2026-02-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, det är möjligt?!?
Något har dock hänt eftersom A fick packa sin väska och åka hem.
Sedan har man ju ingen aning om vilket 'regelbrott" A brutit mot och i vilken omfattning.

Tror som du att Sa.a inte hade A som ett "första val" eftersom hon själv sagt att hon var intresserad av att i första hand välja Sky men ville inte där och då förstöra något för Mal.k. Det märks tydligt i början att Sa.a inte visar så stort intresse för A.

A har öppet bett om ursäkt, erkänner att han gjort fel och reflekterar över sig själv och sitt eget handlande vilket ändå vittnar om att han har, ånger, självdistans och kan erkänna om/när han gjort något fel.

Enl. Sa..s text m.m. så tolkar man det som att hon har mått mindre bra av någonting som A gjort och eller sagt och enligt henne själv därigenom inte kunnat vara fullt sig själv dessa veckor.

Denna historia med A nämndes först för produkten när det gått en bit in i programmet om jag förstått det hela rätt?

Produktioner har ju som vi alla vet blivit striktare med regler de senaste åren av flera skäl.
Vid mindre grova regelbrott. ex. om man råkat "smuggla" med något som man inte får ta med sig kan man först få en varning beroende på vad det är. ⚠️

6 ex. på regelbrott som gäller för LI där man kan plockas bort direkt.

Fysiskt våld eller hot
Slagsmål

Knuffar
Hot om våld
(Omedelbar borttagning av säkerhetsskäl).

Allvarliga kränkningar eller trakasserier
Rasistiska uttalanden
Sexuella trakasserier
Grov mobbning
Hatretorik

Påverkan av produktionen
Om någon:

Försöker organisera “pakt-röstning”
Försöker manipulera formatet öppet
Saboterar inspelningen
så kan det ses som kontraktsbrott.

Brott mot sekretessavtal
Läcka information under säsongen
Publicera bakom-kulisserna-material
Avslöja produktionens upplägg

Otillåten kontakt med omvärlden
Smuggla in mobil
Kommunicera via personal
Försöka påverka röstning utifrån
Det bryter mot isolationsregeln.

Dolda uppgifter i ansökan
Om det framkommer att en deltagare:
Har pågående relation utanför villan
Undanhållit brottsdomar
Ljuger om viktiga personliga uppgifter
Var har du hittat detta ang regelbrotten som gäller för Love Island? 🤔
Citera
2026-02-25, 13:21
Medlem
Honeytraps avatar
Hahaha dom har lyckats samla världens tråkigaste & töntigaste på samma ställe…
Muppet Show
Citera
2026-02-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Var har du hittat detta ang regelbrotten som gäller för Love Island? 🤔

Man kan googla/söka på vilka generella regler som gäller via olika sökmotorer. Dock kan det skilja något från land till land. (Gjorde ett försök till att länka, men hittade ingen länk ikon)?

Deltagarna ska enl uppgift tydligen inte heller få yppa om något som händer "utanför villan".

A gjorde en blunder och pratade om att S..as föräldrar är skilda. Men man vet ju inte om just den fadäsen kan ha lett till att han fick åka hem??
Senast redigerad av Artmovie 2026-02-25 kl. 14:26.
Citera
2026-02-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nej, det tycker jag inte. Och det var dumt av Aldred att nämna det. Men han ångrade ju sig verkligen och bad om ursäkt.
Det är snarare hennes "perfekta" yta/ytlighet jag stör mig på. Hon verkar väldigt ytlig och materiellt inriktad men det är tyvärr många unga idag.
Exakt. Hon har inget djup. Man märker att hon är sjukt ytlig och materialistisk. Hon spenderade 20k (för att ändå se så medelmåttig ut, snark) inför programmet. Säger en del. Skriker golddigger om henne. Skulle en rik kille visa intresse skulle hon springa efter honom direkt.
Senast redigerad av Mjonjoka 2026-02-25 kl. 14:54.
Citera
2026-02-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Man kan googla/söka på vilka generella regler som gäller via olika sökmotorer. Dock kan det skilja något från land till land. (Gjorde ett försök till att länka, men hittade ingen länk ikon)?

Deltagarna ska enl uppgift tydligen inte heller få yppa om något som händer "utanför villan".

A gjorde en blunder och pratade om att S..as föräldrar är skilda. Men man vet ju inte om just den fadäsen kan ha lett till att han fick åka hem??
Okej tack för infon 😊🫶 försökte leta efter regler själv .
Var därför jag frågade 😉
Citera
2026-02-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjonjoka
Exakt. Hon har inget djup. Man märker att hon är sjukt ytlig och materialistisk. Hon spenderade 20k (för att ändå se så medelmåttig ut, snark) inför programmet. Säger en del. Skriker golddigger om henne. Skulle en rik kille visa intresse skulle hon springa efter honom direkt.

