Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Bara för att kvinnor pratar om nåt och lobbar för nåt så betyder det inte automatiskt att det är "radikalfeministiskt" och "mot" män. Vad jag kunnat se och läsa så kan både strypsex och porr vara skadligt. Jag tror inte det är så jävla bra att barn och tonåringar sitter och kollar på tjejer som får sina analmuskler sönderknullade så att hela alltet kollapsar och tränger ut eller att de mer eller mindre blir våldtagna av flera män. Porren har förändrats och omfattningen har definitivt förändrats och likaså tillgången. Ingen kan inbilla mig att det inte är skadligt (för barn). Strypsex går inte på några sätt alls att jämföra med MMA. Kontrollen inom MMA gällande hur ofta de går match och eventuella huvudskador osv är grundlig. Sannolikt drabbas amerikanska fotbollsspelare av mycket värre skador i längden än MMA utövare.
Finns inget vetenskapligt stöd för att porr är skadligt för barn. Eller att det gör barn mer våldsamma. Barnombudsmannen gjorde en sammanställning på det vetenskapliga läget.
Och vetenskapen står inte bakom det.
Rent krasst så har Sverige blivit mindre våldsamt trots lättare tillgång till porr. Män som begår våld har kontinuerligt minskat i 50-60 år. Siffrorna för kvinnor är annorlunda. Men det är osannolikt att det har med porr att göra
Vad gäller strypsex så finns det inget stöd för att det är ett problem i Sverige. Skador som skulle kunna vara relaterat till strypsex har inte ökat.
Det är inte så konstigt. En överväldigande majoritet människor skulle inte trycka hårt eller länge. Och kommer därför inte orsaka några skador.
Roks är utan diskussion radikalfeminister.
De tror på kvinnoseparatism. De har en jargong som är tagen från scum manifestet. Vilket är ett viktigt verk för många radikalfeminister.
En av deras fd ordförande var lite för tydligt radikalfeminist. Genom att kalla män för djur.
Hon drog dock tillbaka sitt uttalande senare då hon tyckte det var orättvist att jämföra djur med män.
Unizon bedriver en inte lika fullt ut tydlig radikalfeminism. Men det finns likväl starka drag.
Unizon består delvis av gamla medlemmar från roks som kände att det var lite för magstarkt med en ordförande som kallar män för djur.
Det räcker att gå till Wikipedia så får en reda på mycket av det jag skriver.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Radikalfeminism
Kan dela vetenskapligt studier där radikalfeminismens spridning i Sverige utforskats.
Och i min värld så är det här lite av problemet I Sverige. Många feminister är radikalfeminister.
En del är inspirerade av radikalfeminismen.
Och det är ett budskap som stöter bort folk.