2024-10-15, 10:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Trump ber sina väljare att rösta… i januari.

https://x.com/BenjaminJS/status/1845984800856776917

Det är inte lätt med demens. Hoppas de lyder honom och väntar till dess.
Trump låter skrämmande lik Biden. Trump blandar ihop saker och ting så att det han menar inte går fram. Han mår uppenbarligen inte bra.
Citera
2024-10-15, 10:56
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Jag hittade en intressant artikel - handlar om Biden 2020 men är väl lika applicerbar på Trump. Eller Harris. https://www.yahoo.com/tech/happens-president-elect-dies-inauguration-165736616.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly9zZS5zZWFyY2gueWFob28uY29tL3NlYXJjaD9mcj1tY2FmZW UmdHlwZT1FMjEwU0UxNTg5RzAmcD 1lbGVjdGVkK3ByZXNpZGVudCtkaWVzK2JlZm9yZStzd2Vhcmlu Zytpbg&guce_referrer_sig=AQAAADFFt-cBq0cTAyLR6VjZcGz3o6_IiaQsYa1UhCcdxP745XGtvOlUmgVS Re8c81R6gYUwpGHLxjJSCV _5Y36oC8lyxec8JDVHvPiu1DoKPoTi4cM74gbTDWMP_5qarQBf SY17pek-h1RgwdphyKlSca1qG6HeMexp5uEbmpmlIbbH

Där står bl.a. att "If Biden were to die before December’s electoral college vote, the Democratic National Committee (DNC) would have the ability to name a replacement candidate and pressure the electors currently committed to Biden to support them instead. Presumably, although not necessarily, the new candidate would be Biden’s vice president Kamala Harris."

Och att "Once Biden is selected by the electoral college, he officially becomes the president-elect. If he were to die between the electoral college vote but before the early January congressional certification, members of congress have an opportunity to object to the electoral results in any state and, if both chambers agree, to switch that state’s votes to the opposing candidate. It’s pretty hard to imagine Nancy Pelosi, the Democratic House speaker, agreeing to hand a state to Trump in any conceivable circumstance."

Vidare att "After Congressional certification and before inauguration day, the 20th amendment would kick in. It provides that “if, at the time fixed for the beginning of the term of the president, the president elect shall have died, the vice president elect shall become president.”"

Det väcker ju en del tankar om vad som kan ske i höst.
Vinner demokraterna båda kamrarna så kan de opponera mot Vance och tvinga fram en konstitutionell kris? Eller nyval? Eller vad? Det tycks existerar en mystisk lucka i konstitutionen...lite beroende på när presidenten avlider, eller är det jag som är trött nu och tolkar allt fel?
Citera
2024-10-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Vinner demokraterna båda kamrarna så kan de opponera mot Vance och tvinga fram en konstitutionell kris? Eller nyval? Eller vad? Det tycks existerar en mystisk lucka i konstitutionen...lite beroende på när presidenten avlider, eller är det jag som är trött nu och tolkar allt fel?

Jag tror det är lätt att bortse ifrån att valet den 5/11 avser att utse elektorer som i sin tur gör det riktiga presidentvalet. Valet är ju formellt inte gjort förrän kongressen bekräftat elektorskollegiets certifiering.

Så det är inte en lucka utan mer att det finns en allmänt vedertagen tro på hur valprocessen sker men konstitutionen säger inte uttryckligt att det ska gå till på just det sättet.
Citera
2024-10-15, 13:17
Medlem
Går ett rykte om att Trump har diskuterat "bajsväskan" med sin kompis putin. Troligtvis har Trump låtit sig inspireras, och kommer nu också själv börja forsla ut sin avföring väsk-vägen. Undrar vem som får uppgiften att konka på Trumps bajsväskor. Stackars sate.
Citera
2024-10-15, 15:50
Medlem
develis avatar
Vad håller han på med på rally.
Satte på en spellista och dansade?

Han ser fan inte klok ut på videon.

Ska han bevisa att han minsann har god fysik?
Det spiller isf över på hur det är ställt med det kognitiva, Hahaha!

I Town hall Pennsylvania slutade han ta frågor och började dansa.

Han begärde 9 låtar:
'An American Trilogy' av Elvis Presley, 'Nothing Compares 2 U' av Sinéad O'Connor, the Village People's 'YMCA' och 'Memory' frpn Andrew Lloyd Webbers musikal Cats.

"There was some confusion about what he was doing" 😂
https://edition.cnn.com/2024/10/14/us/video/fema-north-carolina-armed-militia-cohen-digvid

"Crowd Leaves Early as Trump Dances to Music on Stage For 39 Minutes

" the Republican presidential nominee decided to stop taking questions from the audience and instead played music for 39 minutes."
Proceedings were paused while two attendees received medical attention"

Trump:
" Anybody else would like to faint?"
He then said: "Let's not do any more questions. Let's just listen to music. Let's make it into a music.
Who the hell wants to hear questions, right?"

https://www.newsweek.com/trump-crowd-leaves-early-audience-made-listen-music-long-time-1969034
Senast redigerad av develi 2024-10-15 kl. 16:48.
Citera
2024-10-15, 16:45
Medlem
pyroclasms avatar
Hur går det för den Orangea clownen? Vinner han i Nov?
Citera
2024-10-15, 17:19
Medlem
Hoppas verkligen att Trump försöker bluffa Putin med att inte fortsätta ge hjälp till Ukraina!
Är det inte fullt möjligt?

Om det är nåt han är känd för så är det hans oberäknelighet men också att han verkligen "walk the walk" om det klämmer!!
Och inte bara "talk the talk" likt Biden...?

Om så, får Trump Nobels fredspris nästa år.😁!
Senast redigerad av rantaplan 2024-10-15 kl. 17:43.
Citera
2024-10-15, 18:00
Medlem
howdie11s avatar
Istället för att ta frågor från publiken som bör var tänkt står gubben och stirrar i 30+ minuter under sitt kampanjmöte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwmblX/svimmade-pa-kampanjmote-trump-spelade-ave-maria

Jag tror kampanjen försöker dölja Trumps mentala nedgång.
Citera
2024-10-15, 18:21
Avslutad
https://www.tiktok.com/@barstoolsports/video/7414185004839832874

Nu är jag inget Trump fan men måste ändå säga att han är rätt skön i klippet.
Citera
2024-10-15, 18:35
Medlem
Hygrotorks avatar
Lite småkul att spela Ave Maria när två personer svimmat, det får jag ge honom.
Citera
2024-10-15, 18:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Istället för att ta frågor från publiken som bör var tänkt står gubben och stirrar i 30+ minuter under sitt kampanjmöte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwmblX/svimmade-pa-kampanjmote-trump-spelade-ave-maria

Jag tror kampanjen försöker dölja Trumps mentala nedgång.
Ja, jag la ett inlägg nyss, med kort video.

Jag tittade sen på den oklippta, oh Madre Mia, fick stänga ner efter 10 min.

Nåt så narcissistiskt får man leta efter och vad han (el Cheung & co) än tänkt sig så hamnade han rejält på minus ang det kognitiva. 😂
Citera
2024-10-15, 18:59
Medlem
Grontarskonts avatar
Släpp din journal nu Donald T.

Eller är du en tjock, gammal, dement, orange fegis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in