Oj oj, personliga attacker. Jag förlåter dig.
Ja det finns flera folkmord i världen. Varför fokuserar jag mestadels på Israel? För jag ser hur en nation skapar majoriteten av kaoset i världen. Det är en och samma nation som sätter världen i lågor i sin region, stöttar högerextrema i Europa, utpressar amerikanska politiker osv. Finns mycket kaos och ondska i världen, jag anser bara att Israel står för majoriteten av kaoset.
Hahahaha really? Säg mig, om Israel försvann, hur skulle kriget i Tigrayregionen lösas genom det? Eller konflikten i östra Kongo? Eller inbördeskriget i Centralafrikanska republiken?
Ja, jag kallar patetiska idioter för idioter. Alldeles riktigt! Och jag kommer fortsätta med det mot dig. DOCK: jag är inte anonym utan allt det jag säger står jag för.
Om du inte kan stå för vad du säger kanske du inte ska säga det?
Hej då, ha ett fint liv
Jag har inte sagt att jag vill Israels civila ska dö.
Jag hoppas Iran kan försvara sig kraftigt. Bomba sönder ett land behöver inte döda någon om judarna ligger kvar i tunnlarna. Men det är inte poängen. Varför ska du ändra ord som att vi står i en politisk debatt? Som om du och dina ord var viktiga och intressanta.
Och försvaret ska alltså enligt dig vara att mörda alla israeliska civila, inte exempelvis strategiska mål för att minimera andelen civila dödsfall?
Israeliska civila?
Alla israeler är deltagare i kriget mot Iran enligt samma princip får det till att alla palestinier är det i kriget mot Iran. Det är så Iran officiellt sett resonerar när det kommer till Israel-Palestina.konflikten, så samma bord väl gälla när de angriper Iran.
Mörda?
Man brukar inte riktigt tala om mord i krig annat än när krigsbrott begås; som när israeliska soldater skjuter prick på palestinska småbarn.
Man brukar säga "man skördar vad man sår" och om det är något Israels ledning gjort under hela statens existens så är det att så frön för sin egen undergång. Vem vet? Det kanske är nu det är dags för dem att äntligen få skörda...
När det är befogat bjuder jag gärna på lite whataboutism för att påvisa hyckleri.
Vi kan nog lugnt räkna med att Israel/USA har kapaciteten att placera sina bomber med meter-precision och att de sedan 20 år har kartlagt exakt var iranska regimen bygger upp sina militära anläggningar och militära baser.
Men därmed inte sagt att jag håller ett gott öga till vad Israel gör i Gaza/Palestina/Libanon, även om de försvarar sig så ser jag hellre att Israel använder teknik som t.ex exploderande kommunikationsutrustning än bomber som ju drabbar alla som finns på samma plats.
Men jag är också av åsikten att konfliktorsakerna, religion, tidigare krig och orättvisor, de går från generation till generation i hela mellanöstern inkl Israel och där finns ingen väg ut. Jag tror inte att man ser slutet på det sålänge framförallt religionerna finns kvar, så jag brukar säga de slåss och bråkar sedan tusentals år och kommer att fortsätta slåss och bråka i tusentals år till, eller i vart fall så länge som mänskligheten existerar. Såpass hoppfull är jag om det.
Det är ingen idé att du diskuterar med BlackRockInc. Han är en liten nazist som bara drar humanist-kortet för att försvara fiender till Israel.
Begravningsstämning nu i den etniskt rensade ”Sverigepanelen” på Svts nyhetssändning. Diverse inkvoterade jihadister och Palestinanationalister - för man dyrkar mångfald och Islam som hatar mångfald - som försöker tygla sin besvikelse. Jag trodde jihadister skulle vara glada när man får en möjlighet att mot slutet av dagen möta 72 jungfrur på Muhammeds Epstein-ö kallat ”paradiset”.
Det är ju Ramadan och allt och i vanlig ordning är Islam involverat i diverse krig mot sig själva eller andra.