Citat:
Ursprungligen postat av
LimitedByAsholes
Hur då menar du? Betfair har ju sina idiotiska premier charges eller vad fan de nu kallar det för? De bytte ju namn på det för ett tag sedan.
Inget fel att ha väldigt små limits på extremt små marknader och så länge som det gäller alla så är det ju ingen limitering. Ingen orättvis limitering i varje fall.
Att jag slutade spela på Pinnacle berodde på att dessa tattare ville ha bankutdrag för att se om jag minsann hade råd att spela för de beloppen jag spelade för.
Men jag tänker inte blottlägga min ekonomi för ett fucking spelbolag och bad dem dra åt helvete...

Detta händer många och det är normalt. Spelbolag är enligt lag skyldiga att kontrollera att spelare har råd att spela för de belopp de använder.
Om du sätter in eller spelar för större summor än genomsnittet triggas en kontroll. De måste då verifiera att pengarna kommer från din egen ekonomi och inte från lån, kredit eller någon annan person.
Det handlar också om så kallat ansvarsfullt spelande. Spelbolag måste kunna visa att de inte låter någon spela för pengar som de egentligen inte har råd att förlora. Därför ber de ibland om bankutdrag för att se din ekonomiska situation.
Det är också kopplat till penningtvättsregler. Alla licensierade spelbolag måste kontrollera pengarnas ursprung. Om de inte gör det riskerar de stora böter eller att förlora sin licens.
Detta betyder inte att du gjort något fel. Det är en standardkontroll som ofta triggas om man spelar för högre belopp, förlorar pengar eller har ovanlig aktivitet på kontot.
Många får denna kontroll förr eller senare om de spelar regelbundet eller för större summor och förlorar ofta.