2026-02-28, 10:47
Medlem
"Israeli officials assess that there has been considerable success in the initial strike against senior figures in the Iranian regime - with several individuals eliminated, some of whom were involved in suppressing protests, others affiliated with the Revolutionary Guards, as well as government ministers."

https://t.me/beholdisraelchannel/69478
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Svaret behöver inte vara bäst eller sämst, men korrekt.

Om det inte är något av det då?
Har du kollat så du inte har en jude i garderoben?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är nog lite svårt, då Iran är nästan fyra gånger så stort som Sverige till ytan och har svår och bergig terräng.
Njaa..blir väl aningen mera grus förståss..
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Live TV

Sky news
https://www.youtube.com/watch?v=YDvsBbKfLPA

Al Jazeera
https://www.youtube.com/watch?v=gCNeDWCI0vo
Are the US and Iran moving closer to war? | Inside Story

Al Jazeera ger en ganska bra redogörelse om den amerikanska och Iranska militära kapacitet dagarna innan kriget började.

Ganska bra sammanfattning om det diplomatiska läget som förelåg attacken.
Citera
Medlem
Tjuter i studion Aljazeera... med mobil varningar! så bizzart..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bind inte ihop Kina med Iran och Ryssland. Kina har fortfarande alla möjligheter att stå utanför det här och gå en bättre väg helt av sig själv. Däremot moskvastaten och Iran, deras öden kommer beseglas och regimerna där kommer utraderas för de har gått över röda linjer med råge sedan länge.

Kina står utanför? Knappast. Kina har redan bundit ihop sitt ekonomiska och geopolitiska öde med både Iran och Ryssland genom BRICS och energihandeln i egna valutor. Det är väst som inte kan stå utanför sina egna klientstater. USA springer Israels ärenden sedan länge. Hela deras Mellanösternpolitik formas utifrån Tel Avivs intressen. Sedan Israels mord på Kennedy 1963 efter hans krav på inspektioner av Dimona-anläggningen har Washington i praktiken varit Israels lydstat. Tror du verkligen något har förändrats sedan dess?
Citera
2026-02-28, 10:48
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballefralle
Nu smäller det i Saudiarabiens huvudstad också
Har USA baser där eller vill man straffa Saudiarabien?
Citera
Medlem
Anklagarens avatar
CBS rapporterar om explosioner i Dubai. Låter märkligt

Edit: Inte CBS
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Israeliska civila?

Alla israeler är deltagare i kriget mot Iran enligt samma princip får det till att alla palestinier är det i kriget mot Iran. Det är så Iran officiellt sett resonerar när det kommer till Israel-Palestina.konflikten, så samma bord väl gälla när de angriper Iran.

Mörda?
Man brukar inte riktigt tala om mord i krig annat än när krigsbrott begås; som när israeliska soldater skjuter prick på palestinska småbarn.

Man brukar säga "man skördar vad man sår" och om det är något Israels ledning gjort under hela statens existens så är det att så frön för sin egen undergång. Vem vet? Det kanske är nu det är dags för dem att äntligen få skörda...

Säg mig nu, Allaballawalla, varför klagar du på Israels påstådda folkmord när du själv anser det vara befogat att bomba civila israeler?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Hahahaha really? Säg mig, om Israel försvann, hur skulle kriget i Tigrayregionen lösas genom det? Eller konflikten i östra Kongo? Eller inbördeskriget i Centralafrikanska republiken?

Ja, jag kallar patetiska idioter för idioter. Alldeles riktigt! Och jag kommer fortsätta med det mot dig. DOCK: jag är inte anonym utan allt det jag säger står jag för.

Konflikterna du nämner är konflikter som utspelar sig på hemmaplan och behöver åtgärdas. Konflikterna jag syftar på är konflikter som sprider sig globalt och riskerar att utlösa ett tredje världskrig. Och du fattar själv att man inte kan fokusera på 1000 krig samtidigt, därför fokuserar jag på det kriget som jag anser urartar mest och riskerar att förstöra för människor på en mycket större skala.

Och tro det eller ej, jag vill inte att Israel försvinner.
Citera
2026-02-28, 10:49
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
CBS rapporterar om explosioner i Dubai

Nu brakar helvetet loss….
Citera
2026-02-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Trump gör det ingen president vågat på 47 år. Antagligen för han är gammal och sjuk och inte har något att förlora.

Det är inte Trump som styr USA:s utrikesfrågor i Mellanöstern, det är hans svärson juden Jared Kushner som gör det. Det är fastställt att Israel har komprommerat Trump med hjälp av Epstein. De har starka påtryckningsmedel mot honom. Det är p.g.a detta Trump gör exakt allt Israel med Netanyahu i spetsen ber honom om. Den enormt mäktiga lobbyorganisationen Aipac som styr över majoriteten av de amerikanska politikerna,samt väldigt inflytelserika judiska oligarker, Larry Ellison som köpt upp stora delar av de amerikanska mediebolagen gör att USA krigar för Israel och är beredda att offra amerikaner i krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in