2026-02-24, 03:15
Medlem
Vem bryr sig om kriget i Ukraina?

Jag tycker vi människor är dubbelmoraliska.

Hur mkt bryr vi oss om kriget i Ukraina?

Om vi bryr oss för mycket.
Är det inte så median har en hållhake på oss?

Är det inte median som får oss att bry oss mer än vad vi ska bry oss?

Mitt liv fortsätter.
Ibland skiter jag i hur många som dör i Ukraina.

Jag måste fortsätta leva mitt liv.
Jag måste fortsätta le. Även om jag inte gör det mkt.

Hur ser ni på det?
Är ni bara godtrogna människor?

Eller förtränger ni också vad som sker i Ukraina för att kunna fortsätta leva era liv?

Hur mycket påverkar Ukraina kriget våra liv egentligen?
Citera
2026-02-24, 03:34
Avstängd
dude2ks avatar
Kunde inte bry mig mindre. Ryskt territorium eller inte.. gör mig ingen skillnad.
Citera
2026-02-24, 03:37
Medlem
Som svar på frågan. Jag gör det.
Citera
2026-02-24, 03:45
Medlem
Riksreptilens avatar
Främst på vardagar i mitt fall.

På helgen är jag irriterad över att våra svenska medier nästan helt ignorerar inbördeskrigen i Sudan och Myanmar.
Jag vet att det delvis handlar om "avståndsprincipen" men det är runt 12 miljoner på flykt i Sudan sedan tre år i april.
Citera
2026-02-24, 04:04
Medlem
Inkommers avatar
Förutom att jag blir sur över att vi kastar bort en förmögenhet på Ukraina så bryr jag mig inte.
Det är samma typ av folk på båda sidor i det kriget.
Citera
2026-02-24, 04:06
Medlem
Onanikrems avatar
Tja, jag bryr mig. Ser parallell till anfallet mot Finland 1939-40. Ni som inte bryr er, skit i det de tills det kommer hit. Just nu är det i Ukraina men den aggressive grannen finns mindre än 10 mil från Sveriges gräns. De förklarar aldrig krig, de hotar inte, de bara anfaller. Jag ser paralleller sedan tidigare, ser ni dem inte så tittar ni åt ett annat håll. Ryssar är ett skitfolk och har alltid varit. Sista en väpnad konflikt på svenska mark var det ryssar som kom hit. Slaget vid Ratan 1809. (Norra Sveriges kustland) Slaget vann vi, men vi förlorade Finland. Var i Ratan för 40 år sedan och såg en lada med en rysk kanonkula inborrad i träet. Många dog i det slaget, det var ett slag. I Ukraina dör folk varje dag och många civila.
Fuck ryssland och nuka dem till damm!
Citera
2026-02-24, 04:10
Avstängd
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tja, jag bryr mig. Ser parallell till anfallet mot Finland 1939-40. Ni som inte bryr er, skit i det de tills det kommer hit. Just nu är det i Ukraina men den aggressive grannen finns mindre än 10 mil från Sveriges gräns. De förklarar aldrig krig, de hotar inte, de bara anfaller. Jag ser paralleller sedan tidigare, ser ni dem inte så tittar ni åt ett annat håll. Ryssar är ett skitfolk och har alltid varit. Sista en väpnad konflikt på svenska mark var det ryssar som kom hit. Slaget vid Ratan 1809. (Norra Sveriges kustland) Slaget vann vi, men vi förlorade Finland. Var i Ratan för 40 år sedan och såg en lada med en rysk kanonkula inborrad i träet. Många dog i det slaget, det var ett slag. I Ukraina dör folk varje dag och många civila.
Fuck ryssland och nuka dem till damm!

Ukrainare är också ett riktigt skitfolk. Möjligtvis ett större skit folk.. just saying.
Citera
2026-02-24, 04:11
Medlem
Onanikrems avatar
Hade jag den röda knappen skulle jag trycka. Var glada jag inte har den.
Så mycket hatar jag ryssar!
Citera
2026-02-24, 04:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Ukrainare är också ett riktigt skitfolk. Möjligtvis ett större skit folk.. just saying.
Rätt länge sedan de invaderade något annat land? Just saying..
Citera
2026-02-24, 04:25
Medlem
Jag har börjat tröttna på att vi skickar en massa pengar - pengar som hade gjort mer nytta i vårt eget land - till slukhålet Ukraina. Låt Ryssland ta dem och om de sedan skulle få för sig att titta på Polen eller Baltikum så kanske vi kan sätta hårt mot hårt istället för det här hattandet. Jag tycker hela upplägget med att man kan finansiera kriget och att det inte räknas som att vara en del av det är helt absurt. Men gud förbjude att Nato och USA skulle avslutat det på en vecka genom fötter på marken. Tror inte alls på något kärnvapenhot.
Citera
2026-02-24, 04:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Jag har börjat tröttna på att vi skickar en massa pengar - pengar som hade gjort mer nytta i vårt eget land - till slukhålet Ukraina. Låt Ryssland ta dem och om de sedan skulle få för sig att titta på Polen eller Baltikum så kanske vi kan sätta hårt mot hårt istället för det här hattandet. Jag tycker hela upplägget med att man kan finansiera kriget och att det inte räknas som att vara en del av det är helt absurt. Men gud förbjude att Nato och USA skulle avslutat det på en vecka genom fötter på marken. Tror inte alls på något kärnvapenhot.
Har gott om pengar än så länge. Så har även Sverige. Det vi skickar till Ukraina går till en god sak, i motsats till det vi skickar till olika afrikanska länder och mellanöstern. Det vi skickar till Ukraina kan vi säga skyddar vår bakgård. Vad fan är det värt att skicka pengar till Afrika, ,Syrien, Sudan?

Ja, jag har skickat både pengar och ungefär en folkabuss full med medicin och förnödenheter för jag har råd. har ändå så jag klarar mig. Medicinen fanns redan efter en närstående, sjukvårdsutrustning köpte jag efter vad de som tog emot och fraktade sa behövdes.

USA har redan sagt de skiter i Europa. De är skit, om än inte skit som ryssland så är USA bara en påfågel som handlar i sina egna intressen och deras intressen ligger inte i Baltstaterna eller Skandinavien. Skulle UK eller Tyskland bli angripet så kanske de skulle agera. Skandinavien är bara en pissfläck på väggen för USA, USA under Trumps styre och det är så vi har det nu.
Citera
2026-02-24, 04:59
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Kunde inte bry mig mindre. Ryskt territorium eller inte.. gör mig ingen skillnad.

Hur nära får den ryska gränsen vara mot Sverige innan du börjar bry dig?

Är det ok om Finland blir ryskt också?

Sitter du i soffan och tittar på Let's Dance och äter chips då också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in