2026-02-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Nu var min dagsaktuell sammanställning, direkt från verkligheten i New Yorks finansiella centrum
Man kan undra om du ens kan ekonomi?

När något stiger o når rekordnivåer handlar det om uppgång, det är även vad Trump berätta via hans tal till nationen, börsen går rakt upp, se så bra vi leder landet berätta Trump via det. o han har rätt. siffror ljuger inte.

Och börsen går rakt upp, den slår nya rekord. och det är det enda som räknas, trump är en börs gud o vågar berätta det till hela nationen o ingen kan förneka deras investeringar går rak t upp.

Sluta vara en ärthjärna.
Citera
2026-02-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man kan undra om du ens kan ekonomi?

När något stiger o når rekordnivåer handlar det om uppgång, det är även vad Trump berätta via hans tal till nationen, börsen går rakt upp, se så bra vi leder landet berätta Trump via det. o han har rätt. siffror ljuger inte.

Och börsen går rakt upp, den slår nya rekord. och det är det enda som räknas, trump är en börs gud o vågar berätta det till hela nationen o ingen kan förneka deras investeringar går rak t upp.

Sluta vara en ärthjärna.

Du är verkligen en fjortis som lever i en fantasivärld.

Du fick precis dagsaktuell sammanställning om am. börsen.
Citera
2026-02-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Grattis till att halvt ha en poäng. För att balansera upp det du skriver, så sa Trump, efter att han fällt "grab em by the pussy" kommentaren: "they let me do it". O ja. 100% sant. Exakt så sa han, meningen efter det du citerade. Han var snarare en feministisk pionjär inom samtycke.

Grönlandstjafset har du en poäng med, men han invaderade aldrig Grönlad. Han la ut en jävla bild på när han promenerar med en pingvin i handen. Han driver och trollar.

I övrigt att han överdriver och snackar skit. Jo, visst. Men åtminstone för mig är det uppenbart att det handlar om en gargong, och att han i grunden värnar om den fria starka västvärlden.

Vissa låter honom säkert ibland. Men sen finns det andra tillfällen som när han hade sin kuk i ett barns mun och barnet bet honom. Det skriker inte samtycke direkt. Inte att pulla barn och auktionera ut de till högstbjudande heller. Eller alla miljoner han varit tvungen att betala i skadestånd för sexuella övergrepp.
Citera
2026-02-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Du är verkligen en fjortis som lever i en fantasivärld.

Du fick precis dagsaktuell sammanställning om am. börsen.
Ta enkla exempel om jakt rätt o vistelse rätt i fjällen.

Ta exempelvis om du eller en lakrits tomte vill fiska på girjas samebys område kan dom be dig o lakris tomten o be er fara all fäders väg, ni har ingen rätt o vara här, det är vårt område, ni skrämmer renarna.

Genom detta har man rätt o kasta ut er.
Citera
2026-02-28, 01:48
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Du kan göra det enkelt genom att börsen går rakt upp , det är även vad Trump återberätta vid hans tal till nationen.
Var inte en ärthjärna försök förneka verkligheten som den är o vad den visar, det är även vad Trump berätta, det är svart på vitt, börsen går rakt upp,

Byt gärna inte änne, visa du har lite IQ .
Snarare än att besvara min fråga om Trumps planekonomi så flyttade du målstolparna till att nu handla om börsen? Är det för att slippa brottas med det faktum att pedofilen Trump ljugit för sina väljare om precis allt?

Hur viktigt är fakta för dig när du ingår en saklig debatt?
Hur viktigt är det med en enad verklighet?

Dvs, kommer vi kunna enas om premisserna?
Att Usas ekonomi är svag. Att börsen ytd i usa är svag. Att andelen nya jobb är svag?

