2026-02-23, 10:52
Medlem
Huzzahs avatar
Måste erkänna att jag tagit mig ett återfall och börjat läsa Sandras blogg igen nu när de bor i Paris och måste bara säga att även om jag retar mig på Sandra så gillar jag henne ändå? Gillar att hon feströker och beter sig lite trashigt och inte hymlar med det. Blir sån jävla kul kontrast när hon samtidigt är en total nepo baby med millar på banken.
Citera
2026-02-23, 19:04
Medlem
Dishys avatar
Från dagens inlägg:
Jag kände på mig att jag var gravid och frågade Björn om vi kunde ha en sista fest. "Om jag inte gjort test än är jag ju inte gravid" tänkte jag. Vi bjöd in typ sju personer och det var väldigt storslaget antal under denna period. Beställde pizza, drack vin, dansade. Tog graviditetstest dagen efter. Japp. Bebis.

Blev faktiskt extremt provocerad av det här. Hur kan man tänka så. Det är ett pyttelitet känsligt foster som ska bli ens barn vars hälsa man riskerar. Till vilket pris? För att man ska få bli full. Och hur många gånger hade hon redan blivit full ännu tidigare under graviditeten. Det finns ingen forskning på hur frekventa fyllor påverkar veckogamla foster.

Jag fattar att många festar gravida utan att veta om att de är gravida och att det inte är någon poäng att ha dåligt samvete över det och det ska man inte ha heller. Men att starkt misstänka att man är gravid och välja att ta en sista fylla? Faktiskt rätt äckligt beteende och något av det värsta jag sett Sandra skriva. Är nästan alltid på hennes sida och förstår henne i det mesta annars men inte det här.
Citera
2026-02-23, 19:11
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Från dagens inlägg:
Jag kände på mig att jag var gravid och frågade Björn om vi kunde ha en sista fest. "Om jag inte gjort test än är jag ju inte gravid" tänkte jag. Vi bjöd in typ sju personer och det var väldigt storslaget antal under denna period. Beställde pizza, drack vin, dansade. Tog graviditetstest dagen efter. Japp. Bebis.

Blev faktiskt extremt provocerad av det här. Hur kan man tänka så. Det är ett pyttelitet känsligt foster som ska bli ens barn vars hälsa man riskerar. Till vilket pris? För att man ska få bli full. Och hur många gånger hade hon redan blivit full ännu tidigare under graviditeten. Det finns ingen forskning på hur frekventa fyllor påverkar veckogamla foster.

Jag fattar att många festar gravida utan att veta om att de är gravida och att det inte är någon poäng att ha dåligt samvete över det och det ska man inte ha heller. Men att starkt misstänka att man är gravid och välja att ta en sista fylla? Faktiskt rätt äckligt beteende och något av det värsta jag sett Sandra skriva. Är nästan alltid på hennes sida och förstår henne i det mesta annars men inte det här.

Instämmer i detta, jävligt alkat beteende tyvärr. Totalt OT men gravida som röker?? Alltså herregud så provocerad jag blir av det. All forskning säger att ditt lilla ofödda barn blir stressat av nikotin och det ökar även risken att din bebis ska dö i psd och du väljer att göra det??
Citera
2026-02-23, 19:35
Medlem
Citat:
Från dagens inlägg:

Håller 100% med dig men det är ju uppenbart att hon skriver så delvis för att provocera och generera trafik.
Citera
2026-02-23, 21:14
Medlem
Det är trash att hon gjorde det från första början och lite trash att hon berättar om det som någon slags cool grej gång på gång. Väx upp.

Citat:
Från dagens inlägg:

Citera
2026-02-24, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Det är trash att hon gjorde det från första början och lite trash att hon berättar om det som någon slags cool grej gång på gång. Väx upp.

Instämmer helt. Kan hon verkligen inte låta bli att dricka eller förstår hon inte hur allvarligt det är? Förstår inte hur hon kan njuta av en fylla när hon vet att hon med största sannolikhet är gravid. Stora varningsklockor. Känns ledsamt att behöva läsa om detta och att hon till och med skriver om det igen (troligen för att provocera?). Hon kanske fattar någonstans att det var fel men hon agerar ju gärna i affekt på ett väldigt barnsligt sätt så att skriva om det igen får henne att känna sig mindre dum typ. Som ett trotsigt barn. Och att lura sin partner på detta sätt? Vad tänkte Björn egentligen när hon medvetet planerar in en riktig fylla men vet om att hon är gravid?

