2026-02-28, 10:42
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Oroa dig inte vännen.
Snart har du 10 miljoner iranier i Sverige som flyr på grund av kriget.
Du kommer älska det.

Det vore nog lika bra det. Sverige behöver rensas på helt värdelösa ängsliga gnällkäringar som din typ
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Fast USAs baser ligger ju där? Så ganska så normal reaktion.

Idioten glömmer också att samma länder huserar baser som koordinerar attackerna mot Iran
Citera
Medlem
Tror ni Iran köttar hela sitt lager nu? Gräver de sin egen grav?
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De skjuter nog på tomma baser?
Verkar ju konstigt att USA skulle ha flytt från sina baser. Vad är det för baser som inte kan försvara sig
Citera
Medlem
Citat:
Hur kan vi bekräfta att det är regimen som förstörs och inte civila som dör?

Hur besegrade Israel Hamas?
Just, det gjorde de inte.
De bombade sönder hela landet istället och trots det finns Hamas kvar.

Vi kan nog lugnt räkna med att Israel/USA har kapaciteten att placera sina bomber med meter-precision och att de sedan 20 år har kartlagt exakt var iranska regimen bygger upp sina militära anläggningar och militära baser.

Men därmed inte sagt att jag håller ett gott öga till vad Israel gör i Gaza/Palestina/Libanon, även om de försvarar sig så ser jag hellre att Israel använder teknik som t.ex exploderande kommunikationsutrustning än bomber som ju drabbar alla som finns på samma plats.

Men jag är också av åsikten att konfliktorsakerna, religion, tidigare krig och orättvisor, de går från generation till generation i hela mellanöstern inkl Israel och där finns ingen väg ut. Jag tror inte att man ser slutet på det sålänge framförallt religionerna finns kvar, så jag brukar säga de slåss och bråkar sedan tusentals år och kommer att fortsätta slåss och bråka i tusentals år till, eller i vart fall så länge som mänskligheten existerar. Såpass hoppfull är jag om det.
Citera
2026-02-28, 10:43
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Tvivlar starkt på att det finns planer att invadera Iran och starta ett fullskaligt krig i storstadsmiljö. Över 190 000 trupper i nationalgardet helt och hållet lydande under Mullorna. Skulle inte se bra ut med kistor med amerikaner och Israeler uppradade för begravning

Det blir nog lite bomber här och där - militära anläggningar , atomforskningsprogram ? , för att visa vart skåpet skall stå. Enligt mig inte en sekund för tidigt.

Lär inte räcka. Det har väl tidigare insatser visat. Eller kan Israelerna vara så snälla att stå för fotfolket och acceptera att amerikanska soldater sitter i säkerhet?
Borde inte vara bra för framtida förbindelser.
Citera
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballefralle
Tror ni Iran köttar hela sitt lager nu? Gräver de sin egen grav?
Frågan är hur stor lager han man?
Qatar sköt ner alla missiler som kom dit.
När Israel bombade länder i regionen träffade man.
Så gissningsvis är Irans missiler outdated crap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Verkar ju konstigt att USA skulle ha flytt från sina baser. Vad är det för baser som inte kan försvara sig

Det är inte baserna som behöver försvaras, de var bara där för att ha militär på plats om något sker. Var tror du man flyttat alla trupperna till? Det är den stora frågan. Kan vi förvänta oss att USA fullföljer och går in med militär in i Iran?
Citera
2026-02-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Oj oj, personliga attacker. Jag förlåter dig.
Ja det finns flera folkmord i världen. Varför fokuserar jag mestadels på Israel? För jag ser hur en nation skapar majoriteten av kaoset i världen. Det är en och samma nation som sätter världen i lågor i sin region, stöttar högerextrema i Europa, utpressar amerikanska politiker osv. Finns mycket kaos och ondska i världen, jag anser bara att Israel står för majoriteten av kaoset.

Något av de sämsta svar jag läst, Henrik träffade verkligen en öm punkt 👍
Jude-fetisch?
Citera
Avstängd
PlanetCaravans avatar
Give em hell!
Citera
Medlem
Citat:
Stämmer.
Baser och vapenlager som ska ha bombats.

Riktat mot baser men en raket landade i centrala Doha rätt framför Aljazeeras kameror. Det går inte gömma sig med att man attackerar USA.
Citera
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

De flyttade mängder med folk, material osv för ett par dagar sedan från baserna. Just för att de ville minimera förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in