2026-02-24, 19:28
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bright1995
Vad pratar du om? Det räcker att följa själv? Genom att ta spelen slår jag closing odds i 9/10 fall med ett tiotal punkter+. Om du är insatt i betting så förstår du nog vad det innebär.
Hur mycket pengar tjänar du i månaden på betting och hur mycket pengar tror du att de som erbjuder dig spelen tjänar i månaden på betting?

Där har du svart på vitt vem som är korkad.
Citera
2026-02-24, 19:32
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Limitera gör även börserna och pinnacle

Många matcher har ett tak på 500-1000 kr

Problemet är soft bolagen som kambi och altenar tål inte ens så små insatser då de är riktiga rövhåll
Och limiterar oftast till skämt belopp som 20-50 kr

Hur då menar du? Betfair har ju sina idiotiska premier charges eller vad fan de nu kallar det för? De bytte ju namn på det för ett tag sedan.
Inget fel att ha väldigt små limits på extremt små marknader och så länge som det gäller alla så är det ju ingen limitering. Ingen orättvis limitering i varje fall.
Att jag slutade spela på Pinnacle berodde på att dessa tattare ville ha bankutdrag för att se om jag minsann hade råd att spela för de beloppen jag spelade för.
Men jag tänker inte blottlägga min ekonomi för ett fucking spelbolag och bad dem dra åt helvete...
Citera
2026-02-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Hur då menar du? Betfair har ju sina idiotiska premier charges eller vad fan de nu kallar det för? De bytte ju namn på det för ett tag sedan.
Inget fel att ha väldigt små limits på extremt små marknader och så länge som det gäller alla så är det ju ingen limitering. Ingen orättvis limitering i varje fall.
Att jag slutade spela på Pinnacle berodde på att dessa tattare ville ha bankutdrag för att se om jag minsann hade råd att spela för de beloppen jag spelade för.
Men jag tänker inte blottlägga min ekonomi för ett fucking spelbolag och bad dem dra åt helvete...
Detta händer många och det är normalt. Spelbolag är enligt lag skyldiga att kontrollera att spelare har råd att spela för de belopp de använder.

Om du sätter in eller spelar för större summor än genomsnittet triggas en kontroll. De måste då verifiera att pengarna kommer från din egen ekonomi och inte från lån, kredit eller någon annan person.

Det handlar också om så kallat ansvarsfullt spelande. Spelbolag måste kunna visa att de inte låter någon spela för pengar som de egentligen inte har råd att förlora. Därför ber de ibland om bankutdrag för att se din ekonomiska situation.

Det är också kopplat till penningtvättsregler. Alla licensierade spelbolag måste kontrollera pengarnas ursprung. Om de inte gör det riskerar de stora böter eller att förlora sin licens.

Detta betyder inte att du gjort något fel. Det är en standardkontroll som ofta triggas om man spelar för högre belopp, förlorar pengar eller har ovanlig aktivitet på kontot.

Många får denna kontroll förr eller senare om de spelar regelbundet eller för större summor och förlorar ofta.
Citera
2026-02-24, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hur mycket pengar tjänar du i månaden på betting och hur mycket pengar tror du att de som erbjuder dig spelen tjänar i månaden på betting?

Där har du svart på vitt vem som är korkad.

Min bästa månad har jag gjort över 100 000 kr.
Personerna som säljer speltips gör mer, men det är väl inte speciellt konstigt eftersom vi är över 200 personer i gruppen.
Citera
2026-02-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bright1995
Min bästa månad har jag gjort över 100 000 kr.
Personerna som säljer speltips gör mer, men det är väl inte speciellt konstigt eftersom vi är över 200 personer i gruppen.
Sluta och sprid lögner. Du ljuger till 100%.
Citera
2026-02-24, 21:12
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Detta händer många och det är normalt. Spelbolag är enligt lag skyldiga att kontrollera att spelare har råd att spela för de belopp de använder.

Om du sätter in eller spelar för större summor än genomsnittet triggas en kontroll. De måste då verifiera att pengarna kommer från din egen ekonomi och inte från lån, kredit eller någon annan person.

Det handlar också om så kallat ansvarsfullt spelande. Spelbolag måste kunna visa att de inte låter någon spela för pengar som de egentligen inte har råd att förlora. Därför ber de ibland om bankutdrag för att se din ekonomiska situation.

Det är också kopplat till penningtvättsregler. Alla licensierade spelbolag måste kontrollera pengarnas ursprung. Om de inte gör det riskerar de stora böter eller att förlora sin licens.

Detta betyder inte att du gjort något fel. Det är en standardkontroll som ofta triggas om man spelar för högre belopp, förlorar pengar eller har ovanlig aktivitet på kontot.

Många får denna kontroll förr eller senare om de spelar regelbundet eller för större summor och förlorar ofta.

Nej det ska inte vara normalt att blottlägga sin ekonomi för ett fucking spelbolag, precis lika lite normalt som att bära en munblöja utomhus under en fejkpandemi bara för att nämna ett exempel på alla satans dumheter som har införts de senaste åren.
Felet med sådana som dig är att ni tycks gå med på vilka dumheter som helst som politikerna hittar på.
Självtänkande människor som jag gör inte det och hade fler varit som mig så hade dessa dumheter upphört illa kvickt.

Det här jävla tramset om penningtvätt står mig också upp i halsen.
Om jag gör en insättning med kort så är dessa pengar redan vita, de behöver inte tvättas via något satans spelbolag.
Varför går folk med på dessa dumheter? Speciellt som de flesta går minus, man ska alltså bikta sig för ett tattarbolag så att man kan få lov att förlora...
Senast redigerad av LimitedByAsholes 2026-02-24 kl. 21:15.
Citera
2026-02-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Ja som titeln lyder,

Alla jag snackat med som älskar fotboll, basket etc, har antingen spelpaus eller insett att man bara slänger pengar i sjön i det långa loppet och slutat att spela.

Jag vet att det finns säkerligen rekare och folk som sitter och analyserar 24/7 diverse olika spel och går säkerligen plus MEN ”vanligt” folk då? Tex. män i olika åldrar som bara på ren magkänsla samt att man är kunning inom en viss sport gör pengar?

Jag har aldrig träffat någon, tankar?

Är ju lite svårt att svara på frågan när man egentligen kategoriserar "vanligt folk" som de som förlorar och "experter" som de som vinner. Som åtminstone tråden tenderar att göra, tycker jag.

Men visst finns det säkert de som har en hyfsad grundkunskap och bara bettar ibland, och går lite lätt plus. Finns ändå ganska många som inte är superintresserade av betting och nöjer sig med att vinna några hundralappar eller få tusenlappar då och då, och faktiskt tar ut vinst alternativt använder vinsten till andra spel än sportsbetting. T ex lägger en del pengar på Stryktipset och går totalt back om de inte sätter 13 rätt med bra utdelning, men på själva sportsbettingen går de plus.

Fast visst är nog en majoritet tämligen korkade. Många väljer stormatcher och storlag när de bettar för att öka spänningen framför TV:n, men på just stormatcher och storlag är ju oddsen oftast såpass rätt satta att väldigt få som bettar ofta i längden går plus.
Citera
2026-02-24, 21:48
Medlem
Herrcykels avatar
När jag var i 18-års åldern och fortfarande bodde hemma så bettade jag mycket och gick plus. Problemet var att man ganska snabbt blev limiterad av spelbolagen när de såg att man var en vinnande spelare… De sänkte gränsen för spel till typ 20 kr / spel. Gjorde nya konton på familjemedlemmar men till slut så hade jag gått runt alla och då slutade jag.
Citera
2026-02-24, 21:52
Medlem
Varför sånt tjat om limitering?

Om man är så duktig på betting då kan man väl spela på utländska sidor och överföra pengarna till Revoult?

Eller är det samma skit på utländska sidor? Att de limiterar vinnande spelare?
Citera
2026-02-24, 21:56
Medlem
Citat:
Många tror att spelbolag bara limiterar om man vinner mycket pengar, men det stämmer inte. Det handlar mer om hur man spelar än hur mycket man vinner.

