2026-02-25, 16:06
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Åter igen - BNP är inget bra mätverktyg här. För på gatorna i St:Petersburg och Moskva är inte fyllda med skräp, zigenare, negrer och muslimer på samma sätt som Stockholm, Malmö och Göteborg. Det finns skithålor och ghetton där med, men på senaste så verkar vi ha fallit mer än vad Ryssland och deras hålor har gjort, speciellt ifall vi kollar på Tyskland, Storbritannien och Frankrike.

För BNP berättar inte för oss ifall vi har blivit rikare eller ej, för det är ganska uppenbart att vi inte har blivit rikare och folk i hela Europa får det sämre för varje dag som går.

Driftar off-topic men om Europa visade en enad from mot Ryssland och använda en större del av BNP på vapen så är inte Ryssland ett problem. En nackdel för Europa är dock vapenproduktion i nutid.

Citat:
Islamismen är för mig ett större hot.

Ja tråkigt att vi har fler hot än ett.

Citat:
För det är lite sådär, Va fan ska Ryssland med Sverige till som är fyllt med skit? Detsamma med Tyskland - fan skulle dom ens vilja ha Tyskland för - och ärva alla deras problem?

För en rysk stat är det inga problem att hantera. Dom spelar efter andra regler än Europeiska länder gällande mänskliga rättigheter mm. Ryssland vill alltid växa. Dom har inga problem med att ockupera rasblandade länder.

Citat:
Så jag ser inte heller liksom själva hetsen för att "Onda Ryssland" ska expandera - jag ser ju mer att EU, USA och Israel expanderar med sitt inflytande och erövrande över Europa mer än Ryssland. Dom är ju ett mer realistiskt hot mot Sverige än Ryssland mot Sverige - Ifall vi nu kollar på vad som hotar Svensken som etniskt folkslag, kultur, språk och nation.

Då får du läsa lite rysk historia. Ryssland blir inte fredliga och snälla bara för att Islam är ett växande problem. Tyvärr har vi två stora problem på nacken. Trist...

Citat:
Hur realistiskt är faktiskt det? Tar vi Ukraina konflikten så finns det en väldigt lång bakgrund på det hela. Jag ser hellre att vi försöker få till en vänskap med handel mot Ryssland än att tjafsa gammal politik och fientlighet. Men det är för att jag söker fred, något jag vet Ryssland har försökt få till med Europa väldigt länge men vi har USA och EU som motarbetar det.

Antingen spelar du medvetet är så är du historieokunning. Jag är inte anti-Trump på samma sätt som vänstermänniskor generellt utan gillar vissa delar av vad han står för men på den här punkten är du ganska lik Trump och tror att "Ryssland vill ha fred". Ganska efterblivet minst sagt och tyder på en total okunskap om Ryssland och Putin. Det är en totalitär stat som invaderar och begår folkmord en masse. Det enda sättet att nå fred med Ryssland är militär makt. Man kan inte buga sig dit.

Citat:
I min önskedröm så hade vi börjat försöka lösa konflikter och få med Ryssland i exempelvis EU-samarbete, erbjuda Ryssland NATO medlemskap ifall något - precis det som man lovade på 90-talet och Bill Clinton erbjöd Putin. Jag ser att vi hellre har god vänskap mot Ryssland så vi kan få ett bra vänskap med Öst.

NATO bildas ju som en motpol mot Rysk imperialism. Det är som att bjuda in en mafiaboss att bli polischef.
Citera
2026-02-25, 16:30
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Om du har bevis på detta.
Så blir jag anti-ryssland.

Jag tror det är rena rama vilda spekulationer.
Ryssland för ju redan hybridkrig mot de baltiska länderna. Finns en intressant dokumentär på Svtplay.
Citera
2026-02-25, 16:58
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Driftar off-topic men om Europa visade en enad from mot Ryssland och använda en större del av BNP på vapen så är inte Ryssland ett problem. En nackdel för Europa är dock vapenproduktion i nutid.

Eller så är allt skitsnack för att få till ett enat Europa och att alla ska samla sig under samma flagga. Det är globalismen i ett nötskal att vilja ha en fiende för att förenas. För åter igen - vill vi verkligen bli en del av förenta nationerna av Europa under en EU flagga med Bryssel som huvud-kontor där bankirer och globalister/WEF har inflytande?

Jag är som sagt stark motståndare till EU för jag tycker inte om central-makten. Det är för mig inte ett alternativ eftersom det kommer innebära att vi förlorar allt som är svenskt på så sätt. Vi kommer finnas kvar som etnisk grupp - men Sverige kommer försvinna och sakta bytas ut till "Européer".

Citat:
Ja tråkigt att vi har fler hot än ett.
Ja, och något är "the lesser of two evils" - Vi kan börja hantera det som faktiskt är det största hotet idag, och det är verkligen inte Ryssland. Skulle Ryssland nu bli ett hot mot Europa, då baserat på Ryssland själva och inte via hets från våra EU-politiker och toppar som ska envisas snacka skit om Ryssland hela tiden och förolämpa Putin där man hetsar om krig. Då får vi göra något åt det - precis nu så har vi politiker som hetsar om krig för att dom verkar vilja ha ett.

För det är ändå en av mina perspektiv på det hela - Det är svårt att få till en fred när inte ens våra politiker verkar vill ha fred. Försök till fred har man försökt i flera år, men det nekas alltid från alla vrån och hörn. Är det inte USA som säger nej så är det Ryssland, är det inte Ryssland så är det EU som pushar på Zelensky.

Och vad som nu handlar om mark - frys allt där det är nu, acceptera skiten och så gå vidare. Fred gynnar alla - speciellt dom som finns i området. Civila och Soldater.

Citat:
För en rysk stat är det inga problem att hantera. Dom spelar efter andra regler än Europeiska länder gällande mänskliga rättigheter mm. Ryssland vill alltid växa. Dom har inga problem med att ockupera rasblandade länder.
Och i och med det du säger här så kommer det alltså bli bättre ifall Ryssland nu styr oss eftersom dom skulle hantera massinvandringen och islamismen med hårdhänder än vad man gör idag i Europa.

Det är din logik här, men jag tror faktiskt inte Putin eller Ryssland vill ha våra problem - dom har nog med sin egna och alla terrorattacker och annat skit som händer där.

Citat:
Då får du läsa lite rysk historia. Ryssland blir inte fredliga och snälla bara för att Islam är ett växande problem. Tyvärr har vi två stora problem på nacken. Trist...

Antingen spelar du medvetet är så är du historieokunning. Jag är inte anti-Trump på samma sätt som vänstermänniskor generellt utan gillar vissa delar av vad han står för men på den här punkten är du ganska lik Trump och tror att "Ryssland vill ha fred". Ganska efterblivet minst sagt och tyder på en total okunskap om Ryssland och Putin. Det är en totalitär stat som invaderar och begår folkmord en masse. Det enda sättet att nå fred med Ryssland är militär makt. Man kan inte buga sig dit.

Ryssland har velat ha fred. Ryssland har sen 90-talet försökt ta sig in till Europa och öppna upp för samarbete vilket dom har fått med bland annat Tyskland med Nord Stream. Var själva poängen med när Soviet föll och Boris Yeltsin som öppnade upp öst för väst, varför dom fick McDonalds, Coca Cola, öppna upp handel mot USA med gödsel och mineraler - Öppna upp och bli en del av väst sa man. Vi hade också rätt mycket gäst-arbetare här i Europa från just Ryssland eftersom dom har kompetens i bland annat IT och Programmering.

Det är för hjärndött att enbart se Ryssland som att dom bara vill ha krig och erövra alla - Det finns två sidor av det hela, Ryssland är inte helt oskyldiga - men det är inte USA/NATO/EU heller, Och det är historiskt korrekt. Att man kanske nu i Ryssland inte ser väst som någon bra allierad eftersom det verkar bara komma tomma löften.

Men här är det lite som Kina - Kina "vill ha fred" för att kunna erövra oss ekonomiskt. Det är den nya formen av erövrande vilket jag tror är själva Rysslands strategi är att följa Kinas spår- inte att erövra oss militärt utan med hjälp av handel.

Men utan Ryssland så finns det ingen lokal fiende att peka på.

