2026-02-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Men indirekt så skadar hon sina barn när hon inte tar hand om sig själv och pratar ofta samt skrämmer dem om vården och hur "illa behandlad" hon blir hela tiden.

Så tänker jag med. Om hon gör sig sjuk (eller snarare gör så hon inte blir frisk från eksemen) så påverkar hon barnen. Barnen blir såklart oroliga och rädda när mamma mår dåligt och ser sjuk ut. Man blir ju jätteorolig när ens föräldrar är sjuka…

Jag förstår inte att det är så svårt att smörja sig för henne. Ja, det gör skitont och bränner och man blir röd-rosa när man smörjer sig om man är jättetorr. Men man måste göra det.

Men hon har blivit sjukdomsvloggare nu. Det är hennes identitet att vara sjuk.
De vloggare jag följt som har mer allvarliga diagnoser har haft kanaler som inte handlar om deras sjukdomar/funktionsnedsättningar, men självklart kommer sjukdomarna med. Men de har inte varit fokuset. För henne är sjukdom fokus.

Men jag tycker därför det är bra att hennes senaste videos är planering, handling och matlagning. Inget för mig kanske, men vloggarna har iallafall ett tema igen!
Citera
2026-02-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Så tänker jag med. Om hon gör sig sjuk (eller snarare gör så hon inte blir frisk från eksemen) så påverkar hon barnen. Barnen blir såklart oroliga och rädda när mamma mår dåligt och ser sjuk ut. Man blir ju jätteorolig när ens föräldrar är sjuka…

Jag förstår inte att det är så svårt att smörja sig för henne. Ja, det gör skitont och bränner och man blir röd-rosa när man smörjer sig om man är jättetorr. Men man måste göra det.

Men hon har blivit sjukdomsvloggare nu. Det är hennes identitet att vara sjuk.
De vloggare jag följt som har mer allvarliga diagnoser har haft kanaler som inte handlar om deras sjukdomar/funktionsnedsättningar, men självklart kommer sjukdomarna med. Men de har inte varit fokuset. För henne är sjukdom fokus.

Men jag tycker därför det är bra att hennes senaste videos är planering, handling och matlagning. Inget för mig kanske, men vloggarna har iallafall ett tema igen!

Håller med dig helt! Hon har fått för sig att det måste torka ut innan hon kan smörja sig. Alltså jag har likadan hud runt hals och fram på bröstet. Jag måste smörja hela tiden annars gör det bara ont. Men hon vill ju bara ha ont och gnälla om det hela tiden.

Undrar om hon pratar om sig själv idag på dagens ord, de som tar har inga gränser. Låter som henne själv och alla GoFundMe...
Citera
2026-02-26, 19:32
Medlem
Ellie är verkligen upp eller ner. Idag var hon upp.
Citera
2026-02-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Ellie är verkligen upp eller ner. Idag var hon upp.
Helt speedad.
Citera
2026-02-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi
Helt speedad.

Verkligen. Fjäsk för Stefan. Manipulation till förlovning.
Citera
2026-02-26, 21:21
Medlem
NU hade hon helt plötsligt massor med vetemjöl i gula hinken. Varför köpte hon då mjöl i förra videon?!
Citera
2026-02-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmeliaTara
NU hade hon helt plötsligt massor med vetemjöl i gula hinken. Varför köpte hon då mjöl i förra videon?!

Va väl samma med äggen, varför köpte hon dom? Hon tål det ju inte så varför kunde inte bara Stefan köpa med det från vännerna? Iom att hon sa att han skulle köpa det när han kommer.
Citera
2026-02-26, 21:26
Medlem
Kräks av att se hennes jävla mage när den där sprutan ska tas i slow motion.
Citera
2026-02-27, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmeliaTara

Ja… Undrar om tanken var att visa vad man fick för den summan pengar, och vad man kunde göra för mat? Att hon därför inte tog av det hon hade hemma, då det skulle bli missvisande då andra kanske inte har det hemma?

För annars hade man ju bara tagit av mjölet i hinken.

Äggen kanske barnen äter?
Citera
2026-02-27, 06:47
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Ja… Undrar om tanken var att visa vad man fick för den summan pengar, och vad man kunde göra för mat? Att hon därför inte tog av det hon hade hemma, då det skulle bli missvisande då andra kanske inte har det hemma?

För annars hade man ju bara tagit av mjölet i hinken.

Äggen kanske barnen äter?

Äggen var till pannkakorna (till barnen)
Jo men hon köper ju inte potatis efter dom odlar själv. Skulle vara samma princip med mjölet isåfall.
Mjöl har väl ändå de flesta hemma, medan potatislagret kan variera

Det kanske var magiskt billigt mjöl så hon passade på att köpa en liten påse
Citera
2026-02-27, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Kräks av att se hennes jävla mage när den där sprutan ska tas i slow motion.
Ha ha klockren kommentar av Stefan när han sa att hon har för lite fett på kroppen när hon tog ett rejält tag i bukfettet….
Citera
2026-02-27, 10:41
Medlem
askungens avatar
I senaste vloggen hade hon smörjt in sig iallafall. Vad smörjer hon sig med?
Gillar i övrigt inte hennes och Stefans relation.
Hon kör över honom
Bara i senaste där han vill äta lax, en laxrätt med potatis och en med pasta. -nej itne pasta, det blir ris och potatis.
Men sen la hon upp rätterna så fanns det inget ris kvar till laxen och han fick ta potatis till alla rätter.
Barnen vill inte äta enformigt, troligen inte Stefan heller. Men det skiter ju hon i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in