2026-02-26, 00:16
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ok. Då menar du att våld är lika med något annat än vad jag menar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ld

Våld är en användning av fysisk kraft som påtryckningsmedel eller som bestraffning. Det är en aggressionshandling som ofta övergår i misshandel, kan ge medicinsk skada och innebär en form av övergrepp....

Du begriper inte vad du själv citerar.
Citera
2026-02-26, 00:16
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Du kan inte tänka själv

Vad svammlar du om?
Jag visste ingenting om Dan Park.
Nu fick jag reda på vad det handlade om.

/VV
Citera
2026-02-26, 00:19
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Vad svammlar du om?
Jag visste ingenting om Dan Park.
Nu fick jag reda på vad det handlade om.

/VV
Tack
Jag är inte själv fullkomlig
Citera
2026-02-26, 01:02
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dandielion
Det finns ju fullt av vider i Sverige som krigat och halshuggit för IS, det är väl hos dom Klomkin skulle lagt krutet.
Det vågar han såklart inte.
Citera
2026-02-26, 01:35
Medlem
Det är inte frågan om hot. Det är bara trams. Alla politiker försöker dra nytta av "hat och hot"-klyschan. Det är mer patetiskt att folk på Flashback tror att dom har något att vinna på att hålla på ett av lagen (höger eller vänster) när alla politiker är självegennyttiga korrupta svin.

GW fattar detta. Det är fan inte hot att ställa ut en hink med äpplen utanför en ministers hem. Jävla trams.

Politikerna är inte era vänner eller på erat lag.
Citera
2026-02-26, 01:43
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
En korg med äpplen är inte något hot. Möjligtvis för snöflingor som hatar yttrandefrihet.
Att smyga sig på någon i hemmet är inget som har något gemensamt med yttrandefrihet.

Palestinademostranterna som följde efter Carl-Oskar Bohlin på väg hem agerande inte heller i yttrandefrihetens anda och blev nyligen även dömda för det.

Det här är någon slags idiotisk taktik av GW att försöka vinna billiga politiska poäng efter att han blivit kallad rasist efter att kommenterat statistik från BRÅ i PK-media som inte gick i linje med agendan.
Citera
2026-02-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nej, inte alls.

En av våra grannar -som inte är något högdjur - råkade ut för en liknande sak. Polisen tog det på största allvar. De fotade, dokumenterade, försökte hitta motiv, intervjuade oss grannar, etc.

Men att skicka ett avhugget hästhuvud som Johan Forssell gjorde, är det OK? Det är ju det som maffian brukar göra. Mottagaren Byggnads tyckte det var ett roligt skämt. Forssell verkar fortfarande försvara det, och han är minister.
Citera
2026-02-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Att smyga sig på någon i hemmet är inget som har något gemensamt med yttrandefrihet.

Palestinademostranterna som följde efter Carl-Oskar Bohlin på väg hem agerande inte heller i yttrandefrihetens anda och blev nyligen även dömda för det.

Det här är någon slags idiotisk taktik av GW att försöka vinna billiga politiska poäng efter att han blivit kallad rasist efter att kommenterat statistik från BRÅ i PK-media som inte gick i linje med agendan.
Vet man vem den åtalade är? Eftersom det ska vara antirasistiskt att försvara honom?
Citera
2026-02-26, 09:09
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Men att skicka ett avhugget hästhuvud som Johan Forssell gjorde, är det OK? Det är ju det som maffian brukar göra. Mottagaren Byggnads tyckte det var ett roligt skämt. Forssell verkar fortfarande försvara det, och han är minister.

Verkligen inte!!!
Att skicka ett avhugget hästhuvud hem till någon är aldrig OK.
Finns det verkligen folk här inne som tycker detta illdåd är OK?

/VV
Citera
2026-02-26, 09:17
Medlem
Tavastehuss avatar
Extra osmakligt (och riskabelt) med ”skojhot” mot S då de mist två viktiga företrädare i våldsdåd.

MUF är en sån äcklig sammanslutning av vidriga människor.
Citera
2026-02-26, 09:25
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vet man vem den åtalade är? Eftersom det ska vara antirasistiskt att försvara honom?

Vadå antirasistiskt??
Det är åt helvete att försvara ett sådant beteende. GW borde fatta det.
Man åker inte hem till folk med sådana skitsaker som gjordes här.
Det har ingenting med rasism eller yttrandefrihet att göra.

/VV
Citera
2026-02-26, 09:30
Medlem
Citat:
Vadå antirasistiskt??
Det är åt helvete att försvara ett sådant beteende. GW borde fatta det.
Man åker inte hem till folk med sådana skitsaker som gjordes här.
Det har ingenting med rasism eller yttrandefrihet att göra.

/VV
"försöka vinna billiga politiska poäng efter att han blivit kallad rasist" är vad jag kommenterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in