2026-02-07, 20:56
Medlem
sparsamhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vi är inte elaka mot dig men detta är sånt sjukt øverpris før något inte laget behöver
Exakt. Märkligt agerande.
Citera
2026-02-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Vad händer om Gidlöf går sönder?

Värvningen står se externa finansiärerna för, drabbar föreningen 0, zero, nada.

Win win!
Vad är anledningen till att man ligger sist med stor marginal? Du har ju hyllat varenda beslut som tagits sen början av sommaren, alla värvningar har varit välscoutade och var givna succéer och ni hade den mest spännande tränaren och en av de bästa målvakterna. Inget av det där har ju realiserats, är det bara otur eller? Spelar hela truppen skadade? För det är ju knappt en spelare som kommit upp i närheten av den nivån som du förutspådde?
Senast redigerad av Zorrkan 2026-02-07 kl. 21:41.
Citera
2026-02-08, 00:52
Medlem
Bartman777s avatar
Nyss hemkommen efter en tung kväll i Gävle.

Domarna hade blåskalas i 40 minuter och förstörde allting.
Mitt Färjestad spelade som skit rakt igenom. Så jag skyller ingen förlust på domaren, dom var precis lika kassa som dom brukar oavsett match i den här ligan. Tråkigt att det förstör upplevelsen bara.

Jag tror det var 18 utvisningsminuter på de första 20 minuterna hockey.

Nåväl... Färjestad spelade ändå som skit. De såg ut att inte ens kunna åka skridskor stora delar av matchen.
Och när de väl åkte så gick det så sjukt sakta, som att de alla var bakis eller har varit på sovjetiskt hockeyläger med Tichonov i en vecka.

Passningarna satt inte som de skulle... i bästa fall satt de på skridskorna.
Skotten var mest alibiskott utan någon energi eller vilja. Bortsett Nygga som översatte sin frustration till ett par hårda fina skott, men det var allt. Resten av spelarna och resten av matchen så var det ingen energi i någonting, eller någon.

Det var ett helt avslaget Färjestad jag fick se, nu när jag äntligen lyckades ta mig till en arena och stötta mitt lag på plats.

Jag stod ändå kvar efter slutsignalen i min gröna matchtröja och lyfte min halsduk med sträckta händer över huvudet för att visa mitt stöd till laget. Åslund tog sig en vända runt isen och kollade upp mot läktarna, jag hoppas han såg mig och fick känna mitt stöd.

Jag tycker det är tråkigt att absolut ingenting funkar idag, och jag tycker det är ett hån mot precis alla hockeyspelare i ligan och alla supportrar att domarna får hålla en sån fruktansvärt låg och ojämn nivå utan konsekvenser. Vi ska vara den bästa ligan i Europa får jag höra. Men domarna är ett rent skämt.

Jag säger som sagt inget om förlusten här nu, det är inte domarnas fel.
Men jag ser också hur jävla klappsämst dom är. Och sen den klassiska Mr. duktig-mentaliteten vi har i sverige och en regelbok som är skriven för små skolflickor.

Ja.. då blir det inte annat än fullständig katastrof.
Det är som sagt ett hån mot oss och spelarna att domarna tillåts ha denna nivå. Och det gör mig extra ledsen när jag har så svårt att ta mig iväg och se mitt lags matcher på plats, att jag då ska behöva sitta och bli berövad på vad som kunde varit en kul hockeymatch, bara för att vi har ett gäng narcissister med mindervärdeskomplex och svensk "go-by-the-book-mentalitet" som ska tillåtas leva rövare och diktera matcherna. Dom ska synas och höras hela jävla tiden, alltid vara så viktiga.

Och det gör som sagt extra ont, när jag nu för en gångs skull haft möjlighet att ta mig till en arena där Färjestad spelar en match.

Nåja... det var ändå kul att få uppleva en ny arena som jag aldrig varit till förut, och det var kul att få se Bäckström göra ett snyggt mål. Det var lite för att få se honom som vi åkte också.

Jag gjorde ändå något gott genom att stolt hålla upp halsduken och visa mitt stöd för laget när Åslund åkte förbi.

