2026-02-26, 17:34
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Näradödenupplevelser är verkliga, ja, Eftersom de inträffar, ibland. Men ingen vet exakt varför - enligt dina egna källor.

Varför tror du att att skulle vara något övernaturligt med upplevelserna? Hjärnan är helt naturlig. Men dess funktion är svår att begripa. NDE är ju inte ett dugg konstigare än att vi har har drömmar som kan yttra sig som helt otroligt märkliga upplevelser som att man kan teleportera sig eller liknande. Det bevisar ju ingenting mer än att hjärnan fungerar så.
Nej. Jag har ju försökt förklara så länge nu att de bevisat att NDE inte är någonting som händer i hjärnan. Det är det de menar med "real" och "medically inexplicable". Det stog klart och tydligt "detta är inte drömmar eller illusioner".

Hur många gånger måste jag repetera det egentligen.
Citera
2026-02-26, 17:37
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Nej. Jag har ju försökt förklara så länge nu att de bevisat att NDE inte är någonting som händer i hjärnan. Det är det de menar med "real". Det stog klart och tydligt "detta är inte drömmar eller illusioner".

Det är inte ett bevis att någon tycker det
Citera
2026-02-26, 17:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det är inte ett bevis att någon tycker det
Det står ju så i studien. Är du seriös.
Citera
2026-02-26, 17:45
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Det står ju så i studien. Är du seriös.
Vilken studie? Den från mullorna i Iran?
Och som sagt. Bara för att något står i en studie så betyder inte det att det är en absolut sanning. Det finns många studier där det är möjligt att dra helt olika slutsatser.
Citera
2026-02-26, 17:47
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vilken studie? Den från mullorna i Iran?
Nej, den andra.
Citat:
Och som sagt. Bara för att något står i en studie så betyder inte det att det är en absolut sanning. Det finns många studier där det är möjligt att dra helt olika slutsatser.
Gäller detta när det är något du vill hålla med om också? Eller är det bara när du inte vill hålla med som ingen studie är giltig?
Citera
2026-02-26, 18:15
Medlem
Citat:
Nej. Jag har ju försökt förklara så länge nu att de bevisat att NDE inte är någonting som händer i hjärnan. Det är det de menar med "real" och "medically inexplicable". Det stog klart och tydligt "detta är inte drömmar eller illusioner".

Kan du förklara varför inga nobelpris har delats ut för detta?
Citera
2026-02-26, 18:17
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Kan du förklara varför inga nobelpris har delats ut för detta?
Antagligen för att det finns ingen 1 person att ge ett nobelpris till, för det är inte 1 person som har upptäckt detta, utan det är ett globalt fenomen som allt vi kan göra är att observera.
Citera
2026-02-26, 18:42
Medlem
Citat:
Antagligen för att det finns ingen 1 person att ge ett nobelpris till, för det är inte 1 person som har upptäckt detta, utan det är ett globalt fenomen som allt vi kan göra är att observera.

Det måste ju finnas en eller flera personer som utfört det vetenskapliga arbetet och publicerat bevisen för att de här upplevelserna inte sker i hjärnan?
Varför har inga nobelpris delats ut till de här personerna?
Bevis för detta hade slagit hål på de mest grundläggande antagandena inom neurovetenskap, så det är inget snack om saken att det hade blivit nobelpris.

Du borde nog fundera på om du har dragit korrekta slutsatser.
Citera
2026-02-26, 18:45
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Det måste ju finnas en eller flera personer som utfört det vetenskapliga arbetet och publicerat bevisen för att de här upplevelserna inte sker i hjärnan?
Varför har inga nobelpris delats ut till de här personerna?
Bevis för detta hade slagit hål på de mest grundläggande antagandena inom neurovetenskap, så det är inget snack om saken att det hade blivit nobelpris.

Du borde nog fundera på om du har dragit korrekta slutsatser.
Det är många studier som görs om detta överallt i hela världen. Till vem ger du nobelpriset?
Citera
2026-02-26, 18:50
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Nej, den andra.

Gäller detta när det är något du vill hålla med om också? Eller är det bara när du inte vill hålla med som ingen studie är giltig?
Jag vet inte vad du refererar till.
Citera
2026-02-26, 18:52
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag vet inte vad du refererar till.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6172100/

Det är nu fjärde gången jag skickar den.
Citera
2026-02-26, 18:54
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6172100/

Det är nu fjärde gången jag skickar den.
Vi debatterar inte med länkar på Flashback. Sammanfatta "beviset" här eller knip käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in