2026-02-25, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Varit olika storys där Lars har mumlat något obegripligt ord. H har även skrivit själv att Lars tex säger ”dokdok” (doktor) och ”toten” (tomten). Annars finns ett inlägg från 18 okt 2025 där man kan bevittna Lars språkkunskaper (undertexten behövdes kan jag säga).

Ja, det vet jag! Trodde personen menade att det fanns delar där Lars pratade nu men hittade inget så förstod inte vad hen menade. Ja, det låter sannerligen ganska lite för hennes ålder nu. Mitt barn var sent i talet men kom igång med tydliga meningar några månader efter 2 år.
Citera
2026-02-25, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Ja, det vet jag! Trodde personen menade att det fanns delar där Lars pratade nu men hittade inget så förstod inte vad hen menade. Ja, det låter sannerligen ganska lite för hennes ålder nu. Mitt barn var sent i talet men kom igång med tydliga meningar några månader efter 2 år.

Sorry, var otydlig. Det var tidigare jag menade. Känns som hon kommer få ytterligare en vårdkontakt (logoped) så då blir väl Hanna glad.
Citera
2026-02-25, 09:18
Medlem
Kollade igenom hennes "extra material" nu. Så hon säger att det inte funnits tid eller energi att läsa sen L kom. Alltså ursäkta, bebisar sover 20 h om dygnet och hon har tid att bingea Paradise hotel på kvällarna eller vad hon nu tittar på.
Citera
2026-02-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Kollade igenom hennes "extra material" nu. Så hon säger att det inte funnits tid eller energi att läsa sen L kom. Alltså ursäkta, bebisar sover 20 h om dygnet och hon har tid att bingea Paradise hotel på kvällarna eller vad hon nu tittar på.
Bättre att vara ärlig och säga bara att hon inte har haft ork, för tid finns
Citera
2026-02-25, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Nere på 66,8 nu…

68.3 nu.

Är det de köpta följarna som försvinner?
Citera
2026-02-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
68.3 nu.

Är det de köpta följarna som försvinner?

Nej det är fortfarande 66,8
Citera
2026-02-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Skulle precis säga samma sak. Den där hade man när barnen började säga boll och lampa liksom. En 2,5-åring är inte målgrupp för den boken. I så fall ligger hon otroligt efter i språkutvecklingen.
Det är otroligt vanligt att barn gärna har kvar sina gamla pekböcker samtidigt som de gillar mer avancerade böcker. Vissa saker ni hackar på är verkligen helt absurda. Mitt jämnåriga tycker fortfarande om sina pekböcker och är sannerligen inte sen sin språkutveckling.
Citera
2026-02-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Det är otroligt vanligt att barn gärna har kvar sina gamla pekböcker samtidigt som de gillar mer avancerade böcker. Vissa saker ni hackar på är verkligen helt absurda. Mitt jämnåriga tycker fortfarande om sina pekböcker och är sannerligen inte sen sin språkutveckling.

Men denna bok kommer ju från Ica Maxis rea nu som hon själv säger. Det är ju det som det märkliga. Om hon får välja ut nya böcker från rean inför samarbetet borde hon ju välja några som är anpassade för Lars ålder om hon läser för att det ska utveckla språk o fantasi o kreativitet eller vad hon säger.
Senast redigerad av surkorv 2026-02-25 kl. 11:25.
Citera
2026-02-25, 11:37
Medlem
Citat:
Nej det är fortfarande 66,8
Ja, ser det nu. Knepigt
Citera
2026-02-25, 13:15
Medlem
Oj vad mycket smink på kragen 😂😂😂
Citera
2026-02-25, 13:19
Medlem
Ingen uppsatt lugg idag heller, den som alltid va uppsatt pga missnöjd med sin klippning
Citera
2026-02-25, 13:33
Medlem
motyls avatar
Citat:
Oj vad mycket smink på kragen 😂😂😂

Fy vad äckligt 🤮
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto