Citat:
Ursprungligen postat av
Zorrkan
Vad är anledningen till att man ligger sist med stor marginal? Du har ju hyllat varenda beslut som tagits sen början av sommaren, alla värvningar har varit välscoutade och var givna succéer och ni hade den mest spännande tränaren och en av de bästa målvakterna. Inget av det där har ju realiserats, är det bara otur eller? Spelar hela truppen skadade? För det är ju knappt en spelare som kommit upp i närheten av den nivån som du förutspådde?
Vilka påhopp. Jag har inte hyllat varenda beslut Leksand tagit, däremot tycker jag värvningarna var bra på förhand efter förutsättningarna. Har allt fallit väl ut? Nej, absolut inte. Trodde jag det? Knappast. Men jag vill hävda att vi spelar en bättre hockey än tabellen visar. Snarare ett mittenlag än ett bottenlag rent spelmässigt, tyvärr har produktionen framåt varit för svag.
Vi har haft skador, ribba ut i många matcher. Förklarar det allt? Givetvis inte. Jag är dock ganska komfortabel med att vi spelar SHL även nästa säsong. Vi kan nu fokusera på kvalserie, får in en klassmålvakt och kan träna i lugn och ro. Får vi Örebro, vilket jag tror tippat jag 4-1 i matcher till LIF!
Mitt förtroende för Hedberg och Tjomme är 100%.