Sandra och alkohol känns som ett sjunkande skepp, börjar nästan kännas fel att skriva om det med tanke på hennes barn. Hon verkar ha noll insikt och varken partner eller övrig familj verkar kunna hjälpa henne. Flera dagar i veckan kommer mamma eller mamma och pappa hem fulla när D varit hos barnvakt. Han är stor nog att fatta att något inte är som det ska. Det är ledsamt att hon gör content av sitt missbruk.
Citera
2026-02-24, 10:56
Medlem
Men det var väl bara typ en vecka sedan hon skrev om den där gravid-festen, och nu nämner hon det igen? Hon måste ha upprepat det tiotals gånger i bloggen vid det här laget... Förstår inte om hon verkligen tycker att det är så fantastiskt coolt att skryta om eller om det bara är ett försök att provocera, men det blir mest som en repig skiva och känns framförallt riktigt töntigt att gång på gång berätta om det.

Alltså de flesta som aktivt dricker alkohol råkar väl dricka i början av graviditeten, men Sandra är den enda jag vet som dels tagit det aktiva valet att göra det, och dels fortsätter att berätta det som något roligt/häftigt gång på gång. Hade kanske förstått om det var en artonåring som gjorde det men till och med de känns mer ansvarsfulla...
Citera
2026-02-24, 12:01
Medlem
Det känns mer och mer som att Sandra anpassar sina inlägg efter vad vi på Flashback snackar om. Just nu är det mycket snack om Sandras (uppenbart problematiska) förhållande till alkohol, därför måste hon bara poängtera ännu en gång att hon drack som gravid. Hon är lite som Blondinbella på den punkten.
Citera
2026-02-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Och att lura sin partner på detta sätt?

Skräll att du skulle haka på. Hur har hon lurat sin partner?
Citera
2026-02-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossa
Det känns mer och mer som att Sandra anpassar sina inlägg efter vad vi på Flashback snackar om. Just nu är det mycket snack om Sandras (uppenbart problematiska) förhållande till alkohol, därför måste hon bara poängtera ännu en gång att hon drack som gravid. Hon är lite som Blondinbella på den punkten.

Exakt så. Annars märklig slump att hon pratade om gravid-festen så kort efter mitt inlägg här den 5 feb:

Citat:
Att hon valde att dricka när hon misstänkte att hon var gravid tycker jag är väldigt talande:

"Två dagar innan jag gjorde graviditetstest var en fredag. Jag anade att jag var gravid och bjöd in på spontan avskedsfest med killar!!
Killarna visste ej att det var avskedsfest men så var det.

Och nej ja vet, inte helt ok att ha fest när man anar, men tänk, det gick bra ändå. Och det var kul!!"

https://sandrabeijer.elle.se/graviditet-och-bebis/engangskameran-fran-2021/
Citera
2026-02-24, 15:09
Medlem
Det var fyra år sen. Det är inget som går att göra ogjort och inget hon kommer upprepa i framtiden så varför folk fortfarande går upp i brygga över det är obegripligt.
Citera
2026-02-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Skräll att du skulle haka på. Hur har hon lurat sin partner?

Ja du, om man valt att försöka bilda familj med någon kanske man som bildande pappa till barnet räknar med att ens partner är en ansvarsfull vuxen som sätter sitt barns välmående framför sina egna fyllor? Tror många hade blivit oroliga och besvikna om ens partner starkt misstänker att hon är gravid men inte säger något utan istället förslår en fest där det ska drickas kopiöst? En fest som enbart planeras för att få en sista fylla innan hon inte får dricka på 9 månader? Graviditeten var dessutom planerad och mensen aldrig sen har hon skrivit i bloggen, så ja hon visste att hon troligen var gravid. Redan dagen efter togs ett gravtest i bakisångorna. Fräscht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in