Och pratar vi totalitära stater som invaderar och begår folkmord - USA och Israel? Varför är vi selektiva här? För att USA och Israel / Globalisterna har såpass mycket inflytande inom vår politik och stort sett äger media, NATO, FN, EU?

För grejen är såhär - I min dröm, det är en dröm - något som är påhittat och en strävan är att det inte blir mer krig eller konflikter och att vi sakta men säkert kan gå till att handeln sätter igång igen, att folk börjar resa mellan nationerna och börjar bilda relation igen. Det hjärndöda rysshatet måste försvinna - oavsett vad man tycker nu om Putin och Ryssland så är det en bättre väg att gå med handel än en massa krig.

Alla förlorar i krig, ekonomiskt samt samhället i sig. Det är enbart bankerna och vapenindustri som tjänar på det hela.

Notera här - Jag menar inte att man ska slänga sig ner och kyssa arsle på Ryssland, utan att man bör faktiskt sätta sig ner och reda ut skit, Biden regeringen sa inte ett ord till Putin på 4 år, EU pratar knappt med Ryssland - just det är ett problem ifall vi vill ha fred. Det som nu Trump gör med att försöka bli polare med Ryssland - Det ser jag bara som bra, äntligen någon som faktiskt sätter sig ner och pratar med Ryssland, precis som han gjorde med Nordkorea, Kina med mera.

Citat:
NATO bildas ju som en motpol mot Rysk imperialism. Det är som att bjuda in en mafiaboss att bli polischef.

Ja, gjorde det. Tills det började användas som ett medel för att kontrollera nationer - precis som med EU. Det började fint och sen utvecklades till att en handfull av elitister styr det hela. NATO, EU och USAs imperium ska vi inte acceptera för att vi inte gillar ett Ryskt imperium. Vi sitter redan med mafiabossar i vår topp - det finns redan där.
Senast redigerad av Cremefraiched 2026-02-25 kl. 17:12.
Citera
2026-02-25, 18:59
Avstängd
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Flytta dit då så höjer du nivån både här och där.

Flytta till ditt älskade USSR. Ingen vill ha en idiot som dig här.
Citera
2026-02-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Kommer från dig den största botten du med snitt på 22 inlägg per dag och 13 500 totalt sedan 2024.

Snälla skaffa dig ett jobb och prova se något annat än en skärm med flashback som ditt online intresse😇🤪

Jag skriver snabbt... men attans att bli anklagad för att vara en bot, det tog hårt i min svenska själ.
Citera
2026-02-25, 20:57
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Eller så är allt skitsnack för att få till ett enat Europa och att alla ska samla sig under samma flagga. Det är globalismen i ett nötskal att vilja ha en fiende för att förenas. För åter igen - vill vi verkligen bli en del av förenta nationerna av Europa under en EU flagga med Bryssel som huvud-kontor där bankirer och globalister/WEF har inflytande?

Jag är som sagt stark motståndare till EU för jag tycker inte om central-makten. Det är för mig inte ett alternativ eftersom det kommer innebära att vi förlorar allt som är svenskt på så sätt. Vi kommer finnas kvar som etnisk grupp - men Sverige kommer försvinna och sakta bytas ut till "Européer".

Jag håller med dig till viss del. Ogillar centralstyrningen från Bryssel där vi tvingas på massinvandring och efterbliven "grön" politik som förstör energisystem och kostar enorma summor. Men EU behöver inte vara det militära som i dagsläget snarare är NATO.

Om alla Europeiska länder bara bryr sig om sig själva och skiter i grannen så är det kardemumma-läge för Putin och Ryssland och han kan invadera ett litet land i taget. När det gäller militärt försvar är Ryssland fienden och besegras genom att Européer samarbetar snarare än att passivt se på när en granne körs över.

Citat:
För det är ändå en av mina perspektiv på det hela - Det är svårt att få till en fred när inte ens våra politiker verkar vill ha fred. Försök till fred har man försökt i flera år, men det nekas alltid från alla vrån och hörn. Är det inte USA som säger nej så är det Ryssland, är det inte Ryssland så är det EU som pushar på Zelensky.