Ja och en sådan tjej/fru vill Christopher ha. Någon som (bara?) tänker på sitt yttre och hur hon "för" sig. Trodde inte det om honom då han verkade rätt charmig men han är en riktig brat. Ytlig till max och mansgris.
Citera
2026-02-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjonjoka

Sen hennes fisförnäma Östermalmsdialekt eller vad det är, hon ser ut och låter som en överklasskärring.
Citera
2026-02-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Nej jag tror inte TV4 lär sig, jag tror dom vill tjäna pengar, vilket dom gärna gör med en sån här liten skandal.

Dom fortsatte väl filma hela PH säsongen trots att Tanja polisanmälde Toby? Alltså livet stannar inte upp för att någon begår ett regelbrott/ ett faktiskt brott. Vem säger att man inte kan göra båda? Kontakta polisen OCH fortsätta inspelningen? Jag tror dom har låtit Alfred lämna, Saga har fått ge in en polisanmälan och sedan har hon fortsatt inspelningen i väntan på att polisen ska ta itu med hennes anmälan som ligger på hög i några månader.

För att hon mådde dåligt när Alfred var där, nu är inte Alfred där längre och därför mår hon inte lika dåligt.
Märker du inte hur hon förändrats nu när Alfred är borta? Hon är ju inte alls lika tillbakadragen och tyst utan jag tycker man kan se att hon typ har fått tillbaks livslusten.

Varför ska hon inte vara med? Hon lär ju inte må bättre av att åka hem till kalla Sverige där hon bara kommer isolera sig och må ännu sämre. Nej bättre att försöka göra det bästa av situationen nu när han inte längre är där.

anledningen till att hon mår bättre är nog snarare för hon inte var genuint intresserad av honom alls och nu när de kommit in en som är intressant blommar hon upp.

Hade något allvarligt hänt hade man nog hellre velat åka hem till sin familj och söka stöd inte inne i en tv produktion med kameror.
Citera
2026-02-25, 17:12
Medlem
Mina åsikter efter att sett klart veckan,

Vet ej vad Charlie håller på med, säger att han är kär men behöver testa sin relation, ok. Låter lite skumt. Och Sky som hamnar i någon triangel trots att han har Feliz. Aja klagar ej blir förhoppningsvis lite drama

Scenen med tjejerna och Nicole i sminkrummet när dom snackar om Lazaro var så dåligt klippt och överdrivet, man fattar vad produktionen försöker göra, dom vill få det lite spicy

Trodde Casa killarna skulle vara lite mer framåt men dom verkar vara respektfulla I guess. Casa är oftast rätt tråkigt att kolla på så hopps det blir en parindelning helst i tisdagens avsnitt, så tjatigt efter ett tag

Synd att det alltid är tjejerna som är lojala medans ”deras” män är ute och lever loppan i Casa, är alltid samma sak varje säsong och i alla länder
Citera
2026-02-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulahem2.
Mina åsikter efter att sett klart veckan,

Vet ej vad Charlie håller på med, säger att han är kär men behöver testa sin relation, ok. Låter lite skumt. Och Sky som hamnar i någon triangel trots att han har Feliz. Aja klagar ej blir förhoppningsvis lite drama

Scenen med tjejerna och Nicole i sminkrummet när dom snackar om Lazaro var så dåligt klippt och överdrivet, man fattar vad produktionen försöker göra, dom vill få det lite spicy

Trodde Casa killarna skulle vara lite mer framåt men dom verkar vara respektfulla I guess. Casa är oftast rätt tråkigt att kolla på så hopps det blir en parindelning helst i tisdagens avsnitt, så tjatigt efter ett tag

Synd att det alltid är tjejerna som är lojala medans ”deras” män är ute och lever loppan i Casa, är alltid samma sak varje säsong och i alla länder

Ja vi får hoppas på det. Tråkig säsong än så länge. Det peakade väl när Alfred gjorde något som ingen vill berätta.
Citera
2026-02-25, 19:40
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja vi får hoppas på det. Tråkig säsong än så länge. Det peakade väl när Alfred gjorde något som ingen vill berätta.
Jag tycker säsongen peakade när det avslöjades att Sa.as föräldrar är skilda. Sjuk twist i ett sånt här program! Fattar inte att produktionen inte klippte bort det lol
Citera
2026-02-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Jag tycker säsongen peakade när det avslöjades att Sa.as föräldrar är skilda. Sjuk twist i ett sånt här program! Fattar inte att produktionen inte klippte bort det lol

Ja tur att bajsnödiga Tv4 vågade sända det.
Fattar inte att Saga är så känslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in