2013-10-08, 17:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob

Malmös Rödstjärtar kanske vore ett lämpligt namn?

*sponsrade av Inotyol - babysalva mot röda stjärtar*
Ha ha, bästa jag läst idag.

OnT: Vad kallade sig egentligen MoDo, SSK och Västerås under denna epok? Kan inte minnas att dessa hade några "djurnamn".
Citera
2013-10-08, 18:12
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

OnT: Vad kallade sig egentligen MoDo, SSK och Västerås under denna epok? Kan inte minnas att dessa hade några "djurnamn".

Hade inte Södertälje en kringla på bröstet ett tag..?
Citera
2013-10-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Ja, och de arrangerade väl fortfarande Kringelcupen (och så fanns Mästarcupen i Norrtälje)? Modo hette väl Kings ett tag?

Sedan har vi ju Växjö Lakers, som bildades 1997 när gamla Växjö HC kursade. 1997 var Sverige mitt uppe i denna NHL-hysteri så för dem var det lika naturligt som "IF"/IS/""IFK"/"IK""SK" var för svenska föreningar när 1800-talet gammalt-1900-talet var ungt.
Citera
2013-10-08, 20:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Södertälje Pretzels då eller?
Citera
2013-10-08, 20:55
Medlem
För att MIF alltid haft röda redovisningssiffror.
Citera
2013-10-08, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
För att MIF alltid haft röda redovisningssiffror.

Haha!
Citera
2013-10-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

Södertälje hette väl lightnings. Om jag inte minns fel så hette väl Västerås black Eagles
Citera
2026-02-25, 05:44
Medlem
nero1s avatar
Okej tretton år gamla tråd ... Men att Frölunda tack och lov lät sig kuvas av woke-hysterin är det bästa som hänt Göteborg som stad på år och dar.. Extrem töntig koppling..

"Västra Frölunda.. mmm vad kan vi göra av detta.. hmm visst kallade väl några sportjournalister VF för vilda västern på 60 eller 70 talet.. Jorå, självklar koppling med indianer på prärien, låt oss designa den töntigaste klubbloggan i modern tid täty följt av Malmö Redhawk ( )" Som ser ut som de där Angry Birds
Men elitserie flåt SHL's i särklass fulaste klubblogga idag måste ju vara det extremt löjeväckande lejonhuvudet som Linköping skämmer ut sig med.. Vad fan tänkte de, den är så extremt ful..!

Heder till lag som bara körde på med sina klubbsköldar etc och överlät amerikanska pajaserier till tioåringarna på läktaren... Men även ett lags klubbsköld kan vara extremt fult designat, ja jag tänker på Skellefteå AIK som helt uppenbart försökt göra en rip off på Solnatattarnas (riktigt snygga klubbsköld), men där de överlät designen till Västerbottens mest incestinavlade byfåne med kromosomfel att rita klubbloggan...Jag sydde en sån där emblemsköld i syslöjden i åk 4, ni vet sån man satte upp sin Baddare, Simbojamärke mm och den påminde löjligt mycket om Skellefteås klubbsköld..

Snyggast: AIK tattarna är rätt snygg, men de osar negrer om klubben så kvar blir då Björklöven! Klassisk 50-talsstilistisk skrivstil snygg färgkombination och totalt opretentiös..
Citera
2026-02-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Men elitserie flåt SHL's i särklass fulaste klubblogga idag måste ju vara det extremt löjeväckande lejonhuvudet som Linköping skämmer ut sig med.. Vad fan tänkte de, den är så extremt ful..!
Deras nuvarande logga infördes 1995, och jag tycker personligen att det skriker 90-tal om den!
Tidigare hade man ett lite annorlunda vitt lejon i en rund cirkel. Denna ska man nu gå tillbaka till kommande säsong. Så man slopar alltså 90-tals lejonet och går tillbaka till det gamla vita lejonet.
Varför de har just ett lejon beror på att kommunen har ett lejon i sitt emblem. Varför det är vitt vet jag dock inte. Kommunens är gult. Kanske var billigare att trycka ett vitt lejon på 70-talet?

Personligen tycker jag Örebros stora röda babianarsle är SHL:s fulaste logga.
Samt Malmös rödhök, den käns lika 90-tal som LHC:s logga.
Citera
2026-02-25, 15:25
Medlem
IceEyess avatar
Att Frölunda bytte var bra. Anledningen till bytet var däremot mindre bra. Deras nya logotyp är därtill gräsligt osnygg.

Malmö borde återgå till tröjorna/logotypen som man hade på 90-talet.
Citera
2026-02-25, 15:33
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Att Frölunda bytte var bra. Anledningen till bytet var däremot mindre bra. Deras nya logotyp är därtill gräsligt osnygg.

Den svart-röda kombon är en starkare identitet än de gamla färgerna. Kan någon på rak arm ens tydligt komma ihåg vad färgerkombinationen var innan?

Den enda klara förbättringen jag kan tänka mig är att de går tillbaka till ljusblått och vinrött som de hade när de var MFFs hockeyavdelning innan de bröt sig ur. Den färkombon med MIF som logga hade kunnat locka MFF supportar och göra det lite mer till stadens lag.
Citera
2026-02-25, 15:37
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes

Själv tycker jag Frölundas nya logga är lyckad, den känns härligt old school.
Sen håller jag med om att anledningen till att de bytte luktar ruttet. Indianen kunde gott fått vara kvar för min del, då jag blivit så van att se den på deras tröjor. men jag gillar fortfarande den nya loggan också som sagt.

Malmö? Du menar den blå/gul/vita de hade när de vann SM-guld?
Isåfall håller jag med... jag gillar också de tröjorna, nostalgisk som jag är

Men det svart/röd/vita stället funkar för mig också. Jag har sett värre matchställ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in