2026-02-26, 17:54
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det du skriver här ger farliga och dåliga signaler.
Det spelar ingen roll vad hon skriver till byfånen.
Det här påminner om förr i tiden när man ansåg att tjejer som har kort kjol har delvis sig själva att skylla om de blir våldtagna.
Lika rubbat som att ett barn själv skulle bidra till att bli utnyttjad.
Det är klart att det spelar roll vad en tonårsflicka skriver till en byfåne. Om fjortisen väljer att skriva tillbaka till en byfåne som ingående beskriver hur han vill halsknulla henne, rövknulla henne etc. så har hon ett mycket tungt ansvar för den uppkomna situationen. Fjortonåringar saknar inte agens och ansvar för hur de beter sig i chattprogram där det finns blockeringsfunktioner. Det är en enorm skillnad på att ha en kort kjol och att sitta och sexchatta med en byfåne. Den som sexchattar med en byfåne och inte är intresserad av att ha sex med honom kan antingen tydliggöra det i chatten eller blockera, i stället för att tacka ja till byfånens förslag. Fiskarna tackar ju kategoriskt ja till bisarra sexmöten, det står ju svart på vitt om du läser vad de skriver i chattarna. Gå in själv och läs! Om du inte orkar gå igenom allt kan du kolla min tråd där jag saxar de viktigaste delarna av chatten. Allting finns på deras hemsida om du vill jämföra med originalet.

Jämförelsen med korta kjolar haltar. Man kan inte förvänta sig att en fjortis vill ha sex för att hon har kort kjol. Man kan däremot förvänta sig att en fjortis vill ha sex för att hon skriver i en chatt att hon vill ha sex.

Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
En väsentlig skillnad att här finns varken barn eller tjejer i korta kjolar.
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Undra om det nånsin kommer något bevis för att riktiga fjortisar chattar på det sättet med gamla snuskgubbar? Det är mycket vanligt enligt Dumpen.
Sektmedlemmarna ifrågasätter det inte, så de behöver inte styrka någonting alls. Det handlar ju om barn - DET HÄÄRR HANNDLLAAR OM BAAAAAAERRN!! (Kryddigt värre) Det är inte lite ironiskt att samma folk som ville stänga gränserna för afghanska ynglingar för drygt tio år sen - nu helt okritiskt "värnar" om digitala chattbarn som drivs av en vuxen persons fingrar dansande över tangenterna.

Ja jag vet att SD och Dumpen är olika saker, men många av deras följare och väljare verkar ha många gemensamma nämnare: examen från LHS, bristande kritiskt tänkande, en vilja att lyssna på auktoritära ledare som delar upp världen i svart och vitt etc.
Citera
2026-02-26, 20:11
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det du skriver här ger farliga och dåliga signaler.
Det spelar ingen roll vad hon skriver till byfånen.
Det här påminner om förr i tiden när man ansåg att tjejer som har kort kjol har delvis sig själva att skylla om de blir våldtagna.
Lika rubbat som att ett barn själv skulle bidra till att bli utnyttjad.
Dom tjejerna blockar på 2 röda. Vad är det ni/dumpen inte förstår?
Citera
2026-02-26, 20:23
Medlem
Det är löningstider och sekten samlar för fullt på Dumpen facebook. Dom bräcker varandra med att skänka pengar. Dom är som lydiga slavar. Alltså det är otroligt att 315k människor är så förblindade av Sara och Patrik.

Pengar har blivit det centrala i Dumpen. Jag har skrivit tidigare, googla Sekt så får ni exakt fenomenet Dumpen. Det finns föreningar som jobbar mot övergrepp och är seriösa såklart. Men detta med pengar, jag är fascinerad av detta cashflow.
Citera
2026-02-26, 20:41
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det är löningstider och sekten samlar för fullt på Dumpen facebook. Dom bräcker varandra med att skänka pengar. Dom är som lydiga slavar. Alltså det är otroligt att 315k människor är så förblindade av Sara och Patrik.

Pengar har blivit det centrala i Dumpen. Jag har skrivit tidigare, googla Sekt så får ni exakt fenomenet Dumpen. Det finns föreningar som jobbar mot övergrepp och är seriösa såklart. Men detta med pengar, jag är fascinerad av detta cashflow.
Ja, inte f-n är det ngn avdankad ensam herre som är problemet. Sen, det kan komma som en chock för tanterna på fejjan. Men..

"Polismyndigheten fick ett tips från organisationen National Center for Missing and Exploited Children (NCMEC). Tipset kom från början från en tjänst som tillhandahåller lagringsutrymme på internet. Tjänsten larmade om att en svensk användare hade övergreppsmaterial på sitt konto. Polisen identifierade användaren och vid en husrannsakan kunde polisen beslagta flera enheter.
Drygt ett år senare inkommer ett nytt tips från NCMEC som visar sig leda till samma person. Polisen genomförde en ny husrannsakan där ytterligare enheter togs i beslag. Mannen och en inneboende man kunde anhållas och sedan häktas."

Ja, det pågår verkligt arbete med problematiken - hör och häpna. Där har vi lösningar på riktigt. Dessutom utan swish...
Citera
2026-02-26, 21:05
Medlem
Hur tänker ni kring Saras och Patriks uppsåt?

Jag resonerar lite såhär.

En pedofil förstörde Patriks liv nu ska han förstöra så många pedofilers liv som möjligt.
Sara är nära döden med cancern, kanske får hon ut något av att en del gäddor kastar in handduken?

Jag förstår Patriks/Saras ilska men frågan är om de mår bra av det i längden?
När polisen får använda Dumpens metoder kanske hemsidan försvinner?

Hoppas det löser sig för Patrik och Sara i längden.
Citera
2026-02-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det är klart att det spelar roll vad en tonårsflicka skriver till en byfåne. Om fjortisen väljer att skriva tillbaka till en byfåne som ingående beskriver hur han vill halsknulla henne, rövknulla henne etc. så har hon ett mycket tungt ansvar för den uppkomna situationen. Fjortonåringar saknar inte agens och ansvar för hur de beter sig i chattprogram där det finns blockeringsfunktioner. Det är en enorm skillnad på att ha en kort kjol och att sitta och sexchatta med en byfåne. Den som sexchattar med en byfåne och inte är intresserad av att ha sex med honom kan antingen tydliggöra det i chatten eller blockera, i stället för att tacka ja till byfånens förslag. Fiskarna tackar ju kategoriskt ja till bisarra sexmöten, det står ju svart på vitt om du läser vad de skriver i chattarna. Gå in själv och läs! Om du inte orkar gå igenom allt kan du kolla min tråd där jag saxar de viktigaste delarna av chatten. Allting finns på deras hemsida om du vill jämföra med originalet.

Jämförelsen med korta kjolar haltar. Man kan inte förvänta sig att en fjortis vill ha sex för att hon har kort kjol. Man kan däremot förvänta sig att en fjortis vill ha sex för att hon skriver i en chatt att hon vill ha sex.

Det kan vara delvis pga dumpen som påvisat hur 14-åringar beter sig på nätet som det tillsats utredning om detta.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/10/regeringen-tillsatter-utredning-om-aldersgrans-for-sociala-medier/

Kanske kan åldersbegränsningen i sociala media göra att de fiktiva underåriga vänder sig till andra underåriga (eller om de så önskar fiktiva äldre) via fysiska möten istället. Så vi slipper fiktiva underåriga som trånar efter äldre på sociala media.
Citera
2026-02-26, 21:16
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen
Det kan vara delvis pga dumpen som påvisat hur 14-åringar beter sig på nätet som det tillsats utredning om detta.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/10/regeringen-tillsatter-utredning-om-aldersgrans-for-sociala-medier/

Kanske kan åldersbegränsningen i sociala media göra att de fiktiva underåriga vänder sig till andra underåriga (eller om de så önskar fiktiva äldre) via fysiska möten istället. Så vi slipper fiktiva underåriga som trånar efter äldre på sociala media.
Det är ju någonstans strålande att dom skall göra det, samtidigt som polisen ska få göra en Dumpen och vara minderårig...

samtidigt som Dumpen säkert kör på med sitt + deras sida som skördar liv.

För att toppas av med tanterna som swishar större delen av sitt aktivitetsstöd till spektaklet i tron att dom räddar barn. Fast i verkligheten räddar dom inte ett skit + tar sönder familjer m.m.

(Återigen, kan komma som en chock, men polis arbetar med dylikt redan)

Ev böter m.m på 0,5-1-1,5m som kan dyka upp betalar SD iallafall.

Låter inte alls konstigt.
Senast redigerad av rallykalle69 2026-02-26 kl. 21:18.
Citera
2026-02-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen

Vill tilläga till detta att föräldraansvaret borde göra att varje förälder har viss kontroll över vad ens barn gör. Om fiktiva föräldrar hade sagt till sitt fiktiva underåriga att inte ha kontakt med en förövare, så skulle inget som inte hände ha hänt.
Citera
2026-02-26, 22:04
Medlem
Jag såg precis Uppdrag Granskning: Jakten. Tydligen får bara 1/3 av alla pedofiler som döms fängelse och de som får det, får löjligt korta straff. Ofta då med rabatt för att utredningarna tar sån jävla lång tid.

Detta dödar ju i princip hela det där uttjatade och krystade argumentet att Dumpen tydligen förstör en massa utredningar, eftersom de ändå inte är till någon riktig nytta och förklarar samtidigt varför pedofilerna är mer rädda för Dumpen än polisen. Sen undrar jag hur många utredningar det ens handlar om egentligen.
Citera
2026-02-26, 22:27
Medlem
Putte vill inte ta i hand med gädda #745 och Sara (högsta chefen) sticker lite klämkäckt in "Vi flexar inte om och gör det till problemet". Helvete vad coolt och det är ju min tant så är stolt, top notch girl.

Den här Madamen kan dela ut snytingar den saken är säker.
Citera
2026-02-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli

Sekten Dumpen har försökt flörta med Childhood mfl och vi vet ju hur bra det gick Inte ens pengarna kunde man ta i när Dumpen varit i farten.

Det finns säkert en god tanke med detta sällskap aka Dumpen men det blir så fruktansvärt fel hel tiden. Den tuffe frontkvinnan förtjänar inte all skit då hon gjort sitt, att hon inte har något att förlora passar som fisken i havet.

Oavsett vad man sätter dessa typer på så blir det pannkaka, vill dom runka byfånar så låt dom göra det. Helt ok med mig i alla fall.
Citera
2026-02-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Jag såg precis Uppdrag Granskning: Jakten. Tydligen får bara 1/3 av alla pedofiler som döms fängelse och de som får det, får löjligt korta straff. Ofta då med rabatt för att utredningarna tar sån jävla lång tid.

Detta dödar ju i princip hela det där uttjatade och krystade argumentet att Dumpen tydligen förstör en massa utredningar, eftersom de ändå inte är till någon riktig nytta och förklarar samtidigt varför pedofilerna är mer rädda för Dumpen än polisen. Sen undrar jag hur många utredningar det ens handlar om egentligen.

På vilket sätt motsäger denna dokumentär att Dumpen förstört utredningar? Att Dumpen inte är till nytta för, eller värnar om, utsatta barn har framkommit tydligt. Då de enkom gör detta för egen vinning (ekonomisk och sadistiskt). Dumpen kan förstöra utredningar som är pågående genom att inte informera polisen om konfrontationspersonen, utan istället försöka få egen ekonomisk vinning på denne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in