2026-02-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Ni är ju inte det för ni tror bara på mannen och säger att allt kvinnan säger är lögner 😂😂

Vi tror inte på någon det är det som kallas objektiv testa att vara det så kommer du till rätt slutsatser
Citera
2026-02-28, 13:35
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Vi är opartiska och tar det båda säger med en nypa salt då båda har all anledning att överdriva och ljuga det är inte objektivt att automatiskt tro på kvinnan enbart för att hon är kvinna
Ja, jag förstår inte vissa resonemang här i tråden.

Jag har nog aldrig ngnsin pratat med en kvinna som aldrig blivit sexuellt utnyttjad, våldtagen osv ngn gång under sitt liv. Inte ok på ngt vis & tyvärr väldigt vanligt.

Det går utmärkt att vara objektiv trots det.
Att använda sitt trauma & tala för alla kvinnor är bara narcissistiskt.

Att per automatik tro på en våldtäktsanklagelse - bara för man blivit våldtagen själv - är inte sunt.
Citera
2026-02-28, 13:59
Medlem
Citat:
Vi är opartiska och tar det båda säger med en nypa salt då båda har all anledning att överdriva och ljuga det är inte objektivt att automatiskt tro på kvinnan enbart för att hon är kvinna

Vi? Vilka är vi?
Citera
2026-02-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Jag har nog aldrig ngnsin pratat med en kvinna som aldrig blivit sexuellt utnyttjad, våldtagen osv ngn gång under sitt liv. Inte ok på ngt vis & tyvärr väldigt vanligt.

Att per automatik tro på en våldtäktsanklagelse - bara för man blivit våldtagen själv - är inte sunt.

Precis, båda har all anledning att ljuga och överdriva så det ända sunda är att ta det båda säger med en nypa salt, rätten har bevisligen haft en stark bias för kvinnan
Citera
2026-02-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Vi? Vilka är vi?

Jag och de övriga som är kritiska mot domen finns ingen anledning att automatiskt tro på kvinnan bara för hon är kvinna som vissa gör
Citera
2026-02-28, 14:06
Medlem
Citat:
Jag och de övriga som är kritiska mot domen finns ingen anledning att automatiskt tro på kvinnan bara för hon är kvinna som vissa gör

Aha på så sätt 😂😂
Citera
2026-02-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Aha på så sätt 😂😂
Precis bådas version bör tas med en nypa salt det verkar som kvinnan frivilligt hade sexuellt umgänge ingen tvinga in henne på toan och ingen hindrade henne från att lämna toan det daltas för mycket med kvinnor är du inte nöjd efter sex =våldtäkt löjligt
Citera
2026-02-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Just därför jag tror att han missat att hon inte visat tecken på samtycke - tvärt om avvisat flera ggr och han har inte accepterat nej som ett svar.

Men kokain påverkan är inte en godkänd ursäkt för att inte se till att man har samtycke.

Han har också som sagt ljugit sen sekunden han träffade polisen så för mig är det tydligt varför de dömt till hennes fördel

Absolut! Att han var påverkad av kokain godkänns ju inte som ett försvar av handlingen eller att han inte kan förstå hennes kommunikation.

Jag kan också se lögnerna och efterhandskonstruktionerna, han försöker såklart rädda sig från straff. Tydligast är ju denna "pudel" när försvaret själva kallar till förhör och han berättar om sitt kokainmissbruk under sommaren. De försöker ju få bort beviset i hans blodprov på detta sätt. Lyckas ju inte om man kontrollerar halveringstider, hoppas rätten har koll på detta.

Med två domar på ringa narkotikabrott så lär han få problem med att behålla sitt körkort framöver.
Citera
2026-02-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ficuscarica
Absolut! Att han var påverkad av kokain godkänns ju inte som ett försvar av handlingen eller att han inte kan förstå hennes kommunikation.

Jag kan också se lögnerna och efterhandskonstruktionerna, han försöker såklart rädda sig från straff. Tydligast är ju denna "pudel" när försvaret själva kallar till förhör och han berättar om sitt kokainmissbruk under sommaren. De försöker ju få bort beviset i hans blodprov på detta sätt. Lyckas ju inte om man kontrollerar halveringstider, hoppas rätten har koll på detta.

Med två domar på ringa narkotikabrott så lär han få problem med att behålla sitt körkort framöver.

Tjejens version verkar precis som Josefs vara en efterhsbdskonstruktion hon följde trots allt frivilligt med till toan och hon kunde gått igenom om hon inte ville så det luktar efterhsbdskonstruktion att hon egentligen inte ville, finns ingen anledning att tro på slynan överhuvudtaget
Citera
2026-02-28, 17:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Haha antar att du pratar om mig då?
Skevt att säga att jag är narcissistisk för att jag ”talar för alla kvinnor” (vilket jag VERKLIGEN INTE gjort) medans du i samma kommentar talar för mig 😂 projicering?

Det är definitivt inte vad jag gör heller.
Jag har erkänt att det färgar mig i den grad att om jag tror 50/50 så väljer jag att hellre tro på ett offer än på en potentiell våldtäktsman medans ni gör tvärt om.

I det här fallet tror jag dock inte 50/50, i det här fallet tror jag 90 på henne för att han ljugit från första stund och betett sig JÄVLIGT shady.
Hon har där emot inte gett mig några skäl till att inte tro henne.

Om alla kvinnor du träffat råkat ut för detta och du omedelbart tog GM sida så skulle jag nog rannsaka mig själv lite
Citera
2026-02-28, 18:00
Medlem
Man kan konstatera att det är få i tråden som klarar av att vara objektiva jag tycker ingen av dem känns trovärdiga han är ett svin som bara sticker när han sprutat henne I ögat och hennes version luktar efterhsbdskonstruktion lång väg
Citera
2026-02-28, 18:46
Avstängd
Citat:
Man kan konstatera att det är få i tråden som klarar av att vara objektiva jag tycker ingen av dem känns trovärdiga han är ett svin som bara sticker när han sprutat henne I ögat och hennes version luktar efterhsbdskonstruktion lång väg

Fast du väljer ju ändå att ta sida i att tro att brott inte har skett.
Du är inte mer objektiv än någon annan. Du väljer bara att tro mer på ena sidan än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in