2026-02-25, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag har svårt att tänka mig att Alfred gjord ngt jättedumt i 4 veckor och det isf inte kommit fram tidigare.Dom är ju filmade hela tiden och varför har hon isf inte sagt ngt innan. Hon tisslar och tasslar med tjejerna så ngt borde ha kommit fram. Tror att hon var less på Alfred och ville bli fri från honom. Tror det rör sig om försök till kyssar eller ngt annat jävligt trivialt. Tråkigare brud får man leta efter.Inte snygg heller. Ser ganska korkad ut tycker jag.

Högfärdig och fisförnäm är mitt intryck. Ute efter en rik kille som också bara bryr sig om pengar och karriär. Alfred var för omtänksam, mogen, charmig och varm, de var ett omaka par tyckte jag.
Citera
2026-02-25, 07:58
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Högfärdig och fisförnäm är mitt intryck. Ute efter en rik kille som också bara bryr sig om pengar och karriär. Alfred var för omtänksam, mogen, charmig och varm, de var ett omaka par tyckte jag.
Glöm inte att hennes föräldrar skilt sig - stor red flag.
Citera
2026-02-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulahem2.
Och från samma midsommarfest dessutom… om jag hade varit Elin hade jag blivit riktigt irriterad eftersoom han förmodligen visste att hon Casa tjejen skulle komma in

Hur/varför skulle han veta det?
Citera
2026-02-25, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tror snarare Alfred är offer här.
Saga kunde inte säga som det var, att hon inte ville vara med honom. Nu skiner hon plötsligt upp.

Ja, det är möjligt?!?
Något har dock hänt eftersom A fick packa sin väska och åka hem.
Sedan har man ju ingen aning om vilket 'regelbrott" A brutit mot och i vilken omfattning.

Tror som du att Sa.a inte hade A som ett "första val" eftersom hon själv sagt att hon var intresserad av att i första hand välja Sky men ville inte där och då förstöra något för Mal.k. Det märks tydligt i början att Sa.a inte visar så stort intresse för A.

A har öppet bett om ursäkt, erkänner att han gjort fel och reflekterar över sig själv och sitt eget handlande vilket ändå vittnar om att han har, ånger, självdistans och kan erkänna om/när han gjort något fel.

Enl. Sa..s text m.m. så tolkar man det som att hon har mått mindre bra av någonting som A gjort och eller sagt och enligt henne själv därigenom inte kunnat vara fullt sig själv dessa veckor.

Denna historia med A nämndes först för produkten när det gått en bit in i programmet om jag förstått det hela rätt?

Produktioner har ju som vi alla vet blivit striktare med regler de senaste åren av flera skäl.
Vid mindre grova regelbrott. ex. om man råkat "smuggla" med något som man inte får ta med sig kan man först få en varning beroende på vad det är. ⚠️

6 ex. på regelbrott som gäller för LI där man kan plockas bort direkt.

Fysiskt våld eller hot
Slagsmål

Knuffar
Hot om våld
(Omedelbar borttagning av säkerhetsskäl).

Allvarliga kränkningar eller trakasserier
Rasistiska uttalanden
Sexuella trakasserier
Grov mobbning
Hatretorik

Påverkan av produktionen
Om någon:

Försöker organisera “pakt-röstning”
Försöker manipulera formatet öppet
Saboterar inspelningen
så kan det ses som kontraktsbrott.

Brott mot sekretessavtal
Läcka information under säsongen
Publicera bakom-kulisserna-material
Avslöja produktionens upplägg

Otillåten kontakt med omvärlden
Smuggla in mobil
Kommunicera via personal
Försöka påverka röstning utifrån
Det bryter mot isolationsregeln.

Dolda uppgifter i ansökan
Om det framkommer att en deltagare:
Har pågående relation utanför villan
Undanhållit brottsdomar
Ljuger om viktiga personliga uppgifter
Senast redigerad av Artmovie 2026-02-25 kl. 09:37.
Citera
2026-02-25, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellaah
Hur/varför skulle han veta det?
Han visste att Emma skulle komma in, det sa han i en pod, så antar att det är samma när det gäller denna tjej eftersom han sa att det hängt
Citera
2026-02-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, det är möjligt?!?
Sedan har man ju ingen aning om vilket 'regelbrott" A brutit mot och i vilken omfattning.

Tror som du att Sa.a inte hade A som ett "första val" eftersom hon själv sagt att hon var intresserad av att i första hand välja Sky men ville inte där och då förstöra något för Mal.k. Det märks tydligt i början att Sa.a inte visar så stort intresse för A.

A har öppet bett om ursäkt, erkänner att han gjort fel och reflekterar över sig själv och sitt eget handlande vilket ändå vittnar om att han har, ånger, självdistans och kan erkänna om/när han gjort något fel.

Enl. Sa..s text m.m. så tolkar man det som att hon har mått mindre bra av någonting som A gjort och eller sagt och enligt henne själv därigenom inte kunnat vara fullt sig själv dessa veckor.

Denna historia med A nämndes först för produkten när det gått en bit in i programmet om jag förstått det hela rätt?

