2026-02-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Barbro alkoholproblem har väl inte avtagit med åren?
Osv.

Alkoholproblem ?
Citera
2026-02-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Alkoholproblem ?
Det är känt att hon har varit glad i flaskan.
Barbro var en duktig och uppskattad finansanalytiker och företagsledare, ffa med basen i läkemedelsindustri, med åren alltmer innovativ och sas okonventionell.
Jag kan inte länka men om du får tid över, är hennes tråd rätt intressant. När hennes son, nu i medelåldern, avlades under ett bord på en elegant cocktailmottagning i NY, lär hon ha varit dyngrak. Men fortfarande respekterad i sin yrkesroll, då. Eller fram till dess.
Det påstods att hon har uträttat mycket gott under många år, folk hon har hjälpt har skyddat och ursäktat henne.
Jag tror inte att alkoholproblemen är putz weg. Snarare bidragit till gränslösheten.
Citera
2026-02-25, 13:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Prinsessan Christina och Prinsessan Desirée har alltid haft blick för färg och form.
Föredömliga!
Drottning Margreth af Danmark helt suverän!
Sofia är raka motsatsen.

Silvia är även hon mycket tjusig och representativ, tycker jag. Prinsessan Christina = ett föredöme.

Drottning Margarethe är väl fantastisk, stilfull och vilken känsla för färg och form, gärna med litet lekfullhet och extra 'knorr.'

Hon har designat flera av sina egna klänningar också. En minnesvärd klänning var den hon bar 1985 när hon hälsade på vårt kungahus. En lång, mossgrön sidenskapelse, hög i nacken men lägre i fram, fodrad med ljusblått siden som tittar fram i bak på kragen och utställd kjol. Som en äkta sagodrottning! Svårt att inte hylla henne till skyarna. Folkkär, värdig, stilig och rolig. Ibland med en cigarett i nypan.

Margrethe har ju som de flesta vet, också gjort sig känd som en mångbegåvad designer, konstnär och bokillustratör. Bland annat har hon i namnet Ingahild Grathmer illustrerat en dansk utgåva av J.R.R. Tolkiens berättelse Sagan om ringen. Flera språk kan hon ju också och översatte Simone de Beauvoires bok 'Ingen är odödlig' tillsammans med sin prins Henrik (under pseduonym förstås).
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-25 kl. 13:49.
Citera
2026-02-25, 13:44
Avstängd
----
Citera
2026-02-25, 13:58
Avstängd
Citat:
Avsikten var nog att stötta sin vilsne make. Visa att familjen är vi mot världen och detta klarar vi, osv osv
All anledning att läsa någon av Magdalena Ribbings böcker inför nästa event/”event”
Om det mot förmodan skulle gå upp för Sofia, eller hennes närmaste omgivning, att hennes offentliga image lämnar en del att önska. Om det blir något nästa…
Hennes föräldrar väcker verkligen upp hyeneinstinkten i mig. Eftersom deras boende i Stockholm är delvis statligt finansierat, kan de väl nästan räknas som offentliga personer?
(Kan missta mig, det har hänt förr)

Föräldrarna är nog apstolta nu när deras dotter har gjort så bra ifrån sig. H-vete att jag ska ge dem subventionerat boende. Har de kvar hemmet i Älvdalen eller var ställer de sina motorcyklar? Kanske, som tidigare skrivits, ute på Drottningholm. Då kan ju kungen lifta med dem. Som tidigare undrat, skulle han känna sig avog till att hoppa upp bakom Marie när det bär av? Han kanske t.o.m. får låna hennes hjälm.
Citera
2026-02-25, 14:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Silvia är även hon mycket tjusig och representativ, tycker jag. Prinsessan Christina = ett föredöme.

Drottning Margarethe är väl fantastisk, stilfull och vilken känsla för färg och form, gärna med litet lekfullhet och extra 'knorr.'

Hon har designat flera av sina egna klänningar också. En minnesvärd klänning var den hon bar 1985 när hon hälsade på vårt kungahus. En lång, mossgrön sidenskapelse, hög i nacken men lägre i fram, fodrad med ljusblått siden som tittar fram i bak på kragen och utställd kjol. Som en äkta sagodrottning! Svårt att inte hylla henne till skyarna. Folkkär, värdig, stilig och rolig. Ibland med en cigarett i nypan.

Margrethe har ju som de flesta vet, också gjort sig känd som en mångbegåvad designer, konstnär och bokillustratör. Bland annat har hon i namnet Ingahild Grathmer illustrerat en dansk utgåva av J.R.R. Tolkiens berättelse Sagan om ringen. Flera språk kan hon ju också och översatte Simone de Beauvoires bok 'Ingen är odödlig' tillsammans med sin prins Henrik (under pseduonym förstås).

Ja, fast rökningen - och de tillhörande gula tänderna - drar ner Margrethe i min bok. Annars gillar jag henne, hon har ju även bland annat vågat säga sanningen om invandringsproblemen. Skulle vår kung aldrig ha vågat, han bara jamsade med under alla år som massinvandringen pågick.
Citera
2026-02-25, 14:12
Avstängd
Citat:
Barbro var en duktig och uppskattad finansanalytiker och företagsledare, ffa med basen i läkemedelsindustri, med åren alltmer innovativ och sas okonventionell.
Jag kan inte länka men om du får tid över, är hennes tråd rätt intressant. När hennes son, nu i medelåldern, avlades under ett bord på en elegant cocktailmottagning i NY, lär hon ha varit dyngrak. Men fortfarande respekterad i sin yrkesroll, då. Eller fram till dess.
Det påstods att hon har uträttat mycket gott under många år, folk hon har hjälpt har skyddat och ursäktat henne.
Jag tror inte att alkoholproblemen är putz weg. Snarare bidragit till gränslösheten.

Njaea, jag har mina egna tankar om Barbros meriter. Tror nog hon jobbat med finans men under alla mina år i NY hörde jag aldrig talas om henne, fast även jag en bra tid jobbade i finansbranchen och även jag umgicks med meriterade svenskar/icke-svenskar. (Dock utan att avla barn med Victor Forss under ett bord på party i NY). Enligt Epstein-dokumenten (och Handelshögskolans utsaga) så skänkte Eppe en hel del pengar till Handelshögskolan som gick direkt till Barbro via check. Hon tiggde många möten med Eppe, både i Sverige och i USA. Och varför skulle denna framgångsrika kvinna behöva sjunka så djupt att hon behövde marknadsföra kjolklädda, barbenta unga (som hon benämnde vackra) svenskor hemma hos Eppe?

Tror hon själv lever i den bubbla som alkoholen kan ge. Men hon kan för den sakens skull även ha varit frikostig, vänlig och generös. Men något 'knas' är det som inte stämmer.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-25 kl. 14:25.
Citera
2026-02-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Föräldrarna är nog apstolta nu när deras dotter har gjort så bra ifrån sig. H-vete att jag ska ge dem subventionerat boende. Har de kvar hemmet i Älvdalen eller var ställer de sina motorcyklar? Kanske, som tidigare skrivits, ute på Drottningholm. Då kan ju kungen lifta med dem. Som tidigare undrat, skulle han känna sig avog till att hoppa upp bakom Marie när det bär av? Han kanske t.o.m. får låna hennes hjälm.
Att Sofias föräldrars boende subventioneras av staten är så sjukt att jag blir spyfärdig.
Dom verkar vara själsligt handikappade
och vill profitera sig på att dottern gift in sig i kungahuset.
Citera
2026-02-25, 14:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast rökningen - och de tillhörande gula tänderna - drar ner Margrethe i min bok. Annars gillar jag henne, hon har ju även bland annat vågat säga sanningen om invandringsproblemen. Skulle vår kung aldrig ha vågat, han bara jamsade med under alla år som massinvandringen pågick.

Jag skiter i de gula tänderna. Hon är 'nordens drottning' tycker jag, kanske hela Europas. Som du skriver, så uttalar hon sig och har åsikter då hon är påläst och allmänbildad. Som äldre -- och drottning -- tillåter hon sig att vidhålla sin mening med bibehållen värdighet. Dejligt.
Citera
2026-02-25, 14:23
Avstängd
Citat:
Att Sofias föräldrars boende subventioneras av staten är så sjukt att jag blir spyfärdig.
Dom verkar vara själsligt handikappade
och vill profitera sig på att dottern gift in sig i kungahuset.

WT.
Citera
2026-02-25, 14:58
Medlem
Citat:

Men Marcus pappa är Victor Forss. Han var ju i Sverige. Var hittar jag den intressanta tråden?
Citera
2026-02-25, 15:03
Medlem
Citat:
Sofia borde stannat hemma. Knappast någon kan ha haft behov av hennes närvaro vid begravningscermonin.
Hon saknar ju känsla och lyhördhet för vad som lämpar sig. Dinglande örhängen, v-ringat och bar hud på prinsessan Desirées begravning.
! Kanske fått smakråd av koppleri-Barbro nu igen...

Va?! Sofia bar svart tvådelad dräkt på begravningen. Täckande. Du har nog sett fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in