2026-02-28, 10:32
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Mitt raggningsknep har alltid varit att bli vän först.

Det låter som ett väldigt tidsoeffektivt sätt och dessutom lite olustigt ärligt talat. Då är "vänskapen" inte äkta utan bara en nästan manipulativ metod för att senare ragga.

Till TS så är mitt råd att undvika allt från nätdejting, speeddejting, krogen samt att random approchera någon på stan. Anledningen till det är att det helt enkelt inte kommer att fungera om man inte har ett "bra game". Detta har långtidsensamma killar per definition inte och kommer alltså ha en extremt låg chans att lyckas. Kvinnor har en mycket bra radar för att pejla sådant och kommer bara leda till sämre självförtroende hos den ensamma killen.

Så igen - har man typ aldrig legat med en kvinna kommer chansen att ragga upp någon varken på stan eller på krogen vara extremt låg.

Mitt råd är alltid att lära sig krypa innan man kan gå. Se till att komma till miljöer där det finns mycket kvinnor och lär dig att bara umgås med dem. INTE ragga. Bara lära dig hur man pratar med en kvinna och bli bekväm i deras sällskap. Se till att anmäla dig till saker som bokcirklar, målarkurser, musik, språk, dans och annat.

När du har ordnat denna basnivå finns det en god chans att gå vidare till nästa nivå.
Citera
2026-02-28, 10:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Det låter som ett väldigt tidsoeffektivt sätt och dessutom lite olustigt ärligt talat. Då är "vänskapen" inte äkta utan bara en nästan manipulativ metod för att senare ragga.

Till TS så är mitt råd att undvika allt från nätdejting, speeddejting, krogen samt att random approchera någon på stan. Anledningen till det är att det helt enkelt inte kommer att fungera om man inte har ett "bra game". Detta har långtidsensamma killar per definition inte och kommer alltså ha en extremt låg chans att lyckas. Kvinnor har en mycket bra radar för att pejla sådant och kommer bara leda till sämre självförtroende hos den ensamma killen.

Så igen - har man typ aldrig legat med en kvinna kommer chansen att ragga upp någon varken på stan eller på krogen vara extremt låg.

Mitt råd är alltid att lära sig krypa innan man kan gå. Se till att komma till miljöer där det finns mycket kvinnor och lär dig att bara umgås med dem. INTE ragga. Bara lära dig hur man pratar med en kvinna och bli bekväm i deras sällskap. Se till att anmäla dig till saker som bokcirklar, målarkurser, musik, språk, dans och annat.

När du har ordnat denna basnivå finns det en god chans att gå vidare till nästa nivå.

Men nu säger du emot dig själv när du ger råd om att vistas i miljöer med kvinnor men att inte ragga.

Jag utgår från vänskap eftersom jag behöver fundera och känna av om det är värt att bli intim med människan.
Citera
2026-02-28, 10:44
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Men nu säger du emot dig själv när du ger råd om att vistas i miljöer med kvinnor men att inte ragga.

Nej, det är exakt det jag inte gör. Jag ger råd till TS att lära sig umgås med kvinnor, utan att ens försöka ragga, för att komma till miniminivån av vad som krävs för att senare kunna ordna sig en tjej.

Du skrev: "Mitt raggningsknep har alltid varit att bli vän först." vilket jag tycker är olustigt och manipulativt.
Citera
2026-02-28, 10:49
Avstängd
Citat:
Nej, det är exakt det jag inte gör. Jag ger råd till TS att lära sig umgås med kvinnor, utan att ens försöka ragga, för att komma till miniminivån av vad som krävs för att senare kunna ordna sig en tjej.

Du skrev: "Mitt raggningsknep har alltid varit att bli vän först." vilket jag tycker är olustigt och manipulativt.

Inte för mig. Jag kan inte bli intim eller ens få lust till att bli intim med någon utan att ha fått tid att känna av.
Oftast leder det till att jag bryter ganska omgående då jag är orimligt kräsen.
Och det är betydligt enklare för alla inblandade att bryta en ytlig bekantskap/vänskap.
Jag lovar dom inget och är tydlig från start.
Om dom inte klarar av att jag använder ordet “vänskap, och sen får vi se vad som händer/om händer” så vet jag redan då att det inte är värt att investera tid i människan.
Citera
2026-02-28, 10:49
Medlem
Citat:

Faktiskt väldigt bra råd. Återstår att se om TS tar till sig av dem.

