Citat:
Åter igen - BNP är inget bra mätverktyg här. För på gatorna i St:Petersburg och Moskva är inte fyllda med skräp, zigenare, negrer och muslimer på samma sätt som Stockholm, Malmö och Göteborg. Det finns skithålor och ghetton där med, men på senaste så verkar vi ha fallit mer än vad Ryssland och deras hålor har gjort, speciellt ifall vi kollar på Tyskland, Storbritannien och Frankrike.
För BNP berättar inte för oss ifall vi har blivit rikare eller ej, för det är ganska uppenbart att vi inte har blivit rikare och folk i hela Europa får det sämre för varje dag som går.
För BNP berättar inte för oss ifall vi har blivit rikare eller ej, för det är ganska uppenbart att vi inte har blivit rikare och folk i hela Europa får det sämre för varje dag som går.
Driftar off-topic men om Europa visade en enad from mot Ryssland och använda en större del av BNP på vapen så är inte Ryssland ett problem. En nackdel för Europa är dock vapenproduktion i nutid.
Ja tråkigt att vi har fler hot än ett.
Citat:
För en rysk stat är det inga problem att hantera. Dom spelar efter andra regler än Europeiska länder gällande mänskliga rättigheter mm. Ryssland vill alltid växa. Dom har inga problem med att ockupera rasblandade länder.
Citat:
Så jag ser inte heller liksom själva hetsen för att "Onda Ryssland" ska expandera - jag ser ju mer att EU, USA och Israel expanderar med sitt inflytande och erövrande över Europa mer än Ryssland. Dom är ju ett mer realistiskt hot mot Sverige än Ryssland mot Sverige - Ifall vi nu kollar på vad som hotar Svensken som etniskt folkslag, kultur, språk och nation.
Då får du läsa lite rysk historia. Ryssland blir inte fredliga och snälla bara för att Islam är ett växande problem. Tyvärr har vi två stora problem på nacken. Trist...
Citat:
Hur realistiskt är faktiskt det? Tar vi Ukraina konflikten så finns det en väldigt lång bakgrund på det hela. Jag ser hellre att vi försöker få till en vänskap med handel mot Ryssland än att tjafsa gammal politik och fientlighet. Men det är för att jag söker fred, något jag vet Ryssland har försökt få till med Europa väldigt länge men vi har USA och EU som motarbetar det.
Antingen spelar du medvetet är så är du historieokunning. Jag är inte anti-Trump på samma sätt som vänstermänniskor generellt utan gillar vissa delar av vad han står för men på den här punkten är du ganska lik Trump och tror att "Ryssland vill ha fred". Ganska efterblivet minst sagt och tyder på en total okunskap om Ryssland och Putin. Det är en totalitär stat som invaderar och begår folkmord en masse. Det enda sättet att nå fred med Ryssland är militär makt. Man kan inte buga sig dit.
Citat:
I min önskedröm så hade vi börjat försöka lösa konflikter och få med Ryssland i exempelvis EU-samarbete, erbjuda Ryssland NATO medlemskap ifall något - precis det som man lovade på 90-talet och Bill Clinton erbjöd Putin. Jag ser att vi hellre har god vänskap mot Ryssland så vi kan få ett bra vänskap med Öst.
NATO bildas ju som en motpol mot Rysk imperialism. Det är som att bjuda in en mafiaboss att bli polischef.