2026-02-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
PPP ville vill till att hon var som en 4 åring i sinnet men var då 22-23 och skyllde då på hennes ålder att hon var hårdhänt mot Essie. dom allra flesta små barn har någonting som heter empati. Empati är medfödd, men måste odlas för att växa. . Här har det brustit vill jag påstå I föräldrar ansvar, och båda dessa föräldrar är förutom föräldrar , ansvariga för företaget som anställer assistenter som skall ge A 24 /7 tillsyn. trots detta tycks Essie misshandlats / plågats för att sen "försvinna" eller förlåt kidnappas.. man kan ju undra i sitt stilla sinne hur Assitenterna som tydligen filmade och påtalade missförhållande känner sig. Båda föräldrarna är deras chefer båda föräldrarna som jag anser har knappast lärt sin vuxna dotter ta hänsynoch visa empati, måste ha kännts hopplöst att påtala att A den vuxna dottern (som enligt ppp är ett barn i sinnet) Plågar Essie ,och detta fall lägger polisen ner??? detta är för mig en gåta?? all heder åt dom assistenter som försökte påtala missförhållanden.
Jag funderar på om inte detta vore någonting för knanalen RIKS att ta upp.? dom är rätt bra på at granska och det skaver mig i att man la ner detta fall efter ett år? mitt i semestern? jag undrar varför? fadern var ju ut i rikspress och tiggde pengar till ny hund, Hur kan detta läggas ner TV4 och rikspress stog fadern med krokodiltårar och snyftade,
Citera
2026-02-28, 18:56
Medlem
Lovebird20s avatar
Citat:
Jag funderar på om inte detta vore någonting för knanalen RIKS att ta upp.? dom är rätt bra på at granska och det skaver mig i att man la ner detta fall efter ett år? mitt i semestern? jag undrar varför? fadern var ju ut i rikspress och tiggde pengar till ny hund, Hur kan detta läggas ner TV4 och rikspress stog fadern med krokodiltårar och snyftade,
Lokalpressen skrev öppet om vilka som kunde ha stulit Essie enligt uppgifter från P. Då det nämndes om anmälan till LS och om A, så blev de anmälda. Trots att detta kan ha varit grundorsaken till den så kallade stölden. Essie drog sej undan och hur skadad var hon. Hon fördes bort och säkert blev bragt om livet. Assistenterna gjorde det dom skulle göra när dom anmälde, de följde lagen. Vill att Essie ska få upprättelse och få fram sanningen. Som jag ser det finns det ansvariga. Och fortfarande brott som borde ha utretts.
Citera
2026-02-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovebird20
Lokalpressen skrev öppet om vilka som kunde ha stulit Essie enligt uppgifter från P. Då det nämndes om anmälan till LS och om A, så blev de anmälda. Trots att detta kan ha varit grundorsaken till den så kallade stölden. Essie drog sej undan och hur skadad var hon. Hon fördes bort och säkert blev bragt om livet. Assistenterna gjorde det dom skulle göra när dom anmälde, de följde lagen. Vill att Essie ska få upprättelse och få fram sanningen. Som jag ser det finns det ansvariga. Och fortfarande brott som borde ha utretts.
Vår plikt att hålla liv i tråden tills essie får upprättelse..vad hände med hundstackaren? vad fick hon genomlida? det vill jag veta.
Citera
2026-02-28, 22:20
Medlem
Absolut att vi skall hålla igång tråden. Flera av oss här ,har varit med sedan trådens start. Det är en ganska lång tråd nu. Och vi ger oss helt uppenbarligen inte. Men jag önskar verkligen ,verkligen ny information
Citera
2026-02-28, 22:23
Medlem
Lovebird20s avatar
Citat:
Vår plikt att hålla liv i tråden tills essie får upprättelse..vad hände med hundstackaren? vad fick hon genomlida? det vill jag veta.
brott är brott och lagen är lika för alla. Om man går ut med 100 000 i hittelön, då är min teori att man visste mycket väl vad som hänt henne. Och försäkringsbrott är olagligt.
Citera
2026-02-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shernefjord
Absolut att vi skall hålla igång tråden. Flera av oss här ,har varit med sedan trådens start. Det är en ganska lång tråd nu. Och vi ger oss helt uppenbarligen inte. Men jag önskar verkligen ,verkligen ny information
hoppas på några f,d assistenter vill komma in, och kanalen RIKS omfattas av källskydd.Känns som detta fall måste belysas varför det tog ETT år att lägga ner??? är det någon med makt som legat bakom att man la ner detta? RIKS är kanon på att snoka upp sådana fall..
Citera
2026-02-28, 22:52
Medlem
Vi behöver verkligen en riktigt kunnig Snokare här
Citera
2026-03-01, 02:55
Medlem
Lovebird20s avatar
[quote=Shernefjord|94420233]
Senast redigerad av Lovebird20 2026-03-01 kl. 03:29. Anledning: Ändring som blev fel. Att ta bort.
Citera
2026-03-01, 03:00
Medlem
Lovebird20s avatar
Citat:
Hoppas fler skriver.
För att diskutera huruvida ett el flera brott begåtts i detta.
Senast redigerad av Lovebird20 2026-03-01 kl. 03:28.
Citera
2026-03-01, 03:01
Medlem
Lovebird20s avatar
]
Citat:
Citera
2026-03-01, 03:47
Medlem
Lovebird20s avatar
[quote=Filip600|94420451]
hoppas på några f,d assistenter vill komma in, och kanalen RIKS omfattas av källskydd.Känns som detta fall måste belysas varför det tog ETT år att lägga ner??? är det någon med makt som legat bakom att man la ner detta? RIKS är kanon på att snoka upp sådana.
Citera
2026-03-01, 03:52
Medlem
Lovebird20s avatar
[quote=Lovebird20|94421854]
Citat:
hoppas på några f,d assistenter vill komma in, och kanalen RIKS omfattas av källskydd.Känns som detta fall måste belysas varför det tog ETT år att lägga ner??? är det någon med makt som legat bakom att man la ner detta? RIKS är kanon på att snoka upp sådana.
Allt nytt man kan få fram är ju bra och av värde för att få fram om det är brott med Essies försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in