2026-02-25, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeDeEr1987
Finns ingen, absolut ingen som gillar en man. Med eventuella undantag hans mor och hund.

Vi är födda slavar. And its not a mans world 2026.
Sant. Inte ens män gillar andra män som grupp.
Citera
2026-02-25, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeDeEr1987
Finns ingen, absolut ingen som gillar en man. Med eventuella undantag hans mor och hund.

Vi är födda slavar. And its not a mans world 2026.

Det är inte kvinnor som styr världen och en framgångrik man kan skaffa sig en massa kvinnor på ett sätt som en kvinna inte kan.

Det finns också biologiska orsaker till att kvinnor är "högre värderade", kvinnor är nämligen mer svårtersättliga ur ett fortplantningsperspektiv.
Citera
2026-02-25, 07:37
Medlem
Pinoputchins avatar
Både ja och nej det beror på sammanhang.
Citera
2026-02-25, 14:24
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Ja, samma är det med icke-maskulina kvinnor. Men vem vill att dom är intresserade av en? Jag vill att dom DÖR!

Uppenbarligen trollar du. Du är antagligen en feminist som skapat ett konto för att få det att framstå att alla som ifrågasätter stolliga feminister ogillar kvinnor. Vilket är helt fel.
Citera
2026-02-25, 16:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Den här kvinnan påstår att kvinnor som grupp är mer priviligerade än män.

Man får anta i västvärlden och värt att notera att hon talar om grupperna, inte enskilda fall.

Det är klart det finns kvinnor som är förtryckta, men det finns även män som är det.

Hon beskriver bl.a att män i regel måste bevisa sig, att viss juridik är vinklad mot män, att det finns en berättelse i samhället som automatiskt dömer en man hårdare vid en konflikt osv.

Länk
https://www.youtube.com/shorts/DwYs5Akgem4

Nu skulle jag ju kunna vara en oärlig feministcuck och säga att kvinnan i videon har fel bara för att ta sociala poäng, men tyvärr jag tror på sanningen.
Tror kvinnan i videon har rätt om det handlar om vissa delar av världen och sett grupper.

Har vi några verklighetsfrånvända radikalfeminister här på fb som vill bemöta hennes påståenden?

Som svar på rubriken, beror helt och hållet på vad det handlar om. Handlar det om vården och medicinskt forskning så behandlas kvinnor absolut inte bättre än män. Handlar det om vissa av USA:s skilsmässolagar så håller jag verkligen med om att de inte är till mäns fördel och borde ses över då de är en rest från när samhället såg helt annorlunda ut.
Citera
2026-02-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som svar på rubriken, beror helt och hållet på vad det handlar om. Handlar det om vården och medicinskt forskning så behandlas kvinnor absolut inte bättre än män. Handlar det om vissa av USA:s skilsmässolagar så håller jag verkligen med om att de inte är till mäns fördel och borde ses över då de är en rest från när samhället såg helt annorlunda ut.

Kvinnan i videon räknar bara upp en liten del av allt som skulle kunna sägas.

I väst är det utan tvekan män som diskrimineras om man ser till totalen. I öst är det nog sämre för kvinnor än här.

Tänk bara hur absurt att man kan falskt anklaga någon för VÅLDTÄCKT och typ komma undan med det.
Eller att män måste ge bort HÄLFTEN av vad de äger till en kvinna som bedragit dem.
Eller att amerikanska män skall betala för barn som de inte får träffa och som jag förstår det i vissa fall inte ens är deras barn.

ABSURT!

Sedan detta är ju bara det explicita. Det implicita är värre. Om en kvinna och en man krockar i arbetslivet så kommer de alltid ta parti med kvinnan även om just den kvinnan är djupt störd.
Citera
2026-02-25, 20:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kvinnan i videon räknar bara upp en liten del av allt som skulle kunna sägas.

I väst är det utan tvekan män som diskrimineras om man ser till totalen. I öst är det nog sämre för kvinnor än här.

Tänk bara hur absurt att man kan falskt anklaga någon för VÅLDTÄCKT och typ komma undan med det.
Eller att män måste ge bort HÄLFTEN av vad de äger till en kvinna som bedragit dem.
Eller att amerikanska män skall betala för barn som de inte får träffa och som jag förstår det i vissa fall inte ens är deras barn.

ABSURT!

Sedan detta är ju bara det explicita. Det implicita är värre. Om en kvinna och en man krockar i arbetslivet så kommer de alltid ta parti med kvinnan även om just den kvinnan är djupt störd.

Lika illa är det isåfall att man kan våldta någon och komma undan med det då i stort sett all sexuell brottslighet varit nerprioriterad under en längre tid nu.

Män måste inte ge bort hälften till en kvinna som bedragit dem, inte mer än kvinnor måste ge bort hälften till en man som bedragit dem. Inte här i Sverige iallafall.

Om en man i USA flyttar ihop med en kvinna som har barn sen innan och de barnen sen växer upp med den nya mannen så kan han bli underhållsskyldig till de barnen vid separation. Det är just den lagen jag tycker de borde se över/ta bort.

Nej folk kommer inte alltid ta kvinnans parti i arbetslivet. Speciellt inte om hon är djupt störd och har gjort bort sig fatalt. Var fan får du allt ifrån?
Citera
2026-02-25, 23:16
Medlem
Citat:
Lika illa är det isåfall att man kan våldta någon och komma undan med det då i stort sett all sexuell brottslighet varit nerprioriterad under en längre tid nu.

Män måste inte ge bort hälften till en kvinna som bedragit dem, inte mer än kvinnor måste ge bort hälften till en man som bedragit dem. Inte här i Sverige iallafall.

Om en man i USA flyttar ihop med en kvinna som har barn sen innan och de barnen sen växer upp med den nya mannen så kan han bli underhållsskyldig till de barnen vid separation. Det är just den lagen jag tycker de borde se över/ta bort.

Nej folk kommer inte alltid ta kvinnans parti i arbetslivet. Speciellt inte om hon är djupt störd och har gjort bort sig fatalt. Var fan får du allt ifrån?

Alltså vissa människor kan ju ha en moralkompass som är totalt mos.
De kan framstå som trevliga och som alla andra.
Epstein uppfattades nog så av vissa när han var poppis.
Amber Heard också.
Det är det som är själva grejen. En viss typ av människor gamear hela sin omgivning.
Du är smartare än såhär Jenny. Skärp dig.
Grejen med manipulation är att det är manipulativt.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-02-25 kl. 23:30.
Citera
2026-02-25, 23:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Alltså vissa människor kan ju ha en moralkompass som är totalt mos.
De kan framstå som trevliga och som alla andra.
Epstein uppfattades nog så av vissa när han var poppis.
Amber Heard också.
Det är det som är själva grejen. En viss typ av människor gamear hela sin omgivning.
Du är smartare än såhär Jenny. Skärp dig.
Grejen med manipulation är att det är manipulativt.

Vad pratar du om? Vill du ha en diskussion om antisociala personlighetsstörningar nu?
Citera
2026-02-25, 23:42
Medlem
Tror inte det är så stor skillnad faktiskt. Går nog ut lika om man slår ut det över alla människor.
Citera
2026-02-25, 23:46
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Vill du ha en diskussion om antisociala personlighetsstörningar nu?

Det jag menar är att kvinnor som är bra på socialt våld kommer gynnas av ett narrativ där man redan på förhand är inställd på att ta kvinnans parti. Vilket visat sig ofta vara fallet. Jag orkar inte, men skulle lätt kunna länka 50 fall på stående fot.
Tänker ofta på den där kvinnan i USA som sa att en man på en parkeringsplats hade gett sig på henne.
Sedan såg de på övervakningsfilm att han aldrig ens var nära henne.
Han fick sitta i fängelse i 30 dagar innan de såg det.

Män som är bra på socialt våld kommer att gynnas av den berättelsen i en kultur där man inte har förtroende för kvinnor. Vissa länder med ett mycket starkt patriarkat t.ex.
I den här delen av världen har vi inte det.

Om du inte förstår vad jag skriver orkar jag inte diskutera mer. Du får äta lite omega-3.
Ha det bra tanten.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-02-25 kl. 23:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in