2026-02-27, 01:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Den informationen har varit ute ett tag. Inte i låsta dokument.

2007, 2008 någon gång var det. Trump hjälpte polis och åklagare. Anmälde Epstein.

Portade Epstein.
Vad ljuger du om?

Trump har öht inte hjälpt polis och ÅK.
Snarare undlåtit att anmälan brott enligt det senaste som nått dagens ljus.

Juli 2006, när uppgifterna om sexuella övergrepp mot minderåriga invaderade media, ringde han upp polischefen.

"Tack och lov att ni stoppar honom, alla har vetat att han har gjort det här."
Citera
2026-02-27, 02:40
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nej, för jag tänker såklart inte se på dina efterbliva klipp.

Låter "Flykten från ett fascistiskt förtryck vi inte ens kan föreställa oss." som en allvarligt menad formulering?
Citera
2026-02-27, 05:49
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner med att leka moralpredikant. Du framstår om möjligt som ännu dummare.

Om jag frågar om du är helt jävla slut så tål det att upprepas ang det jag fetade:
Det är nämligen ren idioti att påstå att "Trump fortsätter bara en amerikansk tradition."

HAN är problemet av sällan skådat slag med start 2025.

Gubbjäveln drar ner USA till en sen länge förlegad era, dvs 1800-tal, när han hotar Grönland och fullständigt ignorerar internationell rätt och länders suveränitet.
En opålitlig handelspartner och ett hot mot Nato som indirekt ränner ryssarnas ärenden vad det gäller Europa. Det är bara att läsa USAs nya NSS.

Vilket han likaväl har klargjort ligger i att det är upp till honom och hans makt.
Att hans moral avgör och stoppar honom.

Hans moralkompass är out of order och att peka på sig själv som den ultimata vs internationell rätt vittnar enbart om hans grava narcissism.

En era han kallar för Golden Age varav han beundrar och efterapar McKinley.
President 1897 till 1901som både annekterade Hawaii och införde tullar.

Trump är som en gammal relik de grävt upp vars administration sitter och ritar kartor som inkluderar allt från Alaska inklusive Grönland och Kanada.

För övrigt sitter han och rotar i "Amerikas bakgård" dvs Latinamerika och ämnar suga ut det han anser sig ha rätt till varav olja är i primärfokus.
Hans version av Monroe-doktrinen där han rustat upp Costa Rica militärt, döpt om Mexikanska gulfen, haft cravings över Panamakanalen.

Det är inte ett dugg annat än imperialism om han så lägger embargo mot Kuba, griper Maduro under flagg att jaga drogkarteller.
Och nej. Jag värnar inte om varken diktaturer eller nån kommunism. Jag skriver om att syvende och sist handlar det om Trumps habegär och 1800-tals politik.

Jag lekar inte moralpredikant utan uppmanar dig att följa forumets regelverk och allmänt hyfs. Uppenbarligen är detta för svårt för dig. Antagligen brister det i både hyfs och kognitiv förmåga hos dig.

Att rota i USA:s bakgård har åtskilliga presidenter gjort, det är inte Trump ensam om.

Att Trumps personlighet påverkar situationen kan vi vara ense om.

Men som jag skrev, i dagsläget så har detta blivit gångbart inom den internationella politiken. Jag gav flera exempel på länder som för en aggressiv och expansiv poltik.
Citera
2026-02-27, 05:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag lekar inte moralpredikant utan uppmanar dig att följa forumets regelverk och allmänt hyfs. Uppenbarligen är detta för svårt för dig. Antagligen brister det i både hyfs och kognitiv förmåga hos dig.

Att rota i USA:s bakgård har åtskilliga presidenter gjort, det är inte Trump ensam om.

Men som jag skrev, i dagsläget så har detta blivit gångbart inom den internationella politiken. Jag gav flera exempel på länder som för en aggressiv och expansiv poltik.

Vad svamlar du om? Du är helt obegriplig.
Citera
2026-02-27, 07:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Aaaaa... Självutnämnd minimoderator.

Knip nu innan du lyckas ta bort all självrespekt från dig själv - eftersom du låter som nån snipig bibliotekarie.
Citat:

NEJ.
Det är inte politiskt gångbart.

Det är Trump som skämmer ut USA internationellt med förlegad 1800-talsbeteende.

Leker imperialism och herravälde, vilket sammanfaller med hans megalomani och våta dröm att utöka sitt rike.

Ren regridering som den stofil han är och wannabe fascist.
Citera
2026-02-27, 09:27
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Aaaaa... Självutnämnd minimoderator.

Knip nu innan du lyckas ta bort all självrespekt från dig själv - eftersom du låter som nån snipig bibliotekarie.

NEJ.
Det är inte politiskt gångbart.

Det är Trump som skämmer ut USA internationellt med förlegad 1800-talsbeteende.

Leker imperialism och herravälde, vilket sammanfaller med hans megalomani och våta dröm att utöka sitt rike.

Ren regridering som den stofil han är och wannabe fascist.

Min självrespekt påverkas inte av att tillrättavisa dig. Du måste lida av megalomani, ha en rätt grav släng av narcissismen.

Att Trump vill utöka USA:s gränser är uppenbart. Precis som sina kollegor Putin och Jinping är intresserade av. Deras egon vill bli till historiska personer.

Huruvida detta är gångbart får vi se. Människor har slagits om territorier under hela sin tid som varelse. Att detta beteende skulle ha tagit slut för att aldrig återkomma är jag högst tveksam till. Snarare finns risken att sådant förfarande kommer att öka i framtiden med tanke på resursbrister, tex vatten, bördig mark, energitillgångar, metaller etc.
Citera
2026-02-27, 09:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Den informationen har varit ute ett tag. Inte i låsta dokument.

2007, 2008 någon gång var det. Trump hjälpte polis och åklagare. Anmälde Epstein.

Portade Epstein.
Det var det du svarade på, och inser att du inte ens visste om det.

Två, Epstein försökte sno persona och det var därför donalds slängde ut honom

Och vad för hjälp var det, har du dessa dokument som stödjer vad donalds sade till dom då?
Citera
2026-02-27, 09:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Min självrespekt påverkas inte av att tillrättavisa dig. Du måste lida av megalomani, ha en rätt grav släng av narcissismen.
😂
Det är nog snarare så att du inte mäktar med att ta diskussionen med kritik från mig att du diskuterar om Trumps politik i nivå med ett kraftskaft.
Citat:
Att Trump vill utöka USA:s gränser är uppenbart. Precis som sina kollegor Putin och Jinping är intresserade av. Deras egon vill bli till historiska personer.
Ja. Han beundrar nämligen despoter och vill lira i deras liga.
Citat:
Huruvida detta är gångbart får vi se. Människor har slagits om territorier under hela sin tid som varelse. Att detta beteende skulle ha tagit slut för att aldrig återkomma är jag högst tveksam till. Snarare finns risken att sådant förfarande kommer att öka i framtiden med tanke på resursbrister, tex vatten, bördig mark, energitillgångar, metaller etc.
Nej det är inte gångbart.
Oavsett om det skett historiskt och gubben fascineras av 1800-tal som snarare klassas som Gilded Age än Golden Age.

Det är inte gångbart att en egocentrisk gubbe bryter mot nationell rätt och länders suveränitet.

Lika lite som att Putin invaderat Ukraina 2022.
Citera
2026-02-27, 10:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
😂
Det är nog snarare så att du inte mäktar med att ta diskussionen med kritik från mig att du diskuterar om Trumps politik i nivå med ett kraftskaft.

Ja. Han beundrar nämligen despoter och vill lira i deras liga.

Nej det är inte gångbart.
Oavsett om det skett historiskt och gubben fascineras av 1800-tal som snarare klassas som Gilded Age än Golden Age.

Det är inte gångbart att en egocentrisk gubbe bryter mot nationell rätt och länders suveränitet.

Lika lite som att Putin invaderat Ukraina 2022.

Jag kan tåla kritik. Detta är ett diskussionsforum där olika åsikter och tankar utbyts. Jag har aldrig kritiserat din åsikt. Däremot hur du tilltalar folk.

Vad som är gångbart vet vi först i framtiden. Kanske kommer Trump att ses som en brottsling, eller som USA:s största statsman som förenade Grönland och Kanada med moderlandet. Som jag skrev i tidigare inlägg så består hela USA av erövrad eller förvärvad mark.

Nu är det tveksamt USA kommer att vara ett tusenårsrike med sina nuvarande gränser, utan landet kan expandera eller splittras i framtiden.
Citera
2026-02-27, 10:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag kan tåla kritik. Detta är ett diskussionsforum där olika åsikter och tankar utbyts. Jag har aldrig kritiserat din åsikt. Däremot hur du tilltalar folk.

Vad som är gångbart vet vi först i framtiden. Kanske kommer Trump att ses som en brottsling, eller som USA:s största statsman som förenade Grönland och Kanada med moderlandet. Som jag skrev i tidigare inlägg så består hela USA av erövrad eller förvärvad mark.

Nu är det tveksamt USA kommer att vara ett tusenårsrike med sina nuvarande gränser, utan landet kan expandera eller splittras i framtiden.
Moderlandet, det låter ju som ett ord som extremism älskar, som moderlandet, sanningspartiet osv...
Synd bara att det är helt fel med moderlandet, för det är ju England i så fall.
Eller är det nu man kommer få se hyckleri, och moderlandet i nästa steg är ju Indianernas land, så komma till USA går inte ens.
Citera
2026-02-27, 11:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Då kan du lägga ner för det biter inte.
Citat:
Inte fan skulle han ses som nån som "förenade moderlandet".
Vad lever du i för nationalromantisk tidsera?
Eller är det nån specifik ideologi som gör att du också låter som en gammal kvarleva?

Det är iaf märkbart att du inte är uppdaterad i hur debatten gått.
Dels angående senatorer och repr när det kommer till hot mot Danmark, Grönland, Nato eller Europa som handelspartner.
ELLER tagit del av polls som kommit fortlöpande bland annat om hans urbota korkade imperialism och hot mot Grönland samt skitsnack om Kanada delstat 51.

Det är omåttligt impopulärt och endast nån ingrodd inom personkulten MAGA skulle väl ha tilltro eller vilja se tiden an när det kommer till imperialism.
Det är nämligen inte ett normalt resonemang.

För vem fan står på tur nästa gång gubben blir sugen på att vidga sitt "moderland" och invadera nåt land.

Bah...
Senast redigerad av develi 2026-02-27 kl. 11:11.
Citera
2026-02-27, 19:40
Medlem
FunAndGamess avatar
Hur ska ni som betraktar krigande som bevis för amerikansk fascism förhålla er till att det nu verkar ha lugnat ner sig med Grönland och att det verkar mer sannolikt att det blir bråk med Iran? Att USA håller på med militära insatser i eget intresse är dåligt och fascistiskt men att de gör det på ett många tusen gånger blodigare sätt för att gynna sin (påstått) viktigaste allierades intressen så som de gjort om och om igen hur länge som helst, sen långt innan Trump gav sig in i politiken, är varken dåligt eller fascistiskt? Och förmodligen är det väl absurda konspirationsteorier att påstå att eländet sträcker sig bortom "donalds"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in