Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Hm intressant, det var ju stora rubriker och total brist på lokförare för bara 5 år sedan och jag fattar om en del hoppade på den utbildningen enbart för att få ett givet jobb. Som nu sprack, det är sorgligt.
Lokförare blir "snart" ersatta av AI och alla kommer att bli arbetslösa.
Om ovan gäller t.ex jurister eller arkitekter, som mycket väl kan bli ersatta av AI inom 5 år, så är TS bara en mild västanfläkt mot vad som väntar.
Ja det är det jag menar, och även den totala "bemanningfieringen" av hela arbetsmarknaden, att man driver alla verksamheter mer och mer som ett blatte-cafe på en central plats som har 19-åriga tjejer i personalen på timmar, även för högt kvalificerade tjänster.
Livets hårda skola-idioterna och alla snusförnuftiga boomer-inlägg i tråden fattar inte vad som är på väg att hända.
*
Ni kommer att bli ersatta allihopa era horungar, och då ska jag sitta och skratta och skriva inlägg som:
-Man får flytta dit jobben finns.
-Man får söka fler jobb.
-Man får skriva bättre Cv:n.
-Man får ha bättre erfarenhet.
-Man får helt enkelt skylla sig själv att man studerade X Y Z även på Civilingenjörsnivå.
-Det blir vad man gör det till, man får anpassa sig efter utbud och efterfrågan.
-Att bo i en skokartong och kalla det ett hem, är ett val man gör.
Och TÄNK positivt!