2026-02-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omenes
När då? Går bokstavligen till samma BHV som hon (såg nu på bilden hon la ut), va där senast förra veckan och vi bokade direkt nästa besök på plats? Samma sak när mitt stora barn skulle på 5års besök så fick vi en kallelse på posten då hon senast va där på 4års kontrollen, klart man inte bokar så långt fram. Men nu är jag där varje månad då bebis följs upp och hon bokar på plats varje gång. Har varit så med den stora också när hon va liten. Kanske något nytt de börjat med då i veckan? 🙂

Årsskiftet. Jag både jobbar inom regionen och har själv fått en sådan omvänd kallelse för mitt barns 5-års besök som genomfördes för några veckor sedan.
Citera
2026-02-26, 17:07
Medlem
Så ”kontakta BVC” betydde gå på BVC-besök med Lars.. Ok. Hon är inte så tydlig.
Citera
2026-02-26, 17:15
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Så ”kontakta BVC” betydde gå på BVC-besök med Lars.. Ok. Hon är inte så tydlig.
Haha, ja men precis, det borde väl alla fatta... *not* 😂😂😂
Citera
2026-02-26, 18:22
Medlem
Tycker synd om alla influenser som tror att de jobbar 😂 welcome to the reality! Va fan! Har hunnit med mer i mitt liv på två månader än vad denna h gör på ett år. Fånigt är det. Saknar verklighetsförankring totalt.
Men just h verkar så avtrubbad från den RIKTIGA verkligheten och det är så konstigt med folk som tror att h bryr sig om svar på content, nä, h har levt hemma i typ 10 år, hon vet inte vad att gå till jobbet innebär o fixa med allt annat. Inkluderar såklart fler än h. Men ja.
Citera
2026-02-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Tycker synd om alla influenser som tror att de jobbar 😂 welcome to the reality! Va fan! Har hunnit med mer i mitt liv på två månader än vad denna h gör på ett år. Fånigt är det. Saknar verklighetsförankring totalt.
Men just h verkar så avtrubbad från den RIKTIGA verkligheten och det är så konstigt med folk som tror att h bryr sig om svar på content, nä, h har levt hemma i typ 10 år, hon vet inte vad att gå till jobbet innebär o fixa med allt annat. Inkluderar såklart fler än h. Men ja.

Ja hon lever verkligen i en riktig bubbla. Jag skulle vilja se henne gå med mig en vanlig dag på mitt jobb som är inom den offentliga sektorn, då skulle hon få se hur det är att jobba på riktigt. Man hinner inte sitta på rumpan många minuter på en dag. Dessutom får huvudet jobba så man knappt vet vad man heter ibland. Vissa dagar hinner man inte ens tänka tanken att man nog skulle behöva på toaletten. Man är så trött ibland så man knappt orkar ta sig hem. Hennes "to do list" är ju bara skrattretande att se, att tvätta, det gör man ju mellan varven medan man gör allt annat.
Senast redigerad av MissDolphin 2026-02-26 kl. 19:21.
Citera
2026-02-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Ja hon lever verkligen i en riktig bubbla. Jag skulle vilja se henne gå med mig en vanlig dag på mitt jobb som är inom den offentliga sektorn, då skulle hon få se hur det är att jobba på riktigt. Man hinner inte sitta på rumpan många minuter på en dag. Dessutom får huvudet jobba så man knappt vet vad man heter ibland. Vissa dagar hinner man inte ens tänka tanken att man nog skulle behöva på på toaletten. Man är så trött ibland så man knappt orkar ta sig hem. Hennes "to do list" är ju bara skrattretande att se, att tvätta, det gör man ju mellan varven medan man gör allt annat.
Dubbel yes på den!
Man kan oxå vara en influ o ha äkta humor o se vad man pysslar med på riktigt - finns många men h till hör inte dom o därför har hon denna fina tråd…
Citera
2026-02-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Ja hon lever verkligen i en riktig bubbla. Jag skulle vilja se henne gå med mig en vanlig dag på mitt jobb som är inom den offentliga sektorn, då skulle hon få se hur det är att jobba på riktigt. Man hinner inte sitta på rumpan många minuter på en dag. Dessutom får huvudet jobba så man knappt vet vad man heter ibland. Vissa dagar hinner man inte ens tänka tanken att man nog skulle behöva på toaletten. Man är så trött ibland så man knappt orkar ta sig hem. Hennes "to do list" är ju bara skrattretande att se, att tvätta, det gör man ju mellan varven medan man gör allt annat.

Instämmer helt! Konstig lista, görs urkast vad innebär det ens? Filma samarbete? Sånt som tar henne 5 minuter om man ska döma resultatet.
Citera
2026-02-26, 20:39
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliceK2023
Angående svärmors försäljning av kläder med Astrid Lindgren-motiv så mailade jag Astrid Lindgren butiken och fick idag detta svar:
Tack för ditt mail. Nej, det är bara tygtillverkaren som har fått licens och därmed tillstånd att använda sig av Pippi och Emil i annonser och marknadsföring. Vi får kolla upp detta och se om det skett något missförstånd.
Vänlig hälsning
Anna Forslund
Astrid Lindgren Aktiebolag

Det där var ju inte så bra för vare sig Hanna eller svärmor. Varför är hon så otroligt jäkla dum och inte kontrollerar sina tävlingar bättre. Kan bli dyrt för svärmor det här..
Citera
2026-02-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Vad driver dig att göra detta? Vad engagerar du dig annars i för orättvisor på jorden?

Jag engagerar mig i väldigt mycket orättvisor ska du veta. Det finns regler och lagar i världen av en anledning.
Citera
2026-02-26, 21:35
Medlem
Otroligt dålig uppdatering idag. Inget content om fransar och brynen som skulle fixas?Sovrumsvideon?
Citera
2026-02-26, 21:41
Medlem
Citat:
Roligt att höra att du gör det. Har bara svårt att se hur man då kan prioritera att anmäla någon som antagligen enbart säljer enstaka plagg och som knappast skadar det stora bolaget. Nog måste det väl finnas så mycket viktigare på din lista.

OT men vad engagerar du dig i själv förutom att klaga på FB?

Hon har väl för övrigt inte anmält någon? Bara kollat upp om det svärmor skrev var sant.. Det är ju extremt pinsamt av HT som stor influencer att göra smygreklam för svärmoderns mössor som hon inte ens har rätt att marknadsföra och sälja 🙃
Citera
2026-02-26, 21:43
Medlem
Citat:
Roligt att höra att du gör det. Har bara svårt att se hur man då kan prioritera att anmäla någon som antagligen enbart säljer enstaka plagg och som knappast skadar det stora bolaget. Nog måste det väl finnas så mycket viktigare på din lista.

Jag anmälde ingen. Jag skrev ett snabbt mail och frågade hur det fungerar med rättigheterna angående motiven eftersom svärmor lät så himla säker på att hon visst får sälja dessa.

Jag anser att alla ska följa de lagar som finns för annars fungerar inte samhället. Jag har inget emot att någon säljer enstaka plagg så länge de har tillstånd till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in