2026-02-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja du, om man valt att försöka bilda familj med någon kanske man som bildande pappa till barnet räknar med att ens partner är en ansvarsfull vuxen som sätter sitt barns välmående framför sina egna fyllor? Tror många hade blivit oroliga och besvikna om ens partner starkt misstänker att hon är gravid men inte säger något utan istället förslår en fest där det ska drickas kopiöst? En fest som enbart planeras för att få en sista fylla innan hon inte får dricka på 9 månader? Graviditeten var dessutom planerad och mensen aldrig sen har hon skrivit i bloggen, så ja hon visste att hon troligen var gravid. Redan dagen efter togs ett gravtest i bakisångorna. Fräscht.

Vad får dig att dra slutsatsen att hennes partner inte visste att hon misstänkte att hon var gravid? De verkar ha en öppen dialog. Och nej graviditeten var inte planerad utan hon har flera gånger sagt att deras inställning var ”händer det så händer det” vilket inte är detsamma som att aktivt försöka med allt det innebär av att pricka in ägglossning med mera. Sen är detta som sagt fyra år sen. Hur länge ska du med flera förfasas över detta? Tror ni det ändrar något?
Citera
2026-02-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Vad får dig att dra slutsatsen att hennes partner inte visste att hon misstänkte att hon var gravid? De verkar ha en öppen dialog. Och nej graviditeten var inte planerad utan hon har flera gånger sagt att deras inställning var ”händer det så händer det” vilket inte är detsamma som att aktivt försöka med allt det innebär av att pricka in ägglossning med mera. Sen är detta som sagt fyra år sen. Hur länge ska du med flera förfasas över detta? Tror ni det ändrar något?
Hon skrev ju att hon inte hade sagt något till någon och att hon typ visste. Och att sluta med preventivmedel och tänka ”blir det något så blir det” är ju det ett hyfsat aktivt beslut, inte någon överraskning för en normalt funtad människa att man kan bli gravid i så fall. Men men, du och Sandra kan göra vad fasen ni vill och komma med en miljon bortförklaringar, det gör det inte bättre. Om ni tycker att det känns helt normalt, vanligt och oproblematisk att dricka som gravid samt bli full flera gånger i veckan som småbarnsmamma är det ert val.

Anledningen till att jag kommenterar det igen är att hon skriver om det igen och igen. Skriver om det som att det vore lite kul och mysigt. Tror du på riktigt att B visste? Satt dom och pratade typ ”ja men vi super ordentligt en sista gång och så tar vi ett test imorgon, vi vet ju att det nog är positivt tihi”. Om han visste är han väl lika blåst han.
Senast redigerad av Galenkattkvinna 2026-02-24 kl. 18:33.
Citera
2026-02-24, 18:44
Medlem
Citat:
Hon skrev ju att hon inte hade sagt något till någon och att hon typ visste.

”Jag kände på mig att jag var gravid och frågade Björn om vi kunde ha en sista fest.”

Var skriver hon att hon inte sagt nåt till någon?

Citat:
Anledningen till att jag kommenterar det igen är att hon skriver om det igen och igen.

Så du blir lika upprörd varje gång hon skriver om det trots att åren går? Du måste vara tacksam att trolla.

Citat:
Tror du på riktigt att B visste? Satt dom och pratade typ ”ja men vi super ordentligt en sista gång och så tar vi ett test imorgon, vi vet ju att det nog är positivt tihi”.

Sånna långtgående spekulationer i andra människors privata samtal har jag sällan. Lämnar det till dig Saida. Tror som sagt att du skulle hitta fel på Sandra även om hon räddade en hundvalp ur ett brinnande hus.
Senast redigerad av bataclan 2026-02-24 kl. 18:50.
Citera
2026-02-24, 21:55
Medlem
Citat:
Sånna långtgående spekulationer i andra människors privata samtal har jag sällan. Lämnar det till dig Saida. Tror som sagt att du skulle hitta fel på Sandra även om hon räddade en hundvalp ur ett brinnande hus.

Vi vet ju inte om hon räddade hundvalpen ur det brinnande huset för att få dricka sig full på en vacker bistro i Paris.
Citera
2026-02-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagensjudas
Vi vet ju inte om hon räddade hundvalpen ur det brinnande huset för att få dricka sig full på en vacker bistro i Paris.

Ja det är sant. Dessutom brann antagligen huset för att hon druckit för mycket och vid fel tid på dagen. Hört att de flesta bränder startar så. Hon borde anmälas för försök till mordbrand varje gång hon nuddar ett glas vin den lömska kvinnan.
Citera
2026-02-25, 10:54
Medlem
Citat:
Hon skrev ju att hon inte hade sagt något till någon och att hon typ visste. Och att sluta med preventivmedel och tänka ”blir det något så blir det” är ju det ett hyfsat aktivt beslut, inte någon överraskning för en normalt funtad människa att man kan bli gravid i så fall. Men men, du och Sandra kan göra vad fasen ni vill och komma med en miljon bortförklaringar, det gör det inte bättre. Om ni tycker att det känns helt normalt, vanligt och oproblematisk att dricka som gravid samt bli full flera gånger i veckan som småbarnsmamma är det ert val.

