Vad vill du egentligen att jag ska förklara?
Det du fetat är ju en förklaring i sig...
Om du inte ens ser det är det inte troligt att något annat når fram till dig heller.
Citat:
Kan du inte läsa?
Jag frågade dig om du försöker argumentera för att något du ser som ett påstått folkmord kan berättigas på grund av att ett annat folks civila bombas, jag påstod inte att du gjorde det. Men premisserna du ställer upp i din kommentar till mig pekar ju åt att du utgår från att jag berättigar det ena med det andra.
Läs ditt eget inlägg igen.
Citat:
Premissen du lägger fram - i citat ovan- är att det ena ger det andra baserat på hur du tolkat mitt inlägg. Det är ju du som drar slutsatsen att så är fallet och inte jag.
Det är illa nog att du inte förstår vad det jag skriver betyder och innebär, men när du inte heller förstår vad det du själv skriver betyder och innebär blir det bara märkligt...
Citat:
Hyckleriet nu ligger i att folk klagat på Israels påstådda folkmord (det är ingen hemlighet att dessa ignorerat dödligare krig, konflikter och folkmord och gett dem noll intresse vilket visar att de inte drivs av en genuin moral som de oftast pekar på utan av antiamerikanism) men varit totalt tysta om Irans regim när de mördade tiotusentals på bara några veckor.
Du har svårt att hålla isär saker och ting eller?
Bara för att man bryr sig om en sak och inte en annan innebär det inte att man ägnar sig åt hyckleri.
Exempelvis bryr jag mig om och är intresserad av Sveriges deltagande i NATO men är helt ointresserad av Sveriges deltagande i Eurovision Song Contest; det gör inte mig till en hycklare. Det visar bara på att jag klarar av att hålla isär två olika saker och har intresse av det ena men inte det andra.
Visst finns det tillfällen då whataboutism fyller ett syfte, men när det kommer till den poäng du försöker plocka i din kritik mot folk som är mot vad israelerna gör mot palestinierna är det inte särskilt relevant vad som sker någon annanstans. Var sak kan vara sin sak.
Om du tar ställning för det ena skulle det vara direkt oseriöst att ställa krav på dig du då också måste ta ställning i en helt annan fråga. Skriver du att du föredrar Coca Cola Zero framför Pepsi Max, så är det ju inte relevant i eller för den frågan om du föredrar Dillchips eller Grillchips... Lär dig att hålla isär saker och ting.
För övrigt så har jag arbetat (Ja, arbetat.) så gott som dagligen (Både på ordinarie arbetstid under vardagarna och extra vissa helger.) i flera veckor med saker kopplade till det som skett och sker i Iran. Men inte särskilt mycket med de senaste tre åren med det som skett och sker i konflikten mellan Palestina och israelerna.
Att jag tycker att båda två är riktigt tragiska händelsemässigt gör inte att jag tycker att det ena rättfärdigar det andra. Så, kom inte till mig med nonsens om var jag ska lägga min tid och min energi på grund av att du har en föreställningsvärld som du vill skohorna in allt och alla i.