2026-02-28, 07:51
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w8m8
Men hur svårt måste det vara att skaffa en annan rökarom som inte skapar potentiella dna förändringar i folk om de nu fuskat sig till den klassiska smaken med aromer så borde de kunna hitta en lösning på detta också.

Jag tror också det. När detta är över tror jag inte det kommer vara någon skillnad på snusets smak före eller efter detta så det är bara positivt att de gör snuset mindre cancerframkallande.
Senast redigerad av AIAdventurer 2026-02-28 kl. 08:02.
Citera
2026-02-28, 07:52
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Eller hur, dom som inte har karaktär nog får fortsätta. Ingen ny behöver bli indragen i en livslång last.

Ja, precis som du säger. Varför dra in nästa generation och kommande generationer i ett beroende. Man kan inte sakna något man aldrig testat.
Citera
2026-02-28, 12:38
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Ingen har någonsin tvingats till att börja snusa.
Det är 18-årsgräns, var nöjd med det.

Självklart finns det en "uppsida" med att snusa, du vet bara inte om det.

Det är inte okej att offra principen "allas likhet inför lagen" bara för att några moralpredikanter ska få sin vilja igenom och införa snusförbud baserat på ett rullande schema för födelseår.

Fyll 18, få frihet. Köp snus om du vill.

Respektera andra om du själv vill bli respekterad, när du säger sådär sjuka saker förtjänar du inte respekt, varken av snusare eller andra för du respekterar inte andra.

Varför inför vi inte ett rullande förbud mot att köpa socker? De som är födda efter 2026 får inte köpa socker.
Hur fan kan man tänka såna galna tankar?

Bara för att nån galen politiker på andra sidan jorden gjort verklighet av saken betyder det inte att det är okej.

Likhet inför lagen, fundera på vad det betyder.

Ingen kommer någonsin sakna snus om dom aldrig kan börja. Snus tillför enbart nedskräpning och ökade kostnader för cancervården.

Varför är det så viktigt för dig att nästa generation ska luras in i ett helt meningslöst och kostsamt beroende som gör dem sjuka över tiden?

Du är ju fri att fortsätta galenskapen.

Ingens frihet inskränks…
Senast redigerad av Newkie 2026-02-28 kl. 12:43.
Citera
2026-02-28, 13:03
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Ingen kommer någonsin sakna snus om dom aldrig kan börja. Snus tillför enbart nedskräpning och ökade kostnader för cancervården.

Varför är det så viktigt för dig att nästa generation ska luras in i ett helt meningslöst och kostsamt beroende som gör dem sjuka över tiden?

Du är ju fri att fortsätta galenskapen.

Ingens frihet inskränks…
Sådär kan man väl resonera med allt?
Chipspåsar tillför inget annat till mänskligheten än nedskräpning och tjockisar.
Ingen kommer någonsin sakna chips om de aldrig ätit chips.
Förbjud chips för alla som är födda efter 2026 och skapa ett A-lag och ett B-lag där olika lagar gäller beroende på när man är född, ingen frihet inskränks.

Nästa steg:
Är du född muslim ska du leva enligt sharialagar. Inför ett A-lag och ett B-lag där en del av befolkningen lever enligt sharialagar och en annan del av befolkningen enligt skitlagar. Ingen frihet inskränks för du kommer inte sakna något du inte provat på.

Har du hört talas om ordet "PRINCIPER"?

Hur vore det om du skulle börja fundera över vilka principer du vill att samhället ska följa istället för att du följer dina ondskefulla impulser?

Seriöst, snus? Har du inget annat att bry dig om? Snacka om I-landsproblem...
Citera
2026-02-28, 14:24
Medlem
Undrar om detta inte är bra. Jag snusar men har tänkt på aromerna som ju aldrig är en bra sak. Hade föredragit en så naturlig produkt som möjligt, med bara tobak, vatten, salt eller något i den stilen.

Vet någon om någon av de kommersiella är aromfri eller om det finns någon mindre tillverkare som säljer online? Tänker främst på lös men om någon vet bra portionssnus tar jag gärna emot tips på det med. Naturlig snus sökes!
Citera
2026-02-28, 16:04
Medlem
Vapeciggen då, hur fan kan de vara tillåtna?
Det här är tobaksmaffian som vill stoppa snuset.
Citera
2026-02-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kon-troll
Undrar om detta inte är bra. Jag snusar men har tänkt på aromerna som ju aldrig är en bra sak. Hade föredragit en så naturlig produkt som möjligt, med bara tobak, vatten, salt eller något i den stilen.

Vet någon om någon av de kommersiella är aromfri eller om det finns någon mindre tillverkare som säljer online? Tänker främst på lös men om någon vet bra portionssnus tar jag gärna emot tips på det med. Naturlig snus sökes!
Gör eget.
Sen jag började koka själv så har jag insett hur jävla lurad jag blivit under mitt snusarliv.
Sämsta kok jag gjort spöar bästa köpesnuset med hästlängder.
Å d e lätt att göra.
Förutom tobak behöver du bara målarsoda, koksalt och glycerin - smaksätta efter behag eller låt bli.
Tråden är helt nerlusad med folk som inte begriper ett skit, det handlar om ett generellt förbud mot vissa skadliga aromer.
Det här är inte riktat mot snuset, som troll och brachycefaler i tråden vill göra gällande.
Är inget jättefan av EU men nån jävla måtta får det vara, börjar man köra med hittepå är man helt vilse.
Citera
2026-02-28, 17:59
Medlem
TotalWars avatar
Inget snus, högre elräkningar och minskad BNP p.g.a elbrist/utebliven el-utbyggnad. EU briljerar.
Citera
2026-02-28, 20:16
Medlem
kokacola41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Inget snus, högre elräkningar och minskad BNP p.g.a elbrist/utebliven el-utbyggnad. EU briljerar.
Du borde röstat på SD eller V i EU-valet....
Citera
2026-02-28, 20:17
Medlem
kokacola41s avatar
Gäller detta även helvitt snus? De kallas väl inte ens snus, utan nikotinpåsar?
Citera
2026-02-28, 22:57
Bannlyst
Det är bara att vägra!?

Finland och Polen har inte släppt in en enda svartfot trots påtryckningar från EU, EU har velat förbjuda surströmmingen och annat, ibland undrar jag om detta bara är ett sätt för snusindustrin att få uppmärksamhet, detta ploppar någon vartannat år men leder aldrig till någonting
Citera
2026-02-28, 23:41
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Det är bara att vägra!?

Finland och Polen har inte släppt in en enda svartfot trots påtryckningar från EU, EU har velat förbjuda surströmmingen och annat, ibland undrar jag om detta bara är ett sätt för snusindustrin att få uppmärksamhet, detta ploppar någon vartannat år men leder aldrig till någonting
EU har tydligen lyckats klottra ner snusdosan med två varningstexter. Jag vill inte ha EUs jävla varningstext och varför räcker inte en gång?
Om det ska va en varningstext borde det stå "Varning för EU".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in