Och vad som nu handlar om mark - frys allt där det är nu, acceptera skiten och så gå vidare. Fred gynnar alla - speciellt dom som finns i området. Civila och Soldater.

Låter precis som Trump. Men Ryssland fungerar inte så och har aldrig velat ha fred. Putin blev president över ett land som förbundit sig i avtal att aldrig angripa Ukraina efter att de lämnat in sina kärnvapen i Budapest memorandum.

Citat:
Och i och med det du säger här så kommer det alltså bli bättre ifall Ryssland nu styr oss eftersom dom skulle hantera massinvandringen och islamismen med hårdhänder än vad man gör idag i Europa.

Det är din logik här, men jag tror faktiskt inte Putin eller Ryssland vill ha våra problem - dom har nog med sin egna och alla terrorattacker och annat skit som händer där.

Massinvandring är inget som avskräcker rysk invasion.

Citat:
Ryssland har velat ha fred. Ryssland har sen 90-talet försökt ta sig in till Europa och öppna upp för samarbete vilket dom har fått med bland annat Tyskland med Nord Stream. Var själva poängen med när Soviet föll och Boris Yeltsin som öppnade upp öst för väst, varför dom fick McDonalds, Coca Cola, öppna upp handel mot USA med gödsel och mineraler - Öppna upp och bli en del av väst sa man. Vi hade också rätt mycket gäst-arbetare här i Europa från just Ryssland eftersom dom har kompetens i bland annat IT och Programmering.

Boris och Putin är helt olika. Det var andra tider då.

Citat:
Det är för hjärndött att enbart se Ryssland som att dom bara vill ha krig och erövra alla

Det är själva definitionen av vad Ryssland är. Det är det enda dom pysslat med sedan dom bröt sig loss från mongolerna och det är det enda dom pysslar med än idag. Krig, massmord, plundringar och erövring. Deras stolthet och självbild bygger i princip bara på detta.

Citat:
Det hjärndöda rysshatet måste försvinna - oavsett vad man tycker nu om Putin och Ryssland så är det en bättre väg att gå med handel än en massa krig.

Alla förlorar i krig, ekonomiskt samt samhället i sig. Det är enbart bankerna och vapenindustri som tjänar på det hela.

Putin vill inte ha fred. Så du får drömma vidare om fredlig handel. Det gjorde Angela Merkel också med någon slogan om fred genom handel. Vinsterna använde Putin för att rusta inför nästa invasion. För så har Ryssland eller Muscoviterna fungerat sedan de bröt sig loss från Mongolerna.

Citat:
Det som nu Trump gör med att försöka bli polare med Ryssland - Det ser jag bara som bra, äntligen någon som faktiskt sätter sig ner och pratar med Ryssland, precis som han gjorde med Nordkorea, Kina med mera.

Även Trump börjar stegvis inse att det kanske är lönlöst att prata med Putin. Ryssarna har skitit i varje gång Trump försökt få till eldupphör. Putin och hans polare hånskrattar åt Trump för att poletten inte riktigt trillar ner. Jag gillar lite andra saker Trump gjort men i den här frågan är han vilsen.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2026-02-25 kl. 21:00.
Citera
2026-02-25, 21:15
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Vi måste bli ett för att ryssland och putin onda och bara vill ha krig

Vi behöver fortfarande inte gå ihop till ett Förenta Europa under en globalistisk flagga för det - Vi är redan med i NATO nu - Nu har vi valt sida för världen och vi är längre inte neutrala. Amerikanska soldater kommer stå i vårt land snart.

Varför ska vi fortsätta ge upp allt där EU få mer makt över vårt land, nation - För säkerhet från den onda vargen? Alltid rädslan att Ryssen ska anfalla. Som att Ryssen är en bara en krigsgalen och det existerar inga andra politiska draman i världen och det kommer aldrig stanna där. Alltid detta OM ryssen anfaller och repeterat det i 30 år+.
Citera
2026-02-25, 21:53
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Vi behöver fortfarande inte gå ihop till ett Förenta Europa under en globalistisk flagga för det - Vi är redan med i NATO nu - Nu har vi valt sida för världen och vi är längre inte neutrala. Amerikanska soldater kommer stå i vårt land snart.