Om vi inte kan enas om verkligheten så kommer jag att kalla även dig för en trasig sektföljare och sedan håna dig vid varenda tillfälle jag kan.
Jag kommer att påvisa varje gång Donald Trump somnar inför kamerorna, och er oförmåga att kritiskt betrakta en 80åring i blöja som något annat än en boomer, som ett bevis för att MAGA är en sekt och inte en ideologisk rörelse.
Citera
2026-02-28, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Snarare än att besvara min fråga om Trumps planekonomi så flyttade du målstolparna till att nu handla om börsen? Är det för att slippa brottas med det faktum att pedofilen Trump ljugit för sina väljare om precis allt?

Att Usas ekonomi är svag. Att börsen ytd i usa är svag. Att andelen nya jobb är svag?

Om vi inte kan enas om verkligheten så kommer jag att kalla även dig för en trasig sektföljare och sedan håna dig vid varenda tillfälle jag kan.
Jag kommer att påvisa varje gång Donald Trump somnar inför kamerorna, och er oförmåga att kritiskt betrakta en 80åring i blöja som något annat än en boomer, som ett bevis för att MAGA är en sekt och inte en ideologisk rörelse.
Börsen ljuger inte, den berätta rakt upp o ner hur allting går, liksom Trump vill sänka räntor osv för att påverka börsen , varav Trump även jagar powell med "Mr to late" att sänka räntorna . dvs han utmana även FED, efter hur börsen ska gå o visa sitt resultat.

Detta kan ingen blunda för om man inte förstår sig på världsekonomi, vi har inte haft tydligare exmpel än nu med trump hur allt fungera, jaga Powell med räntor osv, dvs Trump bevisa sig genom börsen o inget annat o den berätta vad Trump vill se.
Citera
2026-02-28, 02:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer

January 2026 Performance: Employers added 130,000 jobs, exceeding expectations of a 70,000-job increase.

4.4% growth in Q3 2025

As the S&P index climbed 16.39% for the year, it also recorded 38 new record highs.

Real hourly earnings for all employees showed consistent growth, often landing around 1.1% to 1.3%

Fruktansvärt
Citera
2026-02-28, 07:39
Medlem
GustavAnders avatar
Maga-retards här i tråden hävdar att det går bra ekonomiskt i USA, som hjon upprepar de trumpens snack.

I verkligheten har Trump rekordlåga siffror och anledningen?, de flesta säger ekonomin.

Vem har rätt?, våra trump-idioter i mammas källare eller amerikanerna som lever i verkligheten?
Citera
2026-02-28, 07:54
Medlem
Do1oress avatar
Om planen är att göra en Epstein och Musk och befrukta befolkningen med sitt DNA, kanske landet går mot en mjuk befolkningskollaps. Är inte det tredje rikets storslagna plan är jag rädd för att landet dräneras alldeles för snabbt på bra folk. En algoritmiskt omgjord verklighet stoppar nog inte heller bortfallet; den accelererar snarare kollapsen. Imponerande...skulle nu syftet med Trumps politik vara att krascha landet.
Citat:
WSJ: In its 250th year, is America, land of immigration, becoming a country of emigration?

Last year the U.S. experienced something that hasn’t definitively occurred since the Great Depression: More people moved out than moved in.
Citera
2026-02-28, 08:09
Medlem
Do1oress avatar
Skulle tro att "fredsduvan" Trump rycker in och hjälper Bibi snart. När som helst nu kommer även svenska MAGA hylla pedofilbeskyddarens mordiska upptåg och säga att både pedofili och krig är bra saker för mänskligheten...så länge börsen pekar uppåt!
Israel is confirmed to have launched “preemptive strikes” this morning against Iran.

https://x.com/sentdefender/status/2027631562364211660
Citera
2026-02-28, 08:25
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Personligen är jag väl inte lika förtjust i regimen i Teheran som du är, att de systematiskt utför massaker på demonstranter är inget jag direkt sympatiserar med.
Du är glad nu förstår jag.
(FB) Israel attackerar Iran 20260228
Citera
2026-02-28, 08:57
Medlem
Nu har pedofilen gett sig in i ett nytt krig. Undrar om han stämde av med sitt Bored of peace innan han skred till verket?🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in