Det största tecknet är om du spelar på odds som senare sjunker. Till exempel om du spelar till 2.10 och oddset senare går ner till 1.80. Det visar att du hittade värde före marknaden, och spelbolagen ser det som ett tecken på en skicklig spelare.

En annan sak är om du spelar mycket på små ligor eller specialmarknader. Där är oddsen ofta mindre exakta, och spelbolagen är mer försiktiga med vinnande spelare där.

Spelare som satsar direkt när odds släpps blir också limiterade snabbare. Oddsen är ofta mest fel i början, och många professionella spelare spelar då.

De tittar också på din långsiktiga avkastning, inte bara vinstprocenten. Även en liten vinst över tid kan räcka för att bli limiterad.

Algoritmer analyserar mönster, timing och oddsval. Om du ofta slår slutoddset, eller bara spelar när det finns värde, ökar risken att bli limiterad snabbt.

Om du använda exakta insatser. Till exempel 947 kr istället för 1000 kr eller 382 kr istället för 400 kr. Det tyder på matematiska beräkningar som Kelly-kriteriet.

Kort sagt, det handlar inte om tur eller antal vinster. Det handlar om att inte se ut som en spelare som kan slå deras odds över tid. Kontentan är att du ALDRIG kan vinna över spelbolagen.

En sak jag tycker är lite märkligt i alla dessa inlägg och klaganden på spelbolag och limiteringar är att ingen verkar vilja försöka att undvika att fastna i algoritm-analyserna och gå i limiteringsfällorna.

Om man nu vet om att spelbolagen jagar vinnande spelare utifrån diverse kriterier så borde det väl vara en stor utmaning att ändra sitt spelmönster och undvika att bli limiterad. T ex slänga in diverse "normalbet" på stormatcher, att inte rusa iväg med stora insatser, att undvika att "ta" de mest felaktiga oddesn, undvika de objekt som spelbolagen har som "riskobjekt" (t ex hörnor) och nöja sig med att gå plusminus noll under en tid. För att successivt växla upp lite lite i taget när man väl flaggats som "normalspelare" hos spelbolaget, och kanske fördröja limiteringen rejält. Eller har de/ni redan provat alla möjliga varianter för att undvika limitering och kommit fram till att bästa taktiken är att blåsa på för fullt tills man blir limiterad? Känns ibland lite som "livet är en fest" med Nationalteatern. "Snart så är det fredag och då försöker vi igen", trots att man vet att det kommer sluta på samma sätt som varje fredag. Förändringsbenägenheten verkar vara noll, hos de påstådda proffsspelarna som konstant snabbt blir limiterade hos spelbolag efter spelbolag. Jag tycker som sagt det är märkligt, och det vore kul att höra en förklaring till varför man inte utmanar spelbolagens algoritmer.
Citera
2026-02-24, 22:27
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Vadå högst tveksamt...

Hur jävla korkade är folk i denna tråd egentligen?
Det är ju välkänt faktum att spelbolagen limiterar vinnande spelare. Hade det inte funnits några vinnare så hade fenomenet inte ens funnits.
Självklart är många av de som är limiterade "vanligt folk".
Ändå så kommer det en mängd pappskallar och inbillar sig att det är omöjligt...

1) limiteringen är väl en del av totalalkylen?
2) det handlar väl delvis om hur man förstår "'vanligt' folk". (Att en del, t.ex. sådana som spelar någon enstaka gång och råkar vinna lite, kan gå på plus är väl givet. Givet är också att de som råkar plocka hem en storvinst kan gå på plus i totalen.) Jag tänker mer på, ähum, vanligt folk som spelar ofta och med rätt små enskilda insatser men ändå inte är några spelproffs (varken i bokstavlig eller metaforisk bemärkelse). Där är det nog inte så många som går på plus sett över deras livstid.
Citera
2026-02-24, 22:47
Medlem
Citat:
Sluta och sprid lögner. Du ljuger till 100%.

Ok =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in