2026-02-27, 22:52
Medlem
Hur ska man tycka om det här? Tänkte GW på eventuella barn i bilden som hittar Hitler äpplen och avskurna dock huvuden?
Citera
2026-02-27, 22:53
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Så politikernas familjer blev inte vettskrämda?
Jo de blev jätterädda och därför dömdes mannen för en korg med äpplen.
SVT dumpade två skottkärror äpplen och GW blev ännu räddare.
Givetvis ska lagen va lika för alla och två skottkärror äpplen är värre en en korg och GW blev mer rädd än Forsell.
Det borde resultera i ett hårdare straff.
Kan SVT sända svenska nyheter från en cell eller blir det uppehåll nu?
Citera
2026-02-27, 22:54
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Han är en offentlig person som via sina mediakanaler någon som tagit tydlig ståndpunkt där han säger att offentliga personer får acceptera liknande händelser. Hans familj eller en politikers familj väger lika mycket då ingen av dessa är offentliga och tycker man att det är ok att politiker och dess familjer ska få tåla sånt så får han som optionsbildare också göra det. Du skulle tycka säkert tycka att det vore ok om ex henrik Jönsson skulle fått äpplen på sin tomt

Henrik Jönsson representerar inte regeringens politik, och angående äpplena så var ju hela grejen "äpplet faller inte långt från trädet" angående Forssells sons naziengagemang.

Henrik Jönsson borde redovisa vem hans hemliga finansiärer är, men han kan inte stå ansvarig för statens mutor till regimen i Syrien.

Dessutom är frågan "OK om man ska tåla" felställd. Frågan är om dockan och den (numera olaga) äppelkorgen faktiskt har framkallat allvarlig rädsla eller skräck. Och det tror och hoppas jag att Hovrätten kommer se att det faktiskt inte har.

GW ska ha credd för att vara motvalls, och oavsett hans åsikt ska han inte utsättas för ett drev av ministrar, partiledare och statsfinansierad TV.
Citera
2026-02-27, 22:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Hur ska man tycka om det här? Tänkte GW på eventuella barn i bilden som hittar Hitler äpplen och avskurna huvuden?

Han tycker bara det var roligt och verkade inte tänka på att det kan ha varit familjen som sett något av det där men det kan det mycket väl ha gjort. Nu när det drabbar gw:s familj så är det förfärligt mitt på dagen och inte ens på kvällen som de andra fick
Citera
2026-02-27, 22:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jo de blev jätterädda och därför dömdes mannen för en korg med äpplen.
SVT dumpade två skottkärror äpplen och GW blev ännu räddare.
Givetvis ska lagen va lika för alla och två skottkärror äpplen är värre en en korg och GW blev mer rädd än Forsell.
Det borde resultera i ett hårdare straff.
Kan SVT sända svenska nyheter från en cell eller blir det uppehåll nu?

Fast varför ska det gå till rättegång. Offret tycker ju att det bara är roligt
Citera
2026-02-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Hur ska man tycka om det här? Tänkte GW på eventuella barn i bilden som hittar Hitler äpplen och avskurna dock huvuden?

GW är sosse och Messiah är moderat och detta speglar sig i deras handlingar.
Citera
2026-02-27, 22:58
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Henrik Jönsson representerar inte regeringens politik, och angående äpplena så var ju hela grejen "äpplet faller inte långt från trädet" angående Forssells sons naziengagemang.

Henrik Jönsson borde redovisa vem hans hemliga finansiärer är, men han kan inte stå ansvarig för statens mutor till regimen i Syrien.

Dessutom är frågan "OK om man ska tåla" felställd. Frågan är om dockan och den (numera olaga) äppelkorgen faktiskt har framkallat allvarlig rädsla eller skräck. Och det tror och hoppas jag att Hovrätten kommer se att det faktiskt inte har.

GW ska ha credd för att vara motvalls, och oavsett hans åsikt ska han inte utsättas för ett drev av ministrar, partiledare och statsfinansierad TV.

Om du redovisar dina inkomster och utgifter
Citera
2026-02-27, 22:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Hemskt, vad har GW gjort? Svamlat i rutan igen?

Vad har Forsell gjort?
Terroristfinansiering 300 miljoner...

Har han finansierat hamas?
Citera
2026-02-27, 22:59
Medlem
Utrikesminister uttalar sig om detta: ”SVT har alltför ofta visat prov på bristande omdöme. Att de nu ställer sig bakom misstänkta gärningsmän som genomför hotfulla aktioner mot kriminologer vid deras hem är att passera en skarp gräns”, skriver Malmer Stenergard på X.
Citera
2026-02-27, 23:00
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:

Under allmänt åtal så spelar det såklart ingen roll vad målsägande tycker, även om hen förstås brukar vara den som anmäler.
Citera
2026-02-27, 23:01
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Tydligen inte!

"Leif GW Persson var inte själv på plats men säger att händelsen ”skrämde livet ur en av mina döttrar och mitt barnbarn”.

Han hävdar att SVT ligger bakom aktionen, och att SVT gjort sig skyldigt till brott som grovt olaga intrång, hemfridsbrott, skadegörelse på tomten och olaga hot.

– Jag är fullkomligt övertygad om att det kommer att gå till fällande domar, säger han till TV4 Nyheterna."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/leif-gw-persson-anklagar-svt-for-appelaktion-ska-polisanmalas

Jag är också rädd för SVT nu!
Citera
2026-02-27, 23:02
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Tydligen inte!

"Leif GW Persson var inte själv på plats men säger att händelsen ”skrämde livet ur en av mina döttrar och mitt barnbarn”.

Han hävdar att SVT ligger bakom aktionen, och att SVT gjort sig skyldigt till brott som grovt olaga intrång, hemfridsbrott, skadegörelse på tomten och olaga hot.

– Jag är fullkomligt övertygad om att det kommer att gå till fällande domar, säger han till TV4 Nyheterna."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/leif-gw-persson-anklagar-svt-for-appelaktion-ska-polisanmalas

Jag är också rädd för SVT nu!

Du får väl anmäla dem då. Det är din rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in