Produktioner har ju som vi alla vet blivit striktare med regler de senaste åren av flera skäl.
Vid mindre grova regelbrott. ex. om man råkat "smuggla" med något som man inte får ta med sig kan man först få en varning beroende på vad det är. ⚠️

Fysiskt våld eller hot
Slagsmål

Knuffar
Hot om våld

Rasistiska uttalanden
Sexuella trakasserier
Grov mobbning
Hatretorik

Påverkan av produktionen
Om någon:

Saboterar inspelningen

Brott mot sekretessavtal

Smuggla in mobil
Kommunicera via personal

Undanhållit brottsdomar

Så mycket som redan läckt från säsongen ju, visste redan v2 vilka som går till final lol
Citera
2026-02-25, 10:47
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, det är möjligt?!?

Fysiskt våld eller hot
Slagsmål

Knuffar
Hot om våld

Rasistiska uttalanden
Sexuella trakasserier
Grov mobbning
Hatretorik

Påverkan av produktionen
Om någon:

Saboterar inspelningen

Brott mot sekretessavtal

Smuggla in mobil
Kommunicera via personal

Undanhållit brottsdomar
Alfred kanske bara hat legat i sängen när dom ska sova och smekt henne lite på rumpan och hon har inte velat säga till Alfred utan har sagt det till sina tjejpolare istället och så har produktionen hört det.
Citera
2026-02-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Alfred kanske bara hat legat i sängen när dom ska sova och smekt henne lite på rumpan och hon har inte velat säga till Alfred utan har sagt det till sina tjejpolare istället och så har produktionen hört det.

Kan mycket väl vara så att A försökt mer än vad S vill & att samtycket inte funnit där från S:s sida.
A var ju mer intresserad av S än tvärtom och tydligt nog ville mycket mer än hon.
Citera
2026-02-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Glöm inte att hennes föräldrar skilt sig - stor red flag.

Nej, det tycker jag inte. Och det var dumt av Aldred att nämna det. Men han ångrade ju sig verkligen och bad om ursäkt.
Det är snarare hennes "perfekta" yta/ytlighet jag stör mig på. Hon verkar väldigt ytlig och materiellt inriktad men det är tyvärr många unga idag.
Citera
2026-02-25, 12:03
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SillMedWiFi
Det förstår jag också. Men då känns det ju enormt magstarkt/hjärndött av TV4 att ta beslutet att sända programmet innan det isåfall är utrett lagligt. Viaplay plockade ju bort hela säsongen med Toby och skrotade efterföljande säsonger just för att det blev en polisiär utredning av hela incidenten. Vill ändå tro att TV4 bör ha lärt sig av hela den soppan, att inte sända ut det ifall något liknande föreligger i detta fall. (Även fast det ej fångats på kamera i detta fall.)
Nej jag tror inte TV4 lär sig, jag tror dom vill tjäna pengar, vilket dom gärna gör med en sån här liten skandal.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulahem2.
Jag tror inte det är något brott, Om dom misstänkt att det var det hade det väl inte fortsatt filma säsongen och kontaktat polisen istället
Dom fortsatte väl filma hela PH säsongen trots att Tanja polisanmälde Toby? Alltså livet stannar inte upp för att någon begår ett regelbrott/ ett faktiskt brott. Vem säger att man inte kan göra båda? Kontakta polisen OCH fortsätta inspelningen? Jag tror dom har låtit Alfred lämna, Saga har fått ge in en polisanmälan och sedan har hon fortsatt inspelningen i väntan på att polisen ska ta itu med hennes anmälan som ligger på hög i några månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Men varför fortsatte hon då vara med om hon mådde så dåligt
För att hon mådde dåligt när Alfred var där, nu är inte Alfred där längre och därför mår hon inte lika dåligt.
Märker du inte hur hon förändrats nu när Alfred är borta? Hon är ju inte alls lika tillbakadragen och tyst utan jag tycker man kan se att hon typ har fått tillbaks livslusten.

Varför ska hon inte vara med? Hon lär ju inte må bättre av att åka hem till kalla Sverige där hon bara kommer isolera sig och må ännu sämre. Nej bättre att försöka göra det bästa av situationen nu när han inte längre är där.
Citera
2026-02-25, 12:14
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Nej jag tror inte TV4 lär sig, jag tror dom vill tjäna pengar, vilket dom gärna gör med en sån här liten skandal.

Dom fortsatte väl filma hela PH säsongen trots att Tanja polisanmälde Toby? Alltså livet stannar inte upp för att någon begår ett regelbrott/ ett faktiskt brott. Vem säger att man inte kan göra båda? Kontakta polisen OCH fortsätta inspelningen? Jag tror dom har låtit Alfred lämna, Saga har fått ge in en polisanmälan och sedan har hon fortsatt inspelningen i väntan på att polisen ska ta itu med hennes anmälan som ligger på hög i några månader.

För att hon mådde dåligt när Alfred var där, nu är inte Alfred där längre och därför mår hon inte lika dåligt.
Märker du inte hur hon förändrats nu när Alfred är borta? Hon är ju inte alls lika tillbakadragen och tyst utan jag tycker man kan se att hon typ har fått tillbaks livslusten.

Varför ska hon inte vara med? Hon lär ju inte må bättre av att åka hem till kalla Sverige där hon bara kommer isolera sig och må ännu sämre. Nej bättre att försöka göra det bästa av situationen nu när han inte längre är där.
För att hon är så tråkig att klockorna stannar. Mimiken är noll.Tillför absolut inget underhållande. Skicka hem henne.
Citera
2026-02-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr

Fast mår man så dåligt som Saga själv målar upp det som tex 4 v
Vem hade velat vara kvar då ?! Inte jag iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in