Citat:
Ursprungligen postat av
Naturpartiet
Villa är starka numera men har historiskt haft svårt mot "Byn" som dom får möta i den klassiska finalen denna säsong där det endast handlar om en match

Ja det blir spännande. Sett båda lagen på Studenternas men inte mot varandra.
Tycker det är kul med Edsbyn. En liten by på 4k där nästan allt handlar om bandy. Har själv koppling dit också och påminner mig om min ungdom när jag såg bandy som mest och Edsbyn vann 5år i rad. Roligaste jag sett i hela mitt var när jag (som ju alltså är Djurgårdare) såg Edsbyn mot bajen på Studenternas 2007. bajen leder med 3-0 och supportrarna skriker SM-guld, tänder bengaler och en naken snubbe springer in på isen. Edsbyn gör 3 snabba mål och vinner i förlängning

Lägg därtill att jag såg Edsbyn vinna året innan mot bajen den gången också. 2004 hade ju Edsbyn underläge 5-2 mot bajen när bajen har straff som de såklart missar och Edsbyn gör mål direkt efter och vänder och vinner. Den såg jag tyvärr bara på TV men nog den bästa match jag sett oavsett idrott.
Kring den tiden såg jag också Sverige mot Ryssland i VM-final på zinken. Det är en av de kallaste dagarna jag minns i mitt liv. Minns inte hur kallt det var men det var betydligt närmare -30 än 0. Ryssarna står utan tröjor och bränner bengaler. Tyvärr vann Ryssland och i tunnelbanan står det fullt med ryssar och dricker vodka haha.
Såg även Västerås mot Villa 2023 med VIP-biljett. Det var en cool upplevelse. Fri bar. Aldrig varit så full. Har inte varit och sett finalen i Västerås men kan ju inte alls vara samma sak som Studenternas? Det var ju en klassiker att dra till Uppsala.
Tänkte gå på årets final men tyvärr krockar det med andra planer. Får kolla nästa år eller nåt.