Citat:
Ursprungligen postat av
Bullsy
Hej. Jag tänkte att jag skulle passa på att skapa en sista tråd om min ensamhet på ett bra tag nu. Till saken är att nu vill jag göra ett sista försök att försöka hitta en kvinnlig partner att dela mitt liv med. För att göra det måste jag komma i kontakt med singelkvinnor. Förmodligen många av dom då jag inte har oddsen på min sida. Men jag fick lite hopp då en kollega till min som är väldigt lik mig utseendemässigt skaffat sig en yngre pingla (hur i helvete det gick till vet jag inte) men det gav mig ett hopp om att det inte borde vara omöjligt för mig heller.
Vart konkret (I Stockholm) kan jag hitta singelkvinnor att flirta med? Ställen dit det är OK att gå ensam till. Det får inte vara tjejer som bara söker sig till de 10% mest attraktiva männen utan vanliga tjejer men 'vanliga' krav. Säg vad som helst utom dans, för det är verkligen inte min grej.
Nu känner jag att jag vill gå all-in en sista gång och göra vad jag kan. Kom med alla tips ni kan!
Det finns ju lite olika sätt att skapa kontaktytor. Men bästa tips är kanske att använda ett intresse, typ om du gillar keramik, fotografering, lära dig ett nytt språk så finns ju kurser för detta. Finns ju kurser för väldigt mycket saker, dock är nyckeln att du själv måste vara intresserad av ämnet.
Sen kan man ju givetvis landa in på en pub själv och ta en öl och se vad som händer, det är väl ganska dåliga odds på en sån sak egentligen, men jag har varit med om att det gett avkastning och jag är inte en stor skönhet.
Annars är gemensamma kontaktytor som gemensamma vänner osv.