Sen borde entrévärdarna eller vad de så fint kallar sig få sig en bättre utbildning innan de sätts där för att få avgöra vilka som får komma in i arenan och inte.
Jag hade mailat en inom Brynäs IF för att fråga specifikt om jag fick ta med mig en egen vattenflaska in i arenan förutsatt att den är tom när jag anländer. Det fick jag klartecken att göra.

Men kvinnan vid dörren började bitcha och sa att det var förbjudet, varpå jag svarade att jag specifikt mailat och frågat om den saken.
Då ville hon att jag skulle visa mailet osv... men sen kom en annan värd och upplyste henne om att det var okej.

Aja... det var en reflektion av kvällen precis så här efteråt.

Nu ska jag sova.
Citera
2026-02-08, 09:12
Medlem
MitchRapps avatar
Är det inte domarna, så är det något annat lag som filmar, tycker Karlstad.
#Karlstadduckaralltidansvar.

Med det sagt, tråkigt att åka långt bara för att bli helt avklädda.

Den där gamla Lakerslegenden JJ, verkar gilla stämningen på Lakers matcher. Tror det var tredje matchen han såg med Lakers sedan han fick sparken.

Alltid roligt med jämna matcher och den här säsongen har det varit extremt jämnt mellan Rögle och Lakers. Det som sänker Rögle är Tagnes oförmåga att stänga matcher, hans intervjuer skriker panik, och han agerar som en förlorare varje gång. Sliter av sig micken, utan att tacka eller säger hej. Visar att han inte håller mästarklass. Var det tredje gången i år han gör bort sig i intervjun efter möte med Lakers? ”Bryter jag på norska!!?!” vilken clown.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-02-08 kl. 09:22.
Citera
2026-02-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Jag går på denna, 15 säsonger, 930 matcher för klubben, var med och tog upp Växjö i elitserien/SHL och fyra SM-guld. Han satte grunden i hur en Lakersspelare ska vara/bete sig på och utanför isen. DET ÄR INGEN JÄVLA HITTA PÅ LEGENDAR. Jag är så innerligt trött på såna töntar på dig som låtsas vara kaxig på internet och det är en av anledningar jag sällan skriver här, just pga folk har en attityd som dig här.

Då hoppas jag att nästa gång ditt lag har en cermoni, att bortasupportrarna drar igång sånger och trummor får vi se om du tycker att det är acceptabelt.
Vem är Josefsson?
Citera
2026-02-08, 19:15
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Vem är Josefsson?
Lakers Jon Knuts, fast utan charm
Citera
2026-02-08, 19:46
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Vad är anledningen till att man ligger sist med stor marginal? Du har ju hyllat varenda beslut som tagits sen början av sommaren, alla värvningar har varit välscoutade och var givna succéer och ni hade den mest spännande tränaren och en av de bästa målvakterna. Inget av det där har ju realiserats, är det bara otur eller? Spelar hela truppen skadade? För det är ju knappt en spelare som kommit upp i närheten av den nivån som du förutspådde?

Vilka påhopp. Jag har inte hyllat varenda beslut Leksand tagit, däremot tycker jag värvningarna var bra på förhand efter förutsättningarna. Har allt fallit väl ut? Nej, absolut inte. Trodde jag det? Knappast. Men jag vill hävda att vi spelar en bättre hockey än tabellen visar. Snarare ett mittenlag än ett bottenlag rent spelmässigt, tyvärr har produktionen framåt varit för svag.

Vi har haft skador, ribba ut i många matcher. Förklarar det allt? Givetvis inte. Jag är dock ganska komfortabel med att vi spelar SHL även nästa säsong. Vi kan nu fokusera på kvalserie, får in en klassmålvakt och kan träna i lugn och ro. Får vi Örebro, vilket jag tror tippat jag 4-1 i matcher till LIF!

Mitt förtroende för Hedberg och Tjomme är 100%.
Citera
2026-02-08, 19:55
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz

Han påminner om Per Åslund, fast bättre över hela banan och med fler Sm Guld, såklart.
Citera
2026-02-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz

Bra jämförelse!

