2014-01-16, 11:13
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det enda som intresserar mig i den här diskussionen är om detta fenomen bekräftar att män och kvinnor är olika. Hela grundidén med feminism är att män och kvinnor är lika, på precis alla plan förutom den fysiska. Med tanke på att kvinnor på en kollektiv nivå är mer tillbakadragna än män(som i detta fall), så tyder det på att skillnaden inte bara är fysisk.

Nej det är inte alls hela grundidén med feminismen, att kvinnor och män är precis likadana. Det är delar av feminismen som tycker och tror det. (Ofta vänsterinfluerad feminism.) Sen har det blivit "ofint" att prata om skillnaderna och att fokusera på dem eftersom det ökar risken för fördomar och olika värderingar där kvinnor ofta värderas som sämre. Bevisligen med tanke på flashback.

Grundidén med feminismen är att det finns ett patriarkat som orsakar ett strukturellt förtryck av kvinnor, och att jämställdhet handlar om att få upp kvinnor till mäns nivå.
Citera
2014-01-16, 12:05
Bannlyst
Svårt för att bry mig faktiskt, vill tjejer vara kvinnogrisiga och bara träna med andra tjejer är väl det helt ok om det finns en dragningskraft till dessa gym och det är smart ekonomiskt men då vore självklart det enda rätta att kvinnor faktiskt får betala mer för att dom kan nyttja hela gymmet om dom vill men tjejer som bara nyttjar tjejdelen ska då självklart betala mindre. Om man nu orkar vara sådär rättvis hela tiden.
Citera
2026-02-28, 13:03
Medlem
PingPongZongs avatar
Var det här någon gång det kom det här? Jag får erkänna att jag inte såg det komma. För jag tränade på ett "normalt" gym på den tiden.

Kanske lite bögigt? No HOMO !! Man måste ju skriva så nuförtiden. Skulle det kanske vara bra med gym bara för män? Heterosexuella män. Där kvinnor och bögar inte får komma in.

Mansgym. Killgym eller pojkgym låter inte lika maskulint.
Citera
2026-02-28, 13:12
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Var det här någon gång det kom det här? Jag får erkänna att jag inte såg det komma. För jag tränade på ett "normalt" gym på den tiden.

Kanske lite bögigt? No HOMO !! Man måste ju skriva så nuförtiden. Skulle det kanske vara bra med gym bara för män? Heterosexuella män. Där kvinnor och bögar inte får komma in.

Mansgym. Killgym eller pojkgym låter inte lika maskulint.

MAN gör sitt eget gym!

Kärringar(oavset kön) får böga bäst de vill på de offentliga gymen de betalar dyrt för. Där får de bli våldtagna i godan ro, medan MAN själv är på sin egen plats.

Det egna gymet/träningsplatsen är exclusivt i sin egna kunglighet.
Inga hinder, ingen fittighet och inget bögande.

Behöver MAN vråla, så vrålar MAN. Behöver MAN stånka, så stånkar MAN... Inga sociala regleringar som på fittgymen där de bejakar vekheten och dysfunktionaliteten.
På det egna gymet kan MAN dyrka styrkan, jakten och kampen.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2026-02-28 kl. 13:20.
Citera
2026-03-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vad är detta för jävla dumt påhitt.

Jag håller på att söka nånstans och träna i Gbg så finner jag ut att några gym har tjejgym.

Fine det går bra tänker jag så länge det finns mans gym så är det ingen fara på taket.

Âven om det är sjukt löjligt.

Jag mailar och får reda på det inte finns några mans gym.

Inte ett dugg förvånad klart att diskriminera män går bra men inte tjejer.

Undra vad DO säger om det.

Fick reda på av den ansvariga att det är pga av religion dom har skilda avdelningar WTF.

Inte nog med att dom diskriminera män att vi inte får ha en egen avdelning också.

Dom uppmuntra denna sjuka religion att kvinnor inte får träna tillsammans med män.

Jag hoppas ni också bojkotta dessa diskriminerande gym som stödjer diskrimination mot kvinnor och män.

Eftersom jag läst dom 3 största religionerna Islam,kristendomen och judendomen och jag vet att det inte kan vara nån av dom som stödjer detta.

Vilken religion kan det då vara?

Diskutera om vad ni tycker om detta?

Inom radikalfeminismen och även vissa politiskt korrekta tror på trygga rum för kvinnor.
Inom feminismen är det här något som splittrar.
Queetfeminister vill ha det könsneutralt eller att transkvinnor är inkluderade
Radikalfeminister tror ofta på att inkludera efter det biologi könet. Andra feminster tror på att inkludera efter genus. Dvs det upplevda sociala könet ..

Så religionen heter feminism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in