2026-02-26, 18:29
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Otroligt låg nivå på den här tråden, idiot efter idiot som hänvisar till aftonbladet och youtube som källa.

Allt på youtube måste tas med en stor nypa salt (källkoll + djupare analys). Det finns SÅ många kanaler som mjölkar Epstein-fallet just nu PLUS alla jävla AI-kanaler. MSM som AB utelämnar OFTA viktiga detaljer ang precis allting. Man läser en artikel om "ämne x" och blir fan inte mkt klokare efter man läst den än före.

I övrigt framkommer det mkt vettigt i den här tråden, IMO. Finns personer som läser å citerar direkt från DOJ-materialet tex (vilket jag själv tyvärr just nu inte har tid med).
Citera
2026-02-26, 18:33
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Detta blir nästan halvt OT men är det NÅGON som har koll på vad detta är för filur och hans ev "förutsägelser/avslöjanden" ang Epstein speciellt?? (jag har aldrig hört talas om honom... total foliehatt eller hade han något att komma med?? jag blir ej klok på det lilla jag kollade)

Remember Isaac Kappy? He Was Right All Along About Epstein and His Inner Circle.
Lu Mazing

https://www.youtube.com/watch?v=mJztHV-hRBE
Citera
2026-02-26, 18:44
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Trump ringde då Löfvén och krävde att L. skulle släppa killen. Varpå Löfvén lugnt förklarade han inte hade den befogenheten och att Sverige är (var) ett samhälle där alla står lika inför lagen. Detta borde presidenten för det land som kallar sig för 'världens största och sannaste demokrati' självklart förstå. Men icke Trump.

Beklagar om detta blir OT men det var faktiskt självaste Löfvens stab/regeringskansliet som sekretessbelade stora delar av gratulations-brevet till Donald Trump 2016 (varför censurera ett sådant brev!? för vi bor väl i en demokrati? eller??):

Sekretess kring Löfvens brev till Trump
Uppdaterad 23 november 2016 Publicerad 23 november 2016

Delar av statsminister Stefan Löfvens gratulationsbrev till Donald Trump har sekretessbelagts av regeringskansliet. Om innehållet kommer ut kan det störa Sveriges relation med USA, hävdar regeringskansliet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sekretess-kring-lofvens-brev-till-trump

EDIT:

stod det någonstans: "Oh and btw - fix that Epstein-list plz! and leave Greenland alone!"
Citera
2026-02-26, 19:57
Medlem
Så Hillary Clinton frågas ut idag om Epstein.
När blir det Melania Trumps tur...?
Det kommer trolgen dröja tills Dems får majoritet i repr.huset och kan utfärda stämningar.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2026-02-26 kl. 20:51.
Citera
2026-02-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det kommer trolgen dröja tills Dems får majoritet i repr.huset och kan utfärda stämningar.
HC vet ingenting, men tycker att DT ska vitna under ed. Helt rimligt krav tycker jag.
Citera
2026-02-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ibnsrtämmer, det är en rimlig bedömning.

Man kan tillägga att paret Clinton hade velat bli utfrågade offentligt - alltså med full insyn från nyhetsmedia, gärna på live TV, för att minska risken för osaklig ryktesspridning efteråt om vad som hade sagts eller inte sagts. Men det ville förstås inte MAGA-republikanerna vara med på.
Citera
2026-02-26, 21:20
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
HC vet ingenting, men tycker att DT ska vitna under ed. Helt rimligt krav tycker jag.
Absolut.
Han går säkert över lik för att slippa det.
Citera
2026-02-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Detta blir nästan halvt OT men är det NÅGON som har koll på vad detta är för filur och hans ev "förutsägelser/avslöjanden" ang Epstein speciellt?? (jag har aldrig hört talas om honom... total foliehatt eller hade han något att komma med?? jag blir ej klok på det lilla jag kollade)

Remember Isaac Kappy? He Was Right All Along About Epstein and His Inner Circle.
Lu Mazing

https://www.youtube.com/watch?v=mJztHV-hRBE

Bara en psyksjuk jude som fick likes genom att hänga ut predatorjudar i Hollywood. Hon kom inte med något nytt som inte redan fanns i omlopp. Han bevisade noll. Vår tids Otto Weiniger.

Han hade inte fel i sak. Men inte värd att slösa tid på.
Citera
2026-02-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
De seriösa kanalerna inkl CNN har varit allt annat än tysta om Epstein-filerna. Det senaste har man nu lagt upp.

https://www.youtube.com/watch?v=NMwyTntcUDQ

Och att hänvisa till en gammal skitvideo och skämtet Veritas säger allt om din verklighetsfrånvända värld.

Dom fokuserar som alla MSM på de sexuella bitarna och mörkar kopplingarna till Israel och att Maxwells far var certifierad spion.

Värst är censuren i Sverige. Här har medierna rullat ut allehanda pedofil-dokumentärer får att ytterligare stärka peddo-narrativet.

Vem vill läsa på om Epstein om hela härvan handlar om pedofili? Ingen så klart. Sådant vill man inte ha i huvudet.
Citera
2026-02-26, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Via Wolff?
Citera
2026-02-26, 22:27
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det finns förmodligen ingen politiker, än mindre toppolitiker eller kändis eller miljonär som fastnat på bild med Epstein mer än Trump (som dessutom bevisligen besökt den beryktade ön).

Men jag törs nog tippa på att han naturligtvis inte finns med på den där "listan", vad den nu ska föreställa visa till att börja med, vill säga.
Från Guardian nyss:

Democrats on the House oversight committee called for Donald Trump to be deposed before the committee “immediately”. They also called on the committee to question commerce secretary Howard Lutnick over his ties to Epstein and FBI director Kash Patel about the agency’s interviews with a woman who accused Trump of assault.

Ifall de får med sig några Republikaner kan Oversight Committee tvinga Trump och Lutnick till deposition?

Det vore kul att se de sprattla :-)
Citera
2026-02-26, 23:05
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Bara en psyksjuk jude som fick likes genom att hänga ut predatorjudar i Hollywood. Hon kom inte med något nytt som inte redan fanns i omlopp. Han bevisade noll. Vår tids Otto Weiniger.

Han hade inte fel i sak. Men inte värd att slösa tid på.

Hmm. Ska ändå spana in han lite närmare när tid ges. Men om han bara återupprepade saker som redan var mer eller mindre kända så är han ju bara en av många som gör just detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in