2026-02-27, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det fetade har du nog rätt i, har sett flera personer säga detsamma bl.a. Jordan Peterson.
Om man plockar ut en slumpmässig man och en slumpmässig kvinna och säger att mannen är mer "aggressiv" har man nog rätt i knappt 60% av fallen men om du i en större grupp/ett samhälle plockar ut de 100 mest "aggressiva" personerna hittar du bara män.

En kan se liknande tendenser inom krimonologin.
1 procent av befolkningen i Sverige. I praktiken alla män, står för 63 procent av våldsbrotten. Internationella studier antyder att det är liknande med våldtäkter. Någon enstaka procent som står för en majoritet av våldtäkterna .
Citera
2026-02-27, 17:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
En kan se liknande tendenser inom krimonologin.
1 procent av befolkningen i Sverige. I praktiken alla män, står för 63 procent av våldsbrotten. Internationella studier antyder att det är liknande med våldtäkter. Någon enstaka procent som står för en majoritet av våldtäkterna .

Varför envisas du med att skriva en istället för man?

Det ser för jävligt ut.
Citera
2026-02-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det här är rätt så skrämmande. Du menar alltså att vi vuxna/föräldrar måste ha stöd av "vetenskapen" för att kunna avgöra vad som är skadligt för "våra" barn? Mycket av vetenskapen är köpt och korrumperad. Jag skrev heller ingenting om att folk skulle bli mer våldsamma pga av hur porren ser ut idag.

Absolut håller med dig gällande att de flesta inte stryper ut varandra. Men till skillnad från dig tror jag inte att det låg en illasinnad radikalfeministisk organisation bakom att göra folk uppmärksamma på detta.

Ja för över 30 år sen hade de en ordförande som kallade män för "djur" och senare sa hon att män är sämre än djur. Utöver detta har jag inte hört eller sett nåt som skulle tyda på att ROKS styrs av elakartade radikalfeminister. Jag uppskattar verkligen det de gör för kvinnor och barn, själv hade jag inte klarat av att dagligen möta barn som levt med pissföräldrar.

Nja, vettefan alltså, jag tror det mest är du som är paranoid och övertänker en massa. Inte ens klimatet är trendigt längre. Längesen jag hörde unga kvinnor prata om feministiska frågor överhuvudtaget mer än det vanliga, arbetsfördelningen därhemma.

Som förälder så gör en som en vill vad gäller det här.
Men det finns inget underlag för att stifta nya lagar vad gäller porr för unga eller strypsex.
Stypsex är redan olagligt om en gör det fel.

Det är tydligt att det handlar om en radikalfeministisk agenda. I teorin skulle alla dessa individer kunna agera på eget behov. Men sannolikheten är låg stt det skulle hända regelbundet vid alla de olika kampanjer som skett.

Du har rätt I att det är svårare för radikalfeminister att få igenom sin politik i dagsläget. De har haft en uppförsbacke sista åren. Det har gått hand i hand med att massan inte vill identifiera sig som feminister. Och att vissa av de som identifierar sig som feminister tagit avstånd från delar av radikalfeminismen.
Citera
2026-02-28, 11:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Som förälder så gör en som en vill vad gäller det här.
Men det finns inget underlag för att stifta nya lagar vad gäller porr för unga eller strypsex.
Stypsex är redan olagligt om en gör det fel.

Det är tydligt att det handlar om en radikalfeministisk agenda. I teorin skulle alla dessa individer kunna agera på eget behov. Men sannolikheten är låg stt det skulle hända regelbundet vid alla de olika kampanjer som skett.

Du har rätt I att det är svårare för radikalfeminister att få igenom sin politik i dagsläget. De har haft en uppförsbacke sista åren. Det har gått hand i hand med att massan inte vill identifiera sig som feminister. Och att vissa av de som identifierar sig som feminister tagit avstånd från delar av radikalfeminismen.

Nej porren kommer det troligen aldrig lagstiftas kring, efterfrågan är för stor och folk blir snabbt beroende.

Jag tror inte det är så svart eller vitt, inte här i Sverige iallafall. Feminismen, lika möjligheter och rättigheter, är så vanligt och normalt här, alla bara lever efter det. Det genomsyrar allt sen iallafall 50 år tillbaka i tiden. Folk går inte runt och kallar sig för "feminister" för det behövs inte, många av de feministiska tankarna och idéerna är numera en självklarhet. Sen finns det alltid en liten klick som drar det till sin spets och blir extrema inom alla ideologier, dessa kan man, iallafall när det handlar om radikalfeminister bara ignorera. De massmördar inte så som incels gör osv. Jag ser dem inte som nåt större hot faktiskt, inte alls om jag ska vara ärlig.
Citera
2026-02-28, 16:34
Medlem
Citat:
Nej porren kommer det troligen aldrig lagstiftas kring, efterfrågan är för stor och folk blir snabbt beroende.

Jag tror inte det är så svart eller vitt, inte här i Sverige iallafall. Feminismen, lika möjligheter och rättigheter, är så vanligt och normalt här, alla bara lever efter det. Det genomsyrar allt sen iallafall 50 år tillbaka i tiden. Folk går inte runt och kallar sig för "feminister" för det behövs inte, många av de feministiska tankarna och idéerna är numera en självklarhet. Sen finns det alltid en liten klick som drar det till sin spets och blir extrema inom alla ideologier, dessa kan man, iallafall när det handlar om radikalfeminister bara ignorera. De massmördar inte så som incels gör osv. Jag ser dem inte som nåt större hot faktiskt, inte alls om jag ska vara ärlig.

Finns inget som heter beroende av porr.
Det är inte en erkänd diagnos. Än så länge en subjektiv upplevelse av individer som inte har
vetenskapligt stöd.

Jag ser radikalfeminister som ett hot för vår rättssäkerhet. De är definitivt ett hot för hälsan och säkerheten hos sexarbetare. Och de är ett hot mot yttrandefriheten. Då det eftersträvar en orättvis lagstiftning vad,gäller yttrandefrihet
Citera
2026-02-28, 16:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Finns inget som heter beroende av porr.
Det är inte en erkänd diagnos. Än så länge en subjektiv upplevelse av individer som inte har
vetenskapligt stöd.

Jag ser radikalfeminister som ett hot för vår rättssäkerhet. De är definitivt ett hot för hälsan och säkerheten hos sexarbetare. Och de är ett hot mot yttrandefriheten. Då det eftersträvar en orättvis lagstiftning vad,gäller yttrandefrihet

Det finns definitivt något som heter porrmissbruk, tror det går under sexmissbruk.

Ok. Då tycker och tänker vi helt enkelt olika om detta.
Citera
2026-02-28, 17:46
Medlem
Citat:
Det finns definitivt något som heter porrmissbruk, tror det går under sexmissbruk.

Ok. Då tycker och tänker vi helt enkelt olika om detta.

Finns inget som heter sexmissbruk heller.
Det finns en diagnos relaterat till sex. Men det handlar om en impulskontrollstörnning. Inte ett beroende. Det är en stor och viktig skillnad.

Att porr skulle vara beroendeframkallande är ett vanligt argument inom sexnegativa delar av feminismen. Tex.radikalfeminism. Och inom vissa religiösa konservativa grupper. Det är ett område där de ibland brukar samarbeta .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in