Varför ska vi fortsätta ge upp allt där EU få mer makt över vårt land, nation - För säkerhet från den onda vargen? Alltid rädslan att Ryssen ska anfalla. Som att Ryssen är en bara en krigsgalen och det existerar inga andra politiska draman i världen och det kommer aldrig stanna där. Alltid detta OM ryssen anfaller och repeterat det i 30 år+.

Därför att ryssen anfaller överallt hela tiden. Det är själva definitionen av att vara ryss. Från 1547 med Ivan den förskräcklige tom idag.

Citat:
Varför ska vi fortsätta ge upp allt där EU få mer makt över vårt land, nation - För säkerhet från den onda vargen?

EU och NATO är olika saker. Vi kan gå ut ur EU och vara med i NATO och vice versa.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2026-02-25 kl. 22:12.
Citera
2026-02-26, 05:49
Medlem
Jenshalls avatar
Två gamla genomkorrpta Sovjet stater krigar. Lidandet är hemskt och vi kan stötta humanitärt. Men detta blanda sig i kriget och skicka vapen bara förvärrar lidandet. Dessutom alla kläggiga EU politiker som skrämmer sin befolkning med ”kriget kan komma hit”. Putin ger sig inte på en fungerande västerländsk demokrati. Ukraina är ingen fungerande västerländsk demokrati. Det är en korrupt gammal Sovjet stat t.o.m. sämre rankad än Moldavien.

Tänk att Sverige skickar över 130 md till detta land och skickar vapen till ett land i krig.
Citera
2026-02-26, 08:56
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Två gamla genomkorrpta Sovjet stater krigar. Lidandet är hemskt och vi kan stötta humanitärt. Men detta blanda sig i kriget och skicka vapen bara förvärrar lidandet. Dessutom alla kläggiga EU politiker som skrämmer sin befolkning med ”kriget kan komma hit”. Putin ger sig inte på en fungerande västerländsk demokrati. Ukraina är ingen fungerande västerländsk demokrati. Det är en korrupt gammal Sovjet stat t.o.m. sämre rankad än Moldavien.

Tänk att Sverige skickar över 130 md till detta land och skickar vapen till ett land i krig.

När Ukraina försöker bryta sig loss från ryskt inflytande är det just för att aspirera till att bli en "fungerande västerländsk demokrati". Av dom två gamla genomkorrupta länderna är det bara en som invaderar och startar kriget. När man bara skriver "två stater krigar" så är det som att inte låtsas om detta faktum.
Citera
2026-02-26, 10:54
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Oprovocerat jo tjena. Det räcker att titta i den här tråden för att utröna vilken part som är den blodtörstiga och oresonliga. Det är rysshatarna. Propagandiserade med en massa påhitt.
Japp, Putins alla aggressioner mot Ukraina m fl länder är TOTALT oproverade. Efter murens fall hade Ryzzland kunnat bli ett civilicerat land med goda relationer med alla sina grannländer, inom handel, turism, osv, men istället VALDE Putin att gå all in för imperialism och Sovjetunionen 2.0.

"Rysshatet" beror HELT på detta. Ryzzland är ju nu ett väldigt aggresivt land som alla grannländer inkl Sverige tvingas att vara på sin yttersta vakt mot. Går det bra att utvisa skötsamma tonåringar så ser jag verkligen inga problem alls med varken exproprieringar mot eller utvisningar av misstänkta femtekolonnare!
Citera
2026-02-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall

Inget land har rätt till imperialistisk krigföring mot ett annat land, oavsett var ett land rankas på korruptionsindexet.
Politiken i Ryssland drivs av Primakovdoktrinen som kräver imperialism.
Denna imperialism drivs av ryssarna med argument som saknar grund i internationell rätt.
Inget land i Europa kan vara säkert på att inte bli attackerat av Ryssland med löjliga argument.
Våra regeringar betalar nu av det försäkringsunderskott som har uppstått under många år av militära utgiftsunderskott.
Frihet och demokrati är oersättliga fördelar som onda totalitära makter är på väg att ta ifrån os när frihet och demokrati inte stöds av tillräcklig militär försvarskapacitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in