Citat:
Ursprungligen postat av
Tearsinrain
Där du bor? Japan då eller för du skriver Biohazard? Om de snabbt tappat värde kan du ju köpa begagnat billigt snart. Låt säga att du väntar 3år tills de kostar 250kr på rea. Menar du att du skulle förlora över 25% på att köpa RE9 om nån vecka och sen sälja det typ en månad senare? Det låter... Inte troligt.
Det är rätt få spel jag köpt på skiva för jag köper också på rea och indies som inte släpps fysiskt. Exempelvis RE7 kostade typ 120kr eller nåt sånt och RE8 ingick ju i PS+ extra/premium. Men om det är spel jag känner att jag inte vill vänta på rea så köper jag på skiva. Typ Stellar Blade och Spider Man 2 tog jag platinum på båda spelen och sålde sen för typ 5% mindre än jag köpte för och så tar Tradera 10% (5% om man har rabattkod) så då betalade jag 799kr och fick tillbaka typ 690kr. Så 109kr, nu 1-2+ år senare har inget av de spelen varit i närheten av att kosta 109kr.
Jag är faktiskt sjukt besviken på RE2R än så länge. Hoppas slutet är bra. Skjuta av lemmar verkar man kunna göra i 9an rätt ordentligt.
Tror dom flesta inte bryr sig om någon hundralapp inklusive mig. Köper kanske två fullprisspel per år. Är dom riktigt bra oavsett om dom bara är 10 timmar långa så tycker jag att utvecklaren förtjänar sina pengar för att fortsätta utveckla spel. Hade alla tänkt som dig hade alla trippel-A IPs varit nedlagda och dessa spel inte existerat. Har till och med hänt att jag piratat spel som visat sig så riktigt bra och i min smak att jag köpt spelet i efterhand bara för att stödja utvecklaren.
Har mina franchises jag så skulle betala 1500 kronor per release för om det så vore det dom krävde. Resident Evil, The witcher, Doom ocksåvidare för där har vi utvecklare som vars släpp i min bok som levererat gång efter gång efter gång.
Spelet är köpt och förladdat, sjukt taggad på fredag.