Citat:
Ursprungligen postat av
SandraHson
Jag tror Viola mycket väl kan hoppat in i en bil som erbjöd henne lift. Och eftersom hon verkar varit väldigt upprörd och ville därifrån så fort som möjligt, så följde hon med även om det var en okänd man i bilen. Eller så var det någon hon kände.
Jag har tidigare pendlat mellan olycka i älven eller skogen, till självmord i älven, och mer tveksamt men inte omöjligt att Carl hade ihjäl henne senare efter att hon gått ut.
Men eftersom huset låg intill landsvägen så tycker jag det är mer troligt och enklare att hon klev ut på vägen, istället för att knata in i skogen eller ner till älven. Och hon ville säkert tillbaka till staden fortast möjligt där hon hade början på sitt nya liv.
då täcker du in i stort sett alla möjliga scenarier: olycka, självmord, mord av violas pappa eller mord av utomstående. Utom rymning och bortförande av aliens.
I din landsvägsteori kan violas morbror hb haft en av huvudrollerna. Eller annan utomstående.
Och den kvällen var det säkert mer biltrafik på landsvägen förbi viola eftersom det var söndagsdans.
Citat:
Ursprungligen postat av
SandraHson
Det var en ny uppgift, konstigt att den inte uppmärksammats tidigare.
nejdå det är inte konstigt, eftersom fallet är gammalt tror folk att det inte finns nåt mer att hitta, ingen söker.
Men det finns också ett motstånd mot nya saker, det kan man t ex läsa här i tråden för nåt år sedan när det kom in nya uppgifter. Folk som inte vill rubba sin gamla violavärldsbild, som hellre vill stanna kvar i gamla hjulspåren.