Trådens troll förolämpade precis Åslund genom att inte ha koll på något.
Citera
2026-02-09, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Vilka påhopp. Jag har inte hyllat varenda beslut Leksand tagit, däremot tycker jag värvningarna var bra på förhand efter förutsättningarna. Har allt fallit väl ut? Nej, absolut inte. Trodde jag det? Knappast. Men jag vill hävda att vi spelar en bättre hockey än tabellen visar. Snarare ett mittenlag än ett bottenlag rent spelmässigt, tyvärr har produktionen framåt varit för svag.

Vi har haft skador, ribba ut i många matcher. Förklarar det allt? Givetvis inte. Jag är dock ganska komfortabel med att vi spelar SHL även nästa säsong. Vi kan nu fokusera på kvalserie, får in en klassmålvakt och kan träna i lugn och ro. Får vi Örebro, vilket jag tror tippat jag 4-1 i matcher till LIF!

Mitt förtroende för Hedberg och Tjomme är 100%.
Du tyckte alla värvningar var bra på förhand men samtidigt trodde du inte på alla? Kämpigt att få ihop det resonemanget.

https://www.flashback.org/p92491956#p92491956

Här har vi det till och med upp-punktat och alla som är sugna att läsa dina profetior inför säsongen och hur mycket poäng Fortier och Stevens skulle göra, kan ju bläddra lite bland sidorna. Dumt att hitta på saker som går att kolla upp.
Citera
2026-02-09, 10:10
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Du tyckte alla värvningar var bra på förhand men samtidigt trodde du inte på alla? Kämpigt att få ihop det resonemanget.

https://www.flashback.org/p92491956#p92491956

Här har vi det till och med upp-punktat och alla som är sugna att läsa dina profetior inför säsongen och hur mycket poäng Fortier och Stevens skulle göra, kan ju bläddra lite bland sidorna. Dumt att hitta på saker som går att kolla upp.

Du ägnar dig åt cherrypicking, illa. Tyvärr allt vanligare när folk inte kan argumentera för sin sak. Jag har sagt att värvningarna är bra efter förutsättningarna och jag tror fortfarande på många av dom. Ser gärna Fortier ovh Stevens även nästa säsong. Milosevic har gjort en hel del bra saker och kommer växa in i det. Linkan har inte fått PP att stämma, jag kan vara aningen missnöjd med produktionen samtidigt så har inte laget presterat på topp. Det handlar om att vinna sista matchen på säsongen, det tror jag vi kommer göra.

Det enda jag verkat kunna ha fel i är att jag trodde på slutspel antingen genom play in eller direktplats. Det ser inte ut att bli så och att jag ska kölhalas. Förlåt men det stinker rent ut sagt.
Citera
2026-02-09, 10:28
Medlem
Bodbud275s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Han är allt det där som de flesta ignorerar när de bedömer ishockeyspelare, som de missar när de kollar poängligor, som de inte förstår när de sätter ihop lag. När klubbar går upp i högsta ligan och troll skriker köpklubb, plast, nybörjare så är det han som håller ihop laget och låter stjärnorna få glänsa.

Hans call sign är The Ghost, och han får stjärnor som Derek Ryan att byta liga, Skellefteå att bara göra 1 mål på fyra finalmatcher och ser till att lag alltid blir bättre, till en dag då de plötsligt är bäst. Han ändrar dynamiken i Shl, där gamla klubbar, gamla stjärnor inte länge hinner med.

Om du fortfarande inte vet vem han är nu, så är han spelaren alla tränare sätter in mot Oscar Lindberg och får han att bli lika iskall som Oskar Steen.

The Ghost tar sin gamla gubbcykel till match, vinner matchen, duschar och cyklar hem igen. Allt medan Omark, Lodin eller Mr random 300-tusen blir hyllade för de gör jobbet, 1 match på 10.

Så när du tänker på framgångsrika klubbar som Växjö Lakers, så titta på vilka som gör det riktiga, varaktiga jobbet, säsong efter säsong och maler ner motståndarna och sätter nivån för egna laget. Det är Josefsson.

Dessutom har han gjort hattrick på Lars Johansson i Sverige. Hur många gånger har det hänt?

En Legend, helt enkelt.
är det någon som orkar läsa ditt dravel?

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in