2026-02-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Och om jag har fattat det rätt har inte åklagaren anslutningsöverklagat till hovrätten i samband med J:s överklagande.
Men jag kan ha fel.

Nä han fick ju ett rejält straff, en bra bit över minimistraffet så han kommer knappast få mer i hovrätten för denna hittepå våldtäkten
Citera
2026-02-24, 15:14
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nä han fick ju ett rejält straff, en bra bit över minimistraffet så han kommer knappast få mer i hovrätten för denna hittepå våldtäkten
3 1/2 år ist för lägsta på 3 år.
Men åklagaren hade kunnat anslutningsöverklaga & kräva straffskärpning - även om tingsrätten dömde enl. hennes yrkande (minns ej vad hon yrkade på).
I ett sånt läge backar många dömda, drar tbx överklagandet & tingsrättsdomen fastställs.
Citera
2026-02-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
3 1/2 år ist för lägsta på 3 år.
Men åklagaren hade kunnat anslutningsöverklaga & kräva straffskärpning - även om tingsrätten dömde enl. hennes yrkande (minns ej vad hon yrkade på).
I ett sånt läge backar många dömda, drar tbx överklagandet & tingsrättsdomen fastställs.

Jo visst hade hon kunnat det men förmodligen inser hon att det inte är speciellt sannolikt med en straffskärpning men ja det kan ändå vara ett bra sätt att få den tilltalade att backa
Citera
2026-02-24, 17:38
Avstängd
Citat:
Har inga problem med att hitta brudar så incel knappast hade du inget bättre att komma med? Det där är vad din feministiska övertygelse vill ska ha hänt inte vad som verkligen hände

Det är tjejens berättelse om vad som hände.
Medans hans berättelse är fylld av lögner och ”jag tror att” ”jag minns inte” osv.

Så vilken berättelse ska man annars följa?
Den du hittat på i ditt huvud?
Senast redigerad av Purplepanic 2026-02-24 kl. 18:24.
Citera
2026-02-24, 17:45
Avstängd
Citat:
Tvång har ju lite med våld och hot att göra men man får iallafall visa på något hotfullt för att kunna innefatta ett tvång, att han var lite pådrivande i raggningen kan ändå inte betraktas som ett hotfullt beteende det är ju löjligt tjejer uppvaktas hela tiden, något annat har han inte gjort

Att tjata är inte detsamma som att uppvakta.
Att du tror att någon tjej skulle vilja att killen tjatar på henne om sex gör mig ännu mer orolig för tjejer som råkar ut för dig i verkliga livet.
Citera
2026-02-24, 17:51
Avstängd
Citat:
Nä varför ska jag lita på domar? Jag kan tänka själv tillskillnad från dig och ser att de är inga övermänniskor jag kan psykologi och juridik så bara där har jag ett övertag, förstår man inte hur människor fungerar ska man inte vara domare men några såna krav ställs inte det är bara juridik och så lever vi i en bananrepublik där hörsägen tillåts som bevis

Haha du kan psykologi men fawning är påhittat och krystat.
Du kan juridik men alla dömda våldtäktsmän där det inte förekommit våld är oskyldiga.
Citera
2026-02-24, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du är inne på samma linje som flera andra att det är OK att en längre kille löper större risk att åtalas och dömas för våldtäkt än en kortare kille. Att en till kroppshyddan lite större kille löper större risk att åtalas och dömas för en våldtäkt än en smal kille?
Snart är vi där som jag skrivit i någon tråd för länge sedan att en kille med mindre fördelaktigt utseende löper större risk att åtalas och dömas för våldtäkt än en snygg kille.

Fast det är inte vad någon av oss har sagt.
Vi har bara sagt att det inte är konstigt att hon blev rädd och försökte slås emot.
Självklart är det lättare att våga göra motstånd om ens överfallare är mindre än en.
Det är de enda vi säger.
Även om han hade varit i hennes storlek så hade det varit våldtäkt såklart
Citera
2026-02-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Det är tjejens berättelse om män som hände.
Medans hans berättelse är fylld av lögner och ”jag tror att” ”jag minns inte” osv.

Så vilken berättelse ska man annars följa?
Den du hittat på i ditt huvud?

Man bör inte tro på någon av dem ingen av dem är trovärdiga
Citera
2026-02-24, 17:59
Medlem
Citat:
Att tjata är inte detsamma som att uppvakta.
Att du tror att någon tjej skulle vilja att killen tjatar på henne om sex gör mig ännu mer orolig för tjejer som råkar ut för dig i verkliga livet.

Han uppvaktade henne ja det är inte olagligt och hon följde frivilligt med fast hon visste att syftet var att knulla case closed hon var frivillig och ångra sig efteråt det är den enklaste förklaringen och det brukar vara den rätta
Citera
2026-02-24, 18:00
Medlem
Citat:
Du kan juridik men alla dömda våldtäktsmän där det inte förekommit våld är oskyldiga.

Använder man inte våld hot eller tvång är det ingen våldtäkt enligt vettiga definitioner, ett hån mot riktiga offer att kalla det våldtäkt när en slampa frivilligt följer med till toan i syfte att ha sex hon borde ta lite ansvar för sitt agerande istället för att belasta rättsväsendet
Citera
2026-02-24, 18:02
Medlem
Citat:

Fawning är säkert inte påhittat men det finns ingen anledning att tro att hon skulle drabbas av det när hon är bland en massa folk, det är snarare skrattretande att tro och du som är en efterbliven radikalfeminist
Citera
2026-02-24, 18:05
Medlem
Citat:
Fast det är inte vad någon av oss har sagt.
Vi har bara sagt att det inte är konstigt att hon blev rädd och försökte slås emot.
Självklart är det lättare att våga göra motstånd om ens överfallare är mindre än en.
Det är de enda vi säger.
Även om han hade varit i hennes storlek så hade det varit våldtäkt såklart

Nu är det ingen våldtäkt hon valde själv att vara intim med honom fanns inget våld hot eller tvång eller utsatt position hon följde med till toan för hon var kåt det är den enklaste förklaringen det brukar vara den rätta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in