Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
I "Evidence 3" citeras vittnesmålet: “Everything seemed so much more colorful and brighter than normal” och liknande som "bevis". Men det bevisar ju bara precis det som jag har förklarat för dig. Detta är någon typ av hallucination. Förekomsten av NDE-hallucinationer eller andra märkliga tillstånd i en mänsklig hjärna, har ingen förnekat någonsin. Men det bevisar inte att Gud finns. Varför drar du den helt sanslösa slutsatsen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Jag kommer inte att läsa igenom detta som uppenbarligen är pseudvetenskap och bluffmakeri. Det är bara slöseri med tid. Du får citera det som du anser är bevis. Jag försökte göra det, men då var just det helt plötsligt inte ett bevis längre enligt dig, trots att din källa titulerar det som bevis (evidence). Du griper efter halmstrån. Du har ju ingenting.
Här har vi inlägget som du refererar till. Inom linjen "evidence 3" så var beviset att blinda från födseln beskrivit att de kunnat se i sin NDE. Du menade att beviset var att färgerna var livligare, vilket inte var argumentet.
Här var det riktiga citatet:
“My vision was greatly increased. I was able to see things as close or as far as I needed. There was no strain involved it was almost like auto zooming a camera.”
“I had 360 degree vision, I could see above, below, on my right, on my left, behind, I could see everywhere at the same time!”
Det var detta plus blindheten som var beviset. Du vilseleder.