Citat:
Ursprungligen postat av
Sinnersten
Ja det är det jag menar, och även den totala "bemanningfieringen" av hela arbetsmarknaden, att man driver alla verksamheter mer och mer som ett blatte-cafe på en central plats som har 19-åriga tjejer i personalen på timmar, även för högt kvalificerade tjänster.
Livets hårda skola-idioterna och alla snusförnuftiga boomer-inlägg i tråden fattar inte vad som är på väg att hända.
*
Ni kommer att bli ersatta allihopa era horungar, och då ska jag sitta och skratta och skriva inlägg som:
-Man får flytta dit jobben finns.
-Man får söka fler jobb.
-Man får skriva bättre Cv:n.
-Man får ha bättre erfarenhet.
-Man får helt enkelt skylla sig själv att man studerade X Y Z även på Civilingenjörsnivå.
-Det blir vad man gör det till, man får anpassa sig efter utbud och efterfrågan.
-Att bo i en skokartong och kalla det ett hem, är ett val man gör.
Och TÄNK positivt!
Flashbackare tenderar att producera helt värdelösa inlägg, men inlägg som dessa ger mig fortfarande en gnutta hopp om Flashback. Svensk arbetsmarknad är på ren u-landsnivå. Totalt nedlusat av nepotism och vänskapskorruption. En stor del av knegarjobben går till invandrare idag. Företagen vill ha invandrare då dessa är enklare att utnyttja, speciellt om de inte bott i Sverige en längre tid. Företagen jobbar hårt just nu på att ersätta sin arbetskraft med AI, maskiner och andra digitala lösningar.
Det märks att många fortfarande lever i det förflutna. Flytta dit jobben finns! Jaha? Hur skall detta finansieras om du är arbetslös (speciellt om man är långtidsarbetslös)? Hur skall man hitta boende i ett land som har en ganska omfattande bostadsbrist och höga bostadspriser i stadsområdena?
Ta körkort! Om du skall ta körkort idag enbart via trafikskola (vilket tyvärr är en realitet för allt fler) så kommer det kosta minst 30.000 kronor. Hur skall detta finansieras om du är arbetslös? Svenska arbetsgivare ratar folk som inte har körkort, vilket i sin tur förvärrar problemet då det krävs en inkomst för att kunna spara pengar till ett körkort. Körkort har blivit en klassfråga, något som Flashbackare helt och hållet ignorerar. De fick väl körkortet pröjsat av pappa, då innebär det att alla andra får det också.
Att Sverige ser ut som det gör är för att svenskar är ett u-landsfolk, likt MENA-packet svenskarna vurmat för att importera hit sedan decennier tillbaka.