Citat:
Ursprungligen postat av
MDchlorian
Jag har börjat tröttna på att vi skickar en massa pengar - pengar som hade gjort mer nytta i vårt eget land - till slukhålet Ukraina. Låt Ryssland ta dem och om de sedan skulle få för sig att titta på Polen eller Baltikum så kanske vi kan sätta hårt mot hårt istället för det här hattandet. Jag tycker hela upplägget med att man kan finansiera kriget och att det inte räknas som att vara en del av det är helt absurt. Men gud förbjude att Nato och USA skulle avslutat det på en vecka genom fötter på marken. Tror inte alls på något kärnvapenhot.
Har gott om pengar än så länge. Så har även Sverige. Det vi skickar till Ukraina går till en god sak, i motsats till det vi skickar till olika afrikanska länder och mellanöstern. Det vi skickar till Ukraina kan vi säga skyddar vår bakgård. Vad fan är det värt att skicka pengar till Afrika, ,Syrien, Sudan?
Ja, jag har skickat både pengar och ungefär en folkabuss full med medicin och förnödenheter för jag har råd. har ändå så jag klarar mig. Medicinen fanns redan efter en närstående, sjukvårdsutrustning köpte jag efter vad de som tog emot och fraktade sa behövdes.
USA har redan sagt de skiter i Europa. De är skit, om än inte skit som ryssland så är USA bara en påfågel som handlar i sina egna intressen och deras intressen ligger inte i Baltstaterna eller Skandinavien. Skulle UK eller Tyskland bli angripet så kanske de skulle agera. Skandinavien är bara en pissfläck på väggen för USA, USA under Trumps styre och det är så vi har det nu.