Citat:
Ursprungligen postat av
systernbolaget
Vad menar du
När man lägger till gammal information och kommenterar den som om den är ny och visar något annat än den faktiskt visar, blir det babbel ja
Citat:
Ursprungligen postat av
President89
Notteliten klagar på allas teorier. Själv har han inga egna.
Dessutom tror människan på allt som skrivs om fallet.
Många saker har aldrig blivit bekräftade. Att de varit just Terje
Jag tror på vad jag vet och du vet inte vad jag vet, men om man ska anta att ingenting av vad jag vet och som stämmer överens med informationen i fallet är sant, kan man lika gärna skriva att det var ett UFO som kidnappade Terje hemma i Nykirke och transporterade bilen till Muskö och även om det inte är vildare än det vildaste som redan presenteras här, blir det bara bullshitt...
Citat:
Ursprungligen postat av
President89
Finns något bevis på att bil och mobil kom till Muskö samtidigt?
Citat:
Ursprungligen postat av
rubbergirl
Nej.
Man har tagit en karta & gjort markeringar var Terjes mobil kopplat upp + gjort markeringar vilka adresser (som stämmer överens med mastuppkopplingar - det fanns massa adresser inlagda ser man i Åsted när de tar fram rutten).
Muskö fanns ändå inte bland adresserna.
Hade de haft datum & tid för när adresserna plottades in i GPS hade de inte behövt göra detta lapptäcke alt. hade kunnat markera klockslag för adresserna precis som för mastuppkopplingarna.
Det är ju vaktens luddiga vittnesmål & att KB mött en pickup (som polis tror är Terje) som gör att de tror han körde dit i sin bil den tidpunkten.
Och förstås att skadorna på bommen matchar Terjes skador på bilen.
Enda säkra (tror jag) vittnesmålet är väl att han fikade vid Roslagsstoppet dagen han försvann. Bilen nämns inte.
Om vi antar att vakten på Musköbasen och hästkvinnan som mötte Terjes bil talar sanning, då vet vi att Terjes bil och telefon anlände till Muskö ungefär samtidigt, och om vi inkluderar personen som hittade bilen, då ökar trovärdigheten för att bilen hamnade på Muskö på cirka resans andra dag...
Om vi antar att detta inte är sant, då är den stora frågan vad två mycket lika bilar gjorde där nästan samtidigt innanför barriären under en lugn period på ön och utan att någon annan hade reagerat på detta...
Annars ljuger alla, och om de gör det så är den viktigaste frågan varför så många människor som inte känner varandra eller har kontakt ljuger om samma sak.