Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Vårda ditt språk.
Jag förstår att du inte är en bildad person, särskilt inte på det utrikespolitiska området. Begreppet USA-imperialism känner du såklart inte till. Men det kanske också har med din ungdom att göra.
Lägg ner med att leka moralpredikant. Du framstår om möjligt som ännu dummare.
Om jag frågar om du är helt jävla slut så tål det att upprepas ang det jag fetade:
Det är nämligen ren idioti att påstå att "Trump fortsätter
bara en amerikansk tradition."
HAN är problemet av sällan skådat slag med start 2025.
Gubbjäveln drar ner USA till en sen länge förlegad era, dvs 1800-tal, när han hotar Grönland och fullständigt ignorerar internationell rätt och länders suveränitet.
En opålitlig handelspartner och ett hot mot Nato som indirekt ränner ryssarnas ärenden vad det gäller Europa. Det är bara att läsa USAs nya NSS.
Vilket han likaväl har klargjort ligger i att det är upp till honom och hans makt.
Att hans moral avgör och stoppar honom.
Hans moralkompass är out of order och att peka på sig själv som den ultimata vs internationell rätt vittnar enbart om hans grava narcissism.
En era han kallar för Golden Age varav han beundrar och efterapar McKinley.
President 1897 till 1901som både annekterade Hawaii och införde tullar.
Trump är som en gammal relik de grävt upp vars administration sitter och ritar kartor som inkluderar allt från Alaska inklusive Grönland och Kanada.
För övrigt sitter han och rotar i "Amerikas bakgård" dvs Latinamerika och ämnar suga ut det han anser sig ha rätt till varav olja är i primärfokus.
Hans version av Monroe-doktrinen där han rustat upp Costa Rica militärt, döpt om Mexikanska gulfen, haft cravings över Panamakanalen.
Det är inte ett dugg annat än imperialism om han så lägger embargo mot Kuba, griper Maduro under flagg att jaga drogkarteller.
Och nej. Jag värnar inte om varken diktaturer eller nån kommunism. Jag skriver om att syvende och sist handlar det om Trumps habegär och 1800-tals politik.