Jag hade löst det så här, om jag förstår dig rätt, jag använder här veckor för enklehet
I kolumn A anges anställda (namn)
I kolumn B anges anställds start (veckonummer)
I kolumn C anges anställds slut (veckornummer)
Naturligen blir varje anställd = en rad
Rad 1 är rubrikrad, så första anställda läggs in i cellerna A2-C2 (namn, start och slutvecka)
Viktigt är också att rubrikraden innehåller veckornummer. D1 är alltså 1 och BC1 är 52.
I kolumnerna D-BC så läggs in följande formel (en för varje rad). Ursprungsformeln läggs in i D2 och kopieras sedan till alla andra celler i kolumnerna D-BC på alla rader som har anställda (formeln justeras då automatiskt).
Formeln är:
Kod:
=OM(OCH(D$1<=$C2;D$1>=$B2);"X";"")
Detta visar ett "X" där viss anställd arbetar. Det blir inga staplar men du kan se grafiskt när det finns luckor.
Formeln är enkel och jämför om aktuell vecka (t.ex. 1) ligger mellan en anställds start- och slutvecka.
Det går också att lägga till en slutrad (eller översta rad) där kolumner där det inte finns något "X" markeras tydligt.
Formelns referens till D$1 är till veckonumret som alltid är på rad 1 men olika kolumner för olika veckonr.
Referensen till $C2 och $B2 är till start- och slutvecka, som alltid är i kolumn B och C, men på olika rader för olika anställda.
OCH() används för att veckonumret måste vara BÅDE minst lika stor som startvecka OCH högst lika stort som slutveckan.
OM() används för att pröva OCH()-villkoren och skriv ut ett "X" om detta är sant och "" (ingenting) om det inte är sant.