2026-02-27, 17:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Minst hälften av de som rekryteras till gäng är svenskfödda.

Japp. Men heter de typ Svensson och Karlsson? Är de inte möjligtvis 1:a generationens svenskar? Eller halvsvenskar? Jag böjer mig för de som vet bättre, ignorerar inte fakta. Vet att några 'äkta' svenskar har varit och är drivande.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-27 kl. 17:46.
Citera
2026-02-27, 17:43
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Minst hälften av de som rekryteras till gäng är svenskfödda.
Vad spelar det för roll om du är född i sverige? Du blir inte etnisk svensk för det, eller blir jag japan om jag är född i japan med svenska föräldrar menar du?

Har du fö någon källa på ditt påstående som inte är ifrån någon korrupt vänstersite?
Citera
2026-02-27, 17:45
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu är han väl inte misstänkt för dråp. Utan mer grov misshandel och vållande till annans död på svenska. (He was charged with "assault causing death) Thailändsk tidning på engelska. Hur som helst det ger 3-15 år. Erkänner man så halveras straffet, sen kan han räkna med amnestier, liknar vår VF så 1-5 år låter rimligt. Sen kan han ansöka efter x tid ansöka att avtjäna straffet i Sverige. Thailand och Sverige ska gå med på det. Jag har aldrig hört att Sverige vägrat ta emot en fånge från Thailand. Om han sitter hela straffet i Thailand blir han sen utvisad till Sverige.
Han är ju enligt uppgifter i tråden utvandrad blir svårt få hjälp härifrån då samt bli utvisad hit, beroende på vart han är utvandrad, han kan lika gärna bli utvisad till turkiet fö
Citera
2026-02-27, 17:48
Medlem
Ett liknande fall hände i Hbg för några år sen då en fotbollsupporter
banka till en annan fotbollssupporter i trappan till Kronan,
killen ramla baklänges, slog i huvudet och dog.
Citera
2026-02-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSthlm1
Nu även i Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/krim/svensk-misstankt-i-phuket-dodade-med-karateslag/

En svensk 29-åring greps tidigt i morse på ett hotell i Phuket, Thailand, misstänkt för en dödsmisshandel.

Han uppges ha dödat en 57-årig turist – med ett karateslag, enligt thailändska medier.

Enligt Expressens uppgifter har mannen förekommit i svensk gängkriminalitet.

Låter fräsigt dödade med karateslag lite 80 talet
Citera
2026-02-27, 17:49
Medlem
Citat:
Nu är han väl inte misstänkt för dråp. Utan mer grov misshandel och vållande till annans död på svenska. (He was charged with "assault causing death) Thailändsk tidning på engelska. Hur som helst det ger 3-15 år. Erkänner man så halveras straffet, sen kan han räkna med amnestier, liknar vår VF så 1-5 år låter rimligt. Sen kan han ansöka efter x tid ansöka att avtjäna straffet i Sverige. Thailand och Sverige ska gå med på det. Jag har aldrig hört att Sverige vägrat ta emot en fånge från Thailand. Om han sitter hela straffet i Thailand blir han sen utvisad till Sverige.

Jag säger inte emot det du skriver. Men låter väldigt surt att sitta ens 1 år för den örfilen.
Men det är vad det är och han slog honom så han har absolut ett ansvar för det som hände även om det inte var avsikten att han skulle dö.
Citera
2026-02-27, 17:50
Medlem
Citat:

Kan han bli utlämnad till Turkiet?
Citera
2026-02-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Jag säger inte emot det du skriver. Men låter väldigt surt att sitta ens 1 år för den örfilen.
Men det är vad det är och han slog honom så han har absolut ett ansvar för det som hände även om det inte var avsikten att han skulle dö.

Örfil? Var ju karateslag enligt expressen
Citera
2026-02-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Han är ju enligt uppgifter i tråden utvandrad blir svårt få hjälp härifrån då samt bli utvisad hit, beroende på vart han är utvandrad, han kan lika gärna bli utvisad till turkiet fö

Inte om han svensk medborgare. Men har dubbelt medborgarskap så blir det mer intressant. Det finns inte en chans i helvetet att Sverige vägrar ta emot sin medborgare om Thailand ber om det. Bla JAS flygplan.
Citera
2026-02-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Örfil? Var ju karateslag enligt expressen

Såg videon. Såg mer ut som en örfil med öppen hand.
Citera
2026-02-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Kan han bli utlämnad till Turkiet?

Ja om han är turkisk medborgare. Men Sverige kommer inte vägra om Thailand frågar. Och det borde inte turkiet göra heller. Men jag är ingen expert på turkiet.
Citera
2026-02-27, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81

Tror han har valt att bli utvandrad från sitt 'hemland' Sverige. Inget annat land har så mesiga regler eller straff. Man kan ju när som hest välja att komma tillbaka och åtnjuta vad vi skattebetalare står för. I Turkiet har de inte lika mycket pjosk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in