Anledningen till att jag kommenterar det igen är att hon skriver om det igen och igen. Skriver om det som att det vore lite kul och mysigt. Tror du på riktigt att B visste? Satt dom och pratade typ ”ja men vi super ordentligt en sista gång och så tar vi ett test imorgon, vi vet ju att det nog är positivt tihi”. Om han visste är han väl lika blåst han.

Även jag tycker att Sandra (och Björn) betedde sig vidrigt med en sista fest. Då är jag ändå rätt positivt inställd till alkohol och tycker att debatten kring Sandras drickande är överdriven. Men att ha en sista fest med fylla om man misstänker att man är gravid är ondskefullt! Att riskera skador på sitt barn, även om chansen är liten, gör man bara inte. Sen undrar jag varför Björn inte satte stopp för det hela. Om S sa att hon trodde hon var gravid, men ville ha en sista fest med alkohol, hur kan man som partner säga: ja, det gör vi?!
Är Björn efterbliven eller saknar han ryggrad så till den milda grad att han äventyrar sitt barns hälsa för att inte göra Sandra missnöjd?
Citera
2026-02-25, 19:19
Medlem
Citat:
Det var fyra år sen. Det är inget som går att göra ogjort och inget hon kommer upprepa i framtiden så varför folk fortfarande går upp i brygga över det är obegripligt.

Jag tänker att det är för att hon är influencer, dvs jobbar med att påverka folk. Hon normaliserar det genom att skriva om det gång på gång och rycka på axlarna. För henne gick det bra ja, men kanske inte för smygalkisen som ser upp till henne och tänker om Sandra gör det kan jag också? Kan hon inte provocera om nåt annat som inte riskerar att skada ofödda bebisar, köp en dyr väska eller drick alkohol innan lunch. Eller rök mer och säg att det är extra coolt i Paris! Finns så mycket
Citera
2026-02-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaWithEyes
Jag tänker att det är för att hon är influencer, dvs jobbar med att påverka folk. Hon normaliserar det genom att skriva om det gång på gång och rycka på axlarna. För henne gick det bra ja, men kanske inte för smygalkisen som ser upp till henne och tänker om Sandra gör det kan jag också? Kan hon inte provocera om nåt annat som inte riskerar att skada ofödda bebisar, köp en dyr väska eller drick alkohol innan lunch. Eller rök mer och säg att det är extra coolt i Paris! Finns så mycket

Inte vet jag. Men hon skrev ju för ett par veckor sen angående festen att hon vet att det inte var OK. Hon säger inte åt eller rekommenderar andra andra att göra som hon gjorde och hon erkänner att hon gjorde fel. Ska hon låtsas att hon inte gjorde det när alla som följer henne redan vet?
Citera
2026-02-25, 22:01
Medlem
Måste ändå vara skönt med ett helt år av respit från svärmor för jag antar att Björns mamma inte flyger söderut lika lätt som Sandras egen. Eller vad säger ni som tror deras relation är ansträngd?
Citera
2026-02-26, 06:01
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essentials
Exakt så. Annars märklig slump att hon pratade om gravid-festen så kort efter mitt inlägg här den 5 feb:

Citat:
Två dagar innan jag gjorde graviditetstest var en fredag. Jag anade att jag var gravid och bjöd in på spontan avskedsfest med killar!!
Killarna visste ej att det var avskedsfest men så var det.

Och nej ja vet, inte helt ok att ha fest när man anar, men tänk, det gick bra ändå. Och det var kul!!

Det här hade jag missat, herregud vad ignorant hon är.

Ja tänk Sandra att det "gick bra ändå", vilket du baserar på att det inte fanns synliga missbildningar eller?

Fetalt alkoholsyndrom (FAS) och fetala alkoholspektrumstörningar (FASD) innebär skador som kan ge olika grader av inlärningssvårigheter, neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, påverkan på hjärnans utveckling och tillväxthämning. Hur mycket, hur ofta och när i graviditeten man drack påverkar. Och det är inget har eller har inte syndromet utan det är ett spektrum.

Vill bara betona att jag verkligen inte tycker att man ska må dåligt om man råkat dricka under graviditeten, alkohol ingår i vår kultur och många graviditeter är helt oplanerade.

Men jag tycker absolut att det ska normaliseras att om man planerar att bli gravid eller kör "vi får se vad som händer" för att man kan tänka sig bli gravid, så ska man också sluta dricka redan då.
Citera
2026-02-26, 06:04
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Inte vet jag. Men hon skrev ju för ett par veckor sen angående festen att hon vet att det inte var OK. Hon säger inte åt eller rekommenderar andra andra att göra som hon gjorde och hon erkänner att hon gjorde fel. Ska hon låtsas att hon inte gjorde det när alla som följer henne redan vet?

Verkar mer som att hennes hållning är att det var kul och att det gick bra ändå och inte att hon erkänner att det var fel.
Citera
2026-02-26, 11:26
Medlem
Undrar också var hon erkänner att det hon gjorde var fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Verkar mer som att hennes hållning är att det var kul och att det gick bra ändå och inte att hon erkänner att det var fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in