2026-02-25, 20:46
Medlem
Sen borde det finnas färdigstekt oxfile och hamburgare & lax. Och färdigkokad pasta.
Citera
2026-02-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffek
Finns att köpa:

https://www.menigo.se/produkter/mat/mejeri-ost--agg/agg/stekta-agg?infinitescroll=1&sortBy=popularity

Ja, jag såg detta, men de finns inte i de vanliga matkedjorna, Willys, ICA, Coop, Lidl, City Gross m.m
Citera
2026-02-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Hej!

Jag tänkte börja steka lite ägg snart, men tanken slog mig varför finns det inte färdigstekta ägg i affären? Hade ni velat ha detta?

Äh folk larvar dig i tråden
Ts jag ska till Japan på fredag.

Jag vet att dom har detta där och om jag testar ett så rapporterar jag tillbaka om det var en hit eller ej
Citera
2026-02-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Äh folk larvar dig i tråden
Ts jag ska till Japan på fredag.

Jag vet att dom har detta där och om jag testar ett så rapporterar jag tillbaka om det var en hit eller ej

Tack, jag väntar på en rapport sen, ha en trevlig resa till Japan
Citera
2026-02-25, 21:12
Medlem
Det är en bra idé. Jag stor­gillar det. Jag gissar att det skulle sälja bra.
Citera
2026-02-25, 21:15
Medlem
zombie-nations avatar
Finns mer färdiglagat än man tror. Grejen är väl inte att det är svårt att steka ägget utan att man vill ha det här och nu. I Picadeli finns ju iallafall kokta ägg, kokt pasta och andra saker man skrattat åt i tråden.

Då tycker jag det är konstigare att det finns fryst hackad lök. För den är det verkligen meningen att man ska laga mat med.
Citera
2026-02-25, 21:38
Medlem
SphericalHamsters avatar
I Japan kan man köpa 1-pack med ägg i en liten plastkula. Det finns ett snöre man kan dra ut så startar en kemisk reaktion och värmer/kokar ägget i plastkulan. Inte stekt vad jag vet men kan tänka mig det blir soggigt som fasen. Lite som färdiga burgare i konservburk, det smakar röv.
Ingen stoppar TS från att steka 10 ägg och frysa in, lär inte bli bra.
Citera
2026-02-25, 21:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Ägg utan skal blir dåligt fort, så man skulle behöva banka ut det med en massa konserveringsmedel.

Sedan är ägg enkelt och snabbt att steka, så det finns ingen egentlig poäng att sälja färdigstekta ägg...om du inte driver ett fik och steker dem på plats.

Med tanke på att man kan köpa kokta ägg, färdighackad lök, äppelskivor mm mm så skulle inte stekta ägg vara omöjligt.

Själv skulle jag aldrig köpa något av dessa varor då jag äger både kastrull, spis och kniv hemma i köket.

Ska jag köpa färdiga ägg så ska det vara dessa på en långägg men de finns endast i grossitbutikerna.
https://matorama.se/2012/04/08/langagg-till-pask/
Citera
2026-02-25, 22:03
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Färdigstekta ägg blir svårt, man vill ju inte ha vändstekt utan gulan intakt.
103-åriga tanten här berättar hur ägg skall tillagas.
https://youtu.be/a7EXPq-mpSc?si=D1is4Pmf9PzjeLwt
Citera
2026-02-25, 22:05
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Färdigstekta ägg blir svårt, man vill ju inte ha vändstekt utan gulan intakt.
103-åriga tanten här berättar hur ägg skall tillagas.
https://youtu.be/a7EXPq-mpSc?si=D1is4Pmf9PzjeLwt

Det säljs sunny side upp till restaurang osv, av praktiska skäl då frysta
Citera
2026-02-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Jag brukar steka ägg och lägga dessa i en förpackning i kylen, de har inte blivit dåliga på en vecka, jag brukar ha en drive att jag steker 12 stycken och lägger in dessa i en plastförpackning, sen tar man fram lite då och då som pålägg, de håller lätt över 24 timmar när de är färdigstekta.
En vecka? nää, fy

Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Funderat lite på det med färdigstekta ägg och idén är fantastisk

Man köper tekakor drar på lite ketchup, delar några färdigstekta köttbullar, på med ett färdigstekt ägg och högst upp en skiva ost

man sparar på dyr el sparar tid sparar disk och middagen är klar på bara 2 minuter snabbt och gott

:vomit:
Senast redigerad av P-o-beln 2026-02-25 kl. 22:13.
Citera
2026-02-25, 22:40
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det kan bero på att tom människor fortfarande när ett marginellt hopp när det kommer till mänskliga förmågor.

Nej det hade jag inte velat ha. Det jag behöver är istället hopp om mänskliga förmågor.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Fy, faan - Skulle ju smaka röven?! Orkar man inte steka sina egna ägg då får man fasiken vara utan!

Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
En vecka? nää, fy

:vomit:

Ni återgav mig den livslust och det hopp om mänskligheten som tråden först tagit ifrån mig...

Någon - som jag missade att citera - noterade att det skulle spara elektricitet... Såhär fungerar verkligheten: någon kommer att få en energikostnad för att steka äggen som du köper och det kommer givetvis på priset du betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in