2026-02-27, 07:08
Medlem
MitchRapps avatar
Precis det som gör att Lakers är intresserade och kan anställa spelarna för rimliga pengar, när andra klubbar har fulla trupper.
Lakers har ovanligt många backar, som lämnar efter säsongen, så de går inte enbart att ersätta med juniorer. Rutin måste in.

Mvh,
Bästa mästare
Senast redigerad av MitchRapp 2026-02-27 kl. 07:19.
Citera
2026-02-27, 16:00
Medlem
BlackQuartzs avatar
Ser en hel del kritik mot Friberg nu, på tiden att SHL’s sämsta kapten får en släng av sleven efter att ha hyllats till skyarna för ingenting.

Bäst? Händemark, överlägset.
Citera
2026-02-27, 18:22
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Ser en hel del kritik mot Friberg nu, på tiden att SHL’s sämsta kapten får en släng av sleven efter att ha hyllats till skyarna för ingenting.

Händemark är bra, men Keegan Lowe är bäst, om vi pratar om ansvar som kapten.

Friberg tycker jag gör ett skapligt jobb. Sköter sig, gör alltid ett bra jobb och håller ihop gruppen. Linus Johansson ser ut att vara svagare, som kapten. Det kan vara läge att bryta med Karlstad, gå ner i lön och flytta tillbaka till Småland och ta en roll som fjärdecenter i Lakers, i något år innan han slutar. Ge sig själv en chans att vinna och fokusera mer på sitt spel, mindre på cirkusen i Karlstad.
Färjestad kan må bra av kaptensbyte och ge Jack en chans.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-02-27 kl. 18:35.
Citera
2026-02-28, 00:39
Medlem
Citat:

Händemark överlägset bäst? Knappast. Topp 3 definitivt. Skulle vilja slänga in Anton Lander där, har vart kapten i shl, ahl, juniorlandslag, tre kronor i OS (covid). En spelare som alltid ger 100% på isen, tar ton i omklädningsrummet ifall det behövs, även en förmåga att prestera i viktiga matcher. Han är även kapten för klubben han är fostrad i sen barnsben. Har svårt att se en bättre kapten faktiskt.
Citera
2026-02-28, 17:12
Medlem
Bodbud275s avatar
Lyckan är total !!!

Vlxsjö utspelade av ett mediokert färiestad

Skellefteå krossar Luleå

8 kalla ipa i kylskåpet

Vilken fantastiskt lördag

.
Citera
2026-02-28, 18:17
Medlem
MitchRapps avatar
Efter 5 raka torsk mot Lakers, lyckas miljonbygget äntligen ta en seger mot Lakers. Helt rättvist, dessutom. Som jag skrev i matchtråden är jag högst missnöjd med att Lakers inte förstärker med center, när det saknas spelare hela säsongen.
Att jämföra Färjestads centers, med Lakers dito är helt otroligt. Ta bort Rasmussen, så kostar en av Färjesteds center ungefär lika mycket som som Lakers övriga centrar. Det håller naturligtvis inte. Lakers har presterat långt bättre än kostnaden på laget, men det räcker inte hela vägen. Det har jag extremt svårt att tro.
Roligt att medgångarna i Färjestad börja kraxa när de har en klar ledning och äntligen lyckas ta sin första seger mot Lakers, men samtidigt så verkar det de flesta bönderna lämnat Flashback. Det var på tiden. Om det är tillfälligt, eller permanent återstår att se. Men man kan hoppas att de håller sig bort även om Färjestad börjar vinna. Kanske har de äntligen lärt sig något av Lakers. Kan Lakers lära sig något av dagens match? Its wake up call.
Citera
2026-02-28, 18:35
Medlem
Var "Kids day" idag i LA. Passande när Växjö var på besök! Färjestad lekte hem tre poäng!
Citera
2026-02-28, 18:52
Medlem
Bodbud275s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Efter 5 raka torsk mot Lakers, lyckas miljonbygget äntligen ta en seger mot Lakers. Helt rättvist, dessutom. Som jag skrev i matchtråden är jag högst missnöjd med att Lakers inte förstärker med center, när det saknas spelare hela säsongen.
Att jämföra Färjestads centers, med Lakers dito är helt otroligt. Ta bort Rasmussen, så kostar en av Färjesteds center ungefär lika mycket som som Lakers övriga centrar. Det håller naturligtvis inte. Lakers har presterat långt bättre än kostnaden på laget, men det räcker inte hela vägen. Det har jag extremt svårt att tro.
Roligt att medgångarna i Färjestad börja kraxa när de har en klar ledning och äntligen lyckas ta sin första seger mot Lakers, men samtidigt så verkar det de flesta bönderna lämnat Flashback. Det var på tiden. Om det är tillfälligt, eller permanent återstår att se. Men man kan hoppas att de håller sig bort även om Färjestad börjar vinna. Kanske har de äntligen lärt sig något av Lakers. Kan Lakers lära sig något av dagens match? Its wake up call.
Vad vill du ha sagt med det?

.
Citera
2026-02-28, 19:35
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamGreken
Händemark överlägset bäst? Knappast. Topp 3 definitivt. Skulle vilja slänga in Anton Lander där, har vart kapten i shl, ahl, juniorlandslag, tre kronor i OS (covid). En spelare som alltid ger 100% på isen, tar ton i omklädningsrummet ifall det behövs, även en förmåga att prestera i viktiga matcher. Han är även kapten för klubben han är fostrad i sen barnsben. Har svårt att se en bättre kapten faktiskt.
Lander är väl lite av en clown? Timrås svar på Linus Omark. Visste inte ens att han var kapten.
Citera
2026-02-28, 19:42
Medlem
Citat:
Lander är väl lite av en clown? Timrås svar på Linus Omark. Visste inte ens att han var kapten.

Lander en clown? Då har du sjukt dålig koll på shl måste jag säga. Vad baserar du det på? Linus Johansson som är kapten i Fbk och sitter och kommenterar sitt eget lag i direktsändning en lördag eftermiddag när dom åker på däng med 8-2 där kan vi snacka clown.
Senast redigerad av GamGreken 2026-02-28 kl. 19:51.
Citera
2026-02-28, 20:09
Medlem
Riggad Luleå Skellefteå
Citera
2026-02-28, 20:48
Medlem
Bodbud275s avatar
Fått höra att Shinimin petade med klubban i röven på Falk i spelargången? Därav bråket, varför är man inte förvånad över Shinimin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in