Sen är det väl inte heller fel om dessa ensamma män skulle börja umgås mer med män också och skaffa sig några manliga vänner. Alltid bra att ha nått att "falla tillbaka på" om det inte håller med den man träffar.
Citera
2026-02-28, 10:52
Medlem
Relationsexperterna som predikar för andra snubblar på sina egna ord. Vet dom ens vad dom pratar om?Ska man lyssna på dom och göra som dom tycker man ska göra? Får man ett lika bra liv som dom har?
Citera
2026-02-28, 11:06
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Om dom inte klarar av att jag använder ordet “vänskap, och sen får vi se vad som händer/om händer” så vet jag redan då att det inte är värt att investera tid i människan.

Det är ju inte riktigt samma sak som det "raggningsknep" du benämnde det som, men okej.

Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Sen är det väl inte heller fel om dessa ensamma män skulle börja umgås mer med män också och skaffa sig några manliga vänner. Alltid bra att ha nått att "falla tillbaka på" om det inte håller med den man träffar.

Det håller jag med om. Att ha andra män omkring sig är väldigt bra. Säkert bra för TS att även skaffa sig en "manlig" hobby där han kan möta och umgås med lite vanliga killar/män. Det mest destruktiva är att bara fastna i ensamhet och sitta och titta på konstiga videos på Youtube och utveckla agg, bitterhet och kvinnohat.

Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ska man lyssna på dom och göra som dom tycker man ska göra? Får man ett lika bra liv som dom har?

Om du kommer få ett lika bra liv kan man inte veta, men som jag sagt till dig förut: det enda som är 100 % säkert är om du mår dåligt nu och fortsätter göra på samma sätt så kommer du till 100 % säkerhet fortsätta må dåligt.

Lyssna på vettiga saker och var beredd att arbeta med dig själv så finns det goda chanser.
Citera
2026-02-28, 11:31
Medlem
Citat:

Om du kommer få ett lika bra liv kan man inte veta, men som jag sagt till dig förut: det enda som är 100 % säkert är om du mår dåligt nu och fortsätter göra på samma sätt så kommer du till 100 % säkerhet fortsätta må dåligt.

Lyssna på vettiga saker och var beredd att arbeta med dig själv så finns det goda chanser.

Jag vet att jag inte kommer få ett lika bra liv som predikarna. Hur vet jag det? Jo, jag har gjort det som predikarna tycker att man ska göra. Det gjorde jag innan jag hörde dom predika om det.
Jag fick inte samma resultat som predikarna.
Predikarna lyckades. De har legat mer, haft fler förhållanden, har barn. Jättemånga vuxenpoäng.
Jag har inget av det, och jag kan aldrig få det heller nu. Det är försent.
Citera
2026-02-28, 11:48
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Jag vet att jag inte kommer få ett lika bra liv som predikarna. Hur vet jag det? Jo, jag har gjort det som predikarna tycker att man ska göra. Det gjorde jag innan jag hörde dom predika om det.

1. Lägg av att larva dig om "predikare".

2. Ansträng dig mer, då dina tidigare försök inte varit tillräckliga. Detta råd gäller för exakt allt i livet.
Citera
2026-02-28, 12:57
Medlem
Citat:
1. Lägg av att larva dig om "predikare".

2. Ansträng dig mer, då dina tidigare försök inte varit tillräckliga. Detta råd gäller för exakt allt i livet.

Sagt av predikaren. De som vet allt om andra.
Citera
2026-02-28, 13:00
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Sagt av predikaren. De som vet allt om andra.

Du får ju ta och fundera om du är på ett forum för att få råd - eller bara vältra dig i bitterhet.
Citera
2026-02-28, 13:03
Medlem
Citat:
Du får ju ta och fundera om du är på ett forum för att få råd - eller bara vältra dig i bitterhet.

Finns bara de två alternativen. Tufft.
Många här som borde leta sig nån annanstans då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in