2026-02-25, 19:48
Medlem
hippilis avatar
Funderat lite på det med färdigstekta ägg och idén är fantastisk

Man köper tekakor drar på lite ketchup, delar några färdigstekta köttbullar, på med ett färdigstekt ägg och högst upp en skiva ost

man sparar på dyr el sparar tid sparar disk och middagen är klar på bara 2 minuter snabbt och gott
Citera
2026-02-25, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo ok. Sedan 20 blev fel. Det är 40 det kostar. Men de håller sig väl extremt mindre då om färdigstekta. Vid färdig ett dygn som mest. Om bara ägg håller de sig i veckor.

Sedan inte så svårt att steka själv heller. En stor miss man brukligt gör är för mycket värme. Ta bara litet mindre värme och stek själv. Det blir grymt gott! En personlig favvo är ägg i macka. Då tar du och skär upp en bit i mackan och sedan häller ägget ovanpå. Stora grejen ha mellanpå sett till temperatur.
Äter du rått ägg på/i mackan? Skär du så det blir en grop i brödet och häller i ägg där?
Vad menar du med "stora grejen ha mellanpå sett till temperatur"?

Tveksamt om jag skulle köpa färdigstekta ägg, kanske om jag var ute på roadtrip och äggen kostade runt 5kr styck.
Citera
2026-02-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Det hade varit bekvämt på språng. Men är det inte på språng så är man lat. Så jobbigt är det inte att steka ett ägg.

Urk, kalla fabriksstekta ägg, nej de ska vara nystekta i riktigt smör och äggulan ska va gulorange 😋
Citera
2026-02-25, 20:04
Medlem
uffeks avatar
Finns att köpa:

https://www.menigo.se/produkter/mat/mejeri-ost--agg/agg/stekta-agg?infinitescroll=1&sortBy=popularity
Citera
2026-02-25, 20:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .HEROIN
Äter du rått ägg på/i mackan? Skär du så det blir en grop i brödet och häller i ägg där?
Vad menar du med "stora grejen ha mellanpå sett till temperatur"?

Tveksamt om jag skulle köpa färdigstekta ägg, kanske om jag var ute på roadtrip och äggen kostade runt 5kr styck.

Vad nej råa? Är inte Rocky. Vad jag gör är att ta ett bröd rost sådant. Skär i mitten av det. Sedan på plattan på mellanvärme. Efter ett par minuter tar jag och kläcker ägget över i mitten då. Det sedan låter det steka i några minuter, och man vänder. Hur gott som helst! Det primära är ju som jag tror ha mellan på. Om du har för mycket på vid plattan blir det ju svart och inte så gott.
Citera
2026-02-25, 20:12
Medlem
Ägg är inte bra att värma upp en andra gång. Men om man skulle äta dom kalla skulle det ju kunna fungera.
Citera
2026-02-25, 20:27
Medlem
Det kan bero på att tom människor fortfarande när ett marginellt hopp när det kommer till mänskliga förmågor.

Nej det hade jag inte velat ha. Det jag behöver är istället hopp om mänskliga förmågor.
Citera
2026-02-25, 20:30
Medlem
Latigids avatar
Det låter helt okej med ett färdigstekt ägg eller kanske en färdigstekt äggröra såvida man vet att den är färsk, förhoppningsvis så anpassas marknaden för lättjans lakejer som oss.

Annars på samma ämne är färdighackat lök något jag gärna hade köpt ibland, minitomater och sallad är ganska smått så man kan skippa att skära dem medans löken alltid kräver en kniv.
Ost, paprika och andra grönsaker kan man ofta halvdant slänga ihop utan en skärbräda bara genom att riva lätt eller skära fort medans löken alltid är det som tar mest tid pch plats, det blir också alltid en skalbit eller tre som skräpar ner efteråt.
Citera
2026-02-25, 20:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Fy, faan - Skulle ju smaka röven?! Orkar man inte steka sina egna ägg då får man fasiken vara utan!
Citera
2026-02-25, 20:31
Medlem
Citat:
Det finns ju! Brukar köpa äggmacka på Maxi. Färdigt ägg plus macka. Med kaffe blir det 20 spänn.

Men då är väl äggen kokta i äggmackor?
Citera
2026-02-25, 20:33
Medlem
Zests avatar
Jobbat i storkök en gång i tiden där man beställde färdigstekta ägg till pytt i pannan - kan bara säga att det är inte att rekommendera - sega som gummi och helt utan smak.
Citera
2026-02-25, 20:41
Medlem
Citat:
Vad nej råa? Är inte Rocky. Vad jag gör är att ta ett bröd rost sådant. Skär i mitten av det. Sedan på plattan på mellanvärme. Efter ett par minuter tar jag och kläcker ägget över i mitten då. Det sedan låter det steka i några minuter, och man vänder. Hur gott som helst! Det primära är ju som jag tror ha mellan på. Om du har för mycket på vid plattan blir det ju svart och inte så gott.

Testade med två rostade bröd, De blev gott faktiskt, en annan variant kanske, tack för tipset

https://ibb.co/sp0KKfDX
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in