen plötsligt börjar jaga en med skoter.

Vars man nu än åker så kan ju polisen följa efter. Finns det någon taktik att ta till där man faktiskt har en chans att komma undan?

Det är väl ganska enkelt.

Du behöver köra lite snabbare än vad polisen gör.

Du drar ifrån sakta men säkert, och sen måste du ha en bra plan för att sticka, eftersom polisen på plats brukar ha precis lika bra koll på området som du har så är det ganska svårt att välja ett bra gömställe. Du får helt enkelt ta något random, eller gömma dig under en gran över natten.
Citera
2026-02-28, 23:09
Medlem
behöver inte köra snabbare , bara köra dit bilar inte kan köra.

Baroner?
Citera
2026-02-28, 23:32
Medlem
richfucks avatar
Polisen har bara trötta transportskotrar. Har du en sportskoter så är det bara att åka ut i djup lössnö, de kommer fastna efter 10 meter.
Citera
2026-02-28, 23:41
Medlem
Citat:

Du kan bli prejjad av bilen.
Har dom en MC förare i närheten är du så jävla rökt.
Citera
2026-03-01, 05:34
Medlem
Onanikrems avatar
Vet inte om det funkar, men när jag var liten knatte så avbröt de förföljandet om man slängde hjälmen.
De får fortsätta förföljandet, men de gjorde det inte då i alla fall enligt kompisar

Klarade mig aldrig så själv, körde mellan betonggrisar ner i en gångtunnel och klarade mig på så sätt.
Enda jag gjort var att moppen var toktrimmad till max.

Sorry, nu var det skoter. Men de kanske släpper då med?
Senast redigerad av Onanikrem 2026-03-01 kl. 05:37.
Citera
2026-03-01, 08:04
Medlem
Citat:
Inga clownsvar tack. Det är bara dåliga försök att vara roliga.

En idé jag har är att man helt enkelt åker ut på väldigt tunn is. Det är väldigt riskabelt och chansen är stor att polisen helt enkelt inte följer efter. När man är på andra sidan sjön eller älven så har man ett väldigt försprång.

Nu har jag hittat en möjlig lösning på problemet medan ni bara tramsat runt.

Drönare
Citera
2026-03-01, 10:37
Medlem
448s avatar
Citat:

Man kör ut på öppet vatten , går o köra med skoter me bra fräs
Citera
2026-03-01, 11:50
Medlem
Citat:

In i skogen? Sen tar du med dig tält och väntar😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in