Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Det här är rätt så skrämmande. Du menar alltså att vi vuxna/föräldrar måste ha stöd av "vetenskapen" för att kunna avgöra vad som är skadligt för "våra" barn? Mycket av vetenskapen är köpt och korrumperad. Jag skrev heller ingenting om att folk skulle bli mer våldsamma pga av hur porren ser ut idag.
Absolut håller med dig gällande att de flesta inte stryper ut varandra. Men till skillnad från dig tror jag inte att det låg en illasinnad radikalfeministisk organisation bakom att göra folk uppmärksamma på detta.
Ja för över 30 år sen hade de en ordförande som kallade män för "djur" och senare sa hon att män är sämre än djur. Utöver detta har jag inte hört eller sett nåt som skulle tyda på att ROKS styrs av elakartade radikalfeminister. Jag uppskattar verkligen det de gör för kvinnor och barn, själv hade jag inte klarat av att dagligen möta barn som levt med pissföräldrar.
Nja, vettefan alltså, jag tror det mest är du som är paranoid och övertänker en massa. Inte ens klimatet är trendigt längre. Längesen jag hörde unga kvinnor prata om feministiska frågor överhuvudtaget mer än det vanliga, arbetsfördelningen därhemma.
Som förälder så gör en som en vill vad gäller det här.
Men det finns inget underlag för att stifta nya lagar vad gäller porr för unga eller strypsex.
Stypsex är redan olagligt om en gör det fel.
Det är tydligt att det handlar om en radikalfeministisk agenda. I teorin skulle alla dessa individer kunna agera på eget behov. Men sannolikheten är låg stt det skulle hända regelbundet vid alla de olika kampanjer som skett.
Du har rätt I att det är svårare för radikalfeminister att få igenom sin politik i dagsläget. De har haft en uppförsbacke sista åren. Det har gått hand i hand med att massan inte vill identifiera sig som feminister. Och att vissa av de som identifierar sig som feminister tagit avstånd från delar